Z zakupem kabrioletu większość kierowców czeka do sezonu zimowego. Wszystko dlatego, że ceny takich aut są wówczas tańsze. To prawda, ale tylko niewiele, a ich zakup latem również ma swoje korzyści. Przede wszystkim łatwiej jest sprawdzić ich stan techniczny. Oto kabriolety w przystępnej cenie, za które zapłacić trzeba nie więcej niż 20 tys. zł.
Audi A4 B6
Kierowcy, których interesują kabriolety w przystępnej cenie, rozejrzeć się powinni za Audi A4 drugiej generacji. Sam pojazd na Starym Kontynencie pojawił się w roku 2000 i ceniony był za oparte na komponentach z aluminium zawieszenie. Dzięki temu samochód był lżejszy i miał lepsze właściwości jezdne, choć przełożyło się to na jego droższe serwisowanie. Same kabriolety do oferty dołączyły dopiero dwa lata później. Klienci cenią sobie te auta za bogate wyposażenie, szeroki wybór silników oraz składany automatycznie miękki dach.
Większość sprzedawanych kabrioletów Audi A4 to auta z silnikiem 1.8 Turbo, który ma moc 163 KM i 225 momentu obrotowego. Jego maksymalna prędkość przekracza 220 km/h. Poza tym ta jednostka napędowa jest uważana za dość trwałą, choć wielokrotnie zużywa duże ilości oleju.
Inną opcją jest generujący moc 170 KM silnik 2.4, który z powodzeniem współpracuje z LPG. Kosztowniejsze są modele z sześciocylindrowym silnikiem 3.0 o mocy aż 220 KM i z momentem obrotowym na poziomie 300 Nm.
Peugeot 308 CC
Kabriolety w przystępnej cenie oferuje nam również Peugeot pod postacią modelu 308 CC. Warto zauważyć, że to jeden z młodszych kabrioletów w tym zestawieniu. Mimo że pierwsza generacja modelu 308 pojawiła się w roku 2007, to cabrio do oferty trafiło dopiero w roku 2009. Na uwagę zasługuje tu pojemny na 403 litry bagażnik oraz składany automatycznie hardtop, dzięki czemu pojazd ten eksploatować można przez cały rok.
Debiutujący cabrio 308 CC pod maską miał jedynie 2-litrowego Diesla o mocy 140 KM, którą z czasem zwiększono do 163 KM. Później ofertę wzbogacono jeszcze o wolnossącą jednostkę napędową 1.6 o mocy 120 KM i 112-konny silnik 1.6 HDI. To właśnie ten ostatni motor jest jednym z najpopularniejszych w tym modelu i dobrze, bo uznaje się go za trwały. Uważać należy jednak tylko na mokry filtr cząstek stałych, przez co regularnie wymaga on przejechania kilkudziesięciu kilometrów na trasach szybkiego ruchu. Dodajmy jeszcze, że cabrio w tym modelu wyposażone może być też w silnik 1.6 THP, ale nie jest to najlepsza opcja, która nie cieszy się dobrą opinią ze strony ekspertów i samych użytkowników.
Volkswagen Eos
Volkswagen Eos to jedno z tych aut niemieckiej marki, które jest mocno niedoceniane. Eos na rynku pojawił się w roku 2005. Jego dużą zaletą jest automatycznie składany dach, który po złożeniu chowa się w bagażniku, co wiąże się jednocześnie z ograniczeniem jego przestrzeni z 300 do tylko 190 l.
Auto oferuje również dużą różnorodność pod względem zastosowanych silników, choć wiele z nich uznaje się za mocno awaryjne i niepewne. Do takich należy jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM, jak również podwójnie doładowany silnik 1.4 TSI generujący 160 KM. Znacznie lepiej pod tym względem wypadają silniki wolnossące – 2.0 FSI o mocy 150 KM bądź 2.0 TFSI, który generuje 200 lub nawet 210 KM. Dwa inne ciekawe silniki to już jednostki sześciocylindrowe, a mianowicie 3.2 V6 o mocy 250 KM i generujący o 10 KM więcej, znany ze Skody Superb 3.6 V6.
Wśród jednostek wysokoprężnych do wyboru jest jedynie silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Nie jest zbyt mocny, ale za to w miarę ekonomiczny.
Mazda MX-5 III
Mazda MX-5 trzeciej generacji produkowana była od roku 2005 do roku 2014. W cenie około lub nieco powyżej 20 tys. zł nabyć można cabrio tego modelu z początku produkcji i silnikiem 1.8 V4, o którym za chwilę. Sam samochód charakteryzuje się niewielką wysokością, gdyż ma jedynie nieco ponad 120 cm wysokości.
Pojazd jest jednak ceniony przez wielu użytkowników. Ma napęd na tylną oś i brezentowe poszycie. Ze względu na niewielką wysokość, bardzo nisko osadzone są tu również jego fotele. Ponadto na wyposażeniu tego modelu znajduje się tempomat, automatyczna klimatyzacja czy elektrycznie sterowane szyby. Minusem jest manualnie składany dach.
Jak zostało wspomniane wyżej, te kabriolety w przystępnej cenie dostępne są z podstawową jednostką napędową, a więc czterocylindrowym silnikiem 1.8 o mocy 126 koni mechanicznych i 167 Nm momentu obrotowego.
Ok. 10 tys. więcej zapłacić trzeba za ten model z mocniejszym, generującym moc 158 KM silnikiem 2.0. W droższych modelach natknąć się też można na automatycznie składany dach, bogatsze wersje, będące gratką dla kolekcjonerów, czy nawet hydrokinetyczną przekładnię automatyczną. Natomiast zainteresowanych tym, co wpływa na utratę wartości auta i jak odbywa się ten proces, odsyłamy do artykułu pt. “Jak na wartości tracą samochody?“.
Opel Astra H TwinTop
Trzecia generacja Opla Astry na rynku pojawiła się w roku 2004 i szybko stała się popularna, służąc klientom prywatnym, ale też firmom jako pojazdy służbowe. Model ten dostępny był jako pojazd typu hatchback, kombi, sedan, a także produkowany w latach 2006-2010 kabriolet.
Pojazd ten ceni się przede wszystkim za dostępność i stosunkowo niską cenę części zamiennych, przez co eliminowanie powstałych usterek nie wiąże się z wysokim kosztem. Poza tym cabrio miało też bagażnik o pojemności 200 l i sztywny dach, przez co auto bez żadnych obaw użytkować można przez cały rok.
Wśród silników dobrze wypadają wolnossące motory 1.6 i 1.8 o mocy odpowiednio 105 i 140 KM. Obie jednostki uznawane są za bardzo trwale, choć nie najlepiej u nich ze spalaniem. Mocniejsze silniki to jednostki doładowane, wśród których występują motory 1.6 o mocy 180 KM i 2.0 generujące 170 lub 200 koni mechanicznych.
Miłośnicy diesli mogą postawić na silnik o pojemności 1.9 l, który ma moc 150 KM i średnie spalanie na poziomie 6-7 l na 100 km. Minusem jest tu jednak jego zaawansowany osprzęt.
Fiat 500 Cabrio
Zebrane tu kabriolety w przystępnej cenie zamyka Fiat 500. Cabrio pojawiło się tu w roku 2009 i cieszy się dużym uznaniem ze strony kierowców. Nawet pomimo tego, że jego bagażnik mieści jedynie 185 l. Przestrzeń tę można jednak zwiększyć do 520 l, jeśli złożony zostanie drugi rząd oparć. Właśnie za tylnymi zagłówkami chowa się materiałowy dach tego modelu, który składany i rozkładany jest automatycznie.
Niestety pod maską nie znajdziemy tu ogromnej mocy. W pierwszych miesiącach produkcji auto wyposażono między innymi w silnik 1.2 o mocy 69 KM. Znacznie bardziej dynamiczny jest motor 1.4 o mocy 100 koni mechanicznych, który pozwala rozpędzić się do 180 km/h i pochłania niewielkie ilości paliwa. Ciekawie prezentuje się też generujący 75 KM silnik 1.3 MultiJet.
Jak sprawdzić auto przed zakupem?
To tyle, jeśli chodzi o samochody typu cabrio. Widać wyraźnie, że kabriolety w przystępnej cenie dostępne są dość szeroko i można znaleźć coś w sam raz dla siebie. Jeżeli takie pojazdy Was nie interesują, a szukacie sobie auta znacznie większego, radzącego sobie w mieście, na trasie, ale i drogach szutrowych, wzbudzającego jednocześnie prestiż i szacunek, polecamy artykuł pt. “Najlepsze 10-letnie crossovery w swojej klasie“.
Natomiast niezależnie od wyboru, każdy samochód dostępny na rynku wtórnym przed nabyciem trzeba dokładnie prześwietlić i zweryfikować informacje podawane przez jego właściciela. O tym, jak przygotować się do tej czynności podpowiadamy w artykule “Oględziny samochodu przed zakupem“. Szczególnie radzimy zwrócić uwagę na raport VIN. Zawiera on w sobie wszystkie kluczowe dla auta informacje i zdarzenia, włącznie z danymi technicznymi, fabrycznym wyposażeniem czy wezwaniami serwisowymi i kolizjami. Poza tym, że jest to całe DNA auta, znajdują się w nim również zdjęcia z poprzednich aukcji sprzedażowych oraz raport z baz kradzieżowych, stanowiący zabezpieczenie przed nabyciem pojazdu pochodzącego z kradzieży.