Honda Accord VII to samochód, który ze swoją dość wysoką ceną nie miał może ogromnej liczby klientów, ale kierowcy zdecydowani na jej zakup nie narzekali. Model ten chwalono za dobre właściwości jezdne czy jakość wykonania. Pozytywnie oceniano także silniki, a wśród nich jednostki benzynowe. Być może są to pochwały nieco na wyrost. Okazuje się, że problemy z silnikiem benzynowym Hondy Accord VII wcale nie są rzadkie.
Silniki Hondy Accord VII
Hondę Accord siódmej generacji stworzono w opcjach z trzema motorami. Zacząć należy od silnika wysokoprężnego. Jest to jednostka 2.2 i-CTDi o mocy 140 KM. Diesel ten oceniany był bardzo wysoko, ale montowano go jedynie w Hondach, a w związku z tym także i jego naprawy nie należały do tanich. Ponadto jest to silnik dynamiczny, zachęcający do ostrego traktowania. Po dziesięciu latach eksploatacji lub dłużej, a przecież najmłodsze Hondy Accord VII obchodzą właśnie dziesiąte urodziny, może zacząć sprawiać problemy.
Do wyboru są też dwa silniki benzynowe. Wydaje się, że o wystarczającej mocy i osiągach, a przy tym ekonomiczne, jeśli oczywiście kierowca potrafi wykorzystać ich potencjał. Obie jednostki pochodzą z rodziny K-series, która znana jest z niezawodności i wysokiej trwałości.
Pierwszą jest silnik 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM, który charakteryzuje się prostotą i ekonomią ze spalaniem na poziomie 7-8 litrów na każde 100 km. Ponadto atrakcyjna dla Polaków jest jego pojemność. Również ze względu na opłaty, kiedy to pojazd ten jest sprowadzany spoza Polski. Wówczas znacznie mniej nowego właściciela kosztować będzie akcyza. Więcej o opłatach po zakupie auta z zagranicy przeczytać można w artykule pt. “Jak kupić używane auto z zagranicy?“.
Drugim silnikiem benzynowym jest 2.4 i-VTEC o mocy 190 KM, który gwarantuje wysoki komfort jazdy i dobre przyspieszenie. Dobrze pasuje również do pięciostopniowego automatu, ale nie wolno zapomnieć, że ta przekładnia jest dość wolna, przez co nie można wykorzystać w pełni potencjału tego silnika.
Problemy z silnikiem benzynowym 2.0 i-VTEC
Mimo wielu korzyści oba silniki mogą generować poważne i niestety kosztowne problemy. Tak więc silnik 2.0 i-VTEC przed liftingiem w 2006 roku o kodzie K20A6 słynie z wycierających się wałków rozrządu. Wydaje się, że tego problemu nie ma w motorze po liftingu (kod K20Z2). Na razie bowiem takich awarii dotyczących tej jednostki się nie zgłasza.
Za samo przyspieszone zużycie wałków winiono ich słaby materiał. Od niedawna wiadomo jednak, że silnik ten ma najprawdopodobniej problemy z układem smarowania. Podczas jazdy z dużą prędkością zdarza się przytarcie tłoka o gładź cylindra. Niestety nie da się przewidzieć, kiedy może to nastąpić, ale po takiej awarii motor nadaje się na złom. Biorąc więc pod uwagę takie problemy z silnikiem benzynowym 2.0 i-VTEC, logicznym rozwiązaniem wydaje się wymiana jednostki napędowej na motor po liftingu. Ten kosztować jednak może nawet 3000 zł, do których doliczyć trzeba również koszty wymiany.
Poza problemem z wycieraniem się wałków silnik ten nie generuje żadnych innych problemów. Wyjątkiem jest motor z instalacją LPG. Zaniedbanie w zakresie regulacji luzów zaworowych może skończyć się awarią głowicy. Dlatego zaleca się ich regulację co ok. 20 tys. kilometrów.
Problemy z silnikiem benzynowym 2.4 i-VTEC
Mniej ryzykownym wyborem wydaje się być drugi silnik benzynowy o większej pojemności i mocy, choć i w tym przypadku pojawiają się pierwsze problemy z wałkami rozrządu. Jedak w tej sytuacji jedynie wydechowymi, które się wycierają. Na szczęście nie jest to usterka częsta, która według specjalistów od Hond wynika z dużych przebiegów i stosowania niewłaściwszego oleju.
Który silnik Hondy Accord VII jest najlepszy?
Zwracając uwagę na wszystkie problemy z silnikiem benzynowym tego modelu, najlepszym wyborem będzie motor 2.0 po liftingu. Większego problemu nie powinien sprawiać także silnik 2.4. Chyba że ma duży przebieg i był serwisowany po kosztach. Najgorzej wypada natomiast silnik benzynowy 2.0 przed liftingiem. Zwłaszcza dla kierowców, którzy często rozwijają wysokie prędkości na drogach ekspresowych czy autostradach.
Żywotność silnika benzynowego Hondy Accord VII można też przedłużyć. Przede wszystkim przez odpowiedni olej o lepkości 5W 30 renomowanego producenta. Wymieniać należy go co 15 tys. km, a w silniku 2.4 i-VTEC, który ma skłonności do dużego spalania, sprawdzać nawet co 1000 km.
Inne usterki dla Hondy Accord VII
Ogólnie Honda siódmej generacji jest samochodem niezawodnym, ale przez to często mocno zaniedbywanym. Dlatego po zakupie wiele aut wymaga poważniejszych napraw. Głównie tyczy się to układu hamulcowego i kierowniczego, a więc zapiekających się zacisków, cieknących maglownic, awarii pomp wspomagania czy przewodów. Ponadto typowym problemem są tutaj ukręcające się półosie. Te korodują w miejscu mocowania gumowego tłumika drgań.
Właścicielom Hond dobrze znanym problemem jest też korozja nadwozia, a przede wszystkim tylnych nadkoli. Tutaj przynajmniej część defektów usunąć można osobiście, a pomoże w tym artykuł “Naprawa ubytków lakieru. Co możemy zrobić samodzielnie?“.
Wiele z tych problemów dotyczy samochodów z dużym przebiegiem. Jako że dość często w sprzedawanych Hondach dochodzi do cofania liczników, ich przebieg należy zweryfikować. Największą gwarancję da raport VIN dostępny w serwisie autobaza.pl. Dodatkowo kierowca zainteresowany nabyciem takiej Hondy dostanie informacje o fabrycznym wyposażeniu, danych technicznych pojazdu czy wszelkich wezwaniach serwisowych i szkodach lub kolizjach. Samochód sprawdzany jest też w bazach kradzieżowych.
Zweryfikowaną Hondę, jeśli nie będzie co do niej wielu zastrzeżeń, kupić na pewno warto. W przypadku aut z silnikami benzynowymi najlepiej z jednostką o pojemności 2 l po liftingu. Przy silniku 2.4 problemem może być spalanie, w którym zejście poniżej 10 litrów na 100 km może być trudne, przyda się dobrej klasy instalacja LPG. Alternatywą jest też diesel.