- Toyota Motor Europe (TME) zakończyła pierwsze półrocze 2021 roku z bardzo dobrym wynikiem 598 888 sprzedanych samochodów
- Udział TME w europejskim rynku wzrósł do 6,6 procent (+0,5 p.p. rok do roku)
- TME zanotowała najlepsze pierwsze półrocze od 2007 roku, na co duży wpływ miała popularność hybryd
- Toyota jest drugą najpopularniejszą marką w Europie
- Najchętniej wybierane modele marki to Yaris, Corolla i RAV4
Wzrost sprzedaży Toyota
Toyota Motor Europe w drugim kwartale 2021 roku kontynuowała widoczny także w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży i zakończyła pierwsze półrocze z bardzo dobrym wynikiem 598 888 samochodów, osiągając rekordowy udział w rynku na poziomie 6,6 procent (+0,5 p.p. rok do roku). To o 41 procent sprzedanych samochodów więcej niż w tym samym okresie 2020 roku i o 4 procent więcej w porównaniu do pierwszego półrocza 2019 roku.
Wzrost sprzedaży Toyota Motor Europe to efekt dużego zainteresowania europejskich klientów zelektryfikowanymi napędami Toyoty, w szczególności szeroką gamą hybryd. Firma sprzedała w pierwszym półroczu 350 753 aut hybrydowych, o 61 procent więcej niż rok wcześniej. Udział samochodów hybrydowych w całkowitej sprzedaży TME wzrósł do 59 procent. W Europie Zachodniej i Środkowej wynosi 70 procent, a w Europie Wschodniej* 27 procent.
„Zapotrzebowanie klientów na nasze samochody utrzymuje się na wysokim poziomie, dlatego już teraz zweryfikowaliśmy nasze plany sprzedażowe na ten rok, podnosząc je do 1,15 miliona aut. Mamy również rekordową pulę zamówień wynoszącą około 200 000 pojazdów, które staramy się systematycznie realizować, choć momentami musimy się liczyć z zakłóceniami dostaw, które dotykają całą branżę. Nasza strategia elektryfikacji oparta na różnych technologiach napędu, którą realizujemy z myślą o osiągnięciu neutralności węglowej, ułatwiła nam dostosowanie oferty do oczekiwań klientów i jednocześnie zejście poniżej limitów emisji CO2 wyznaczonych przez Unię Europejską” – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Yaris i Corolla najpopularniejszymi modelami Toyota Motor Europe
Marka Toyota zanotowała w pierwszych 6 miesiącach roku sprzedaż 559 718 samochodów. To o 42 procent więcej w porównaniu do tego samego okresu roku 2020. Udział Toyoty w europejskim rynku wynosi 6,2 procent, o 0,4 p.p. więcej rok do roku. Najpopularniejszymi modelami Toyoty w Europie są Yaris (118 258 egzemplarzy), Corolla (114 841 egzemplarzy) i RAV4 (88 963 egzemplarzy), które odpowiadają za 61 procent całej sprzedaży marki na tym rynku.
W omawianym okresie do europejskich klientów trafiło 326 420 hybryd Toyoty, co stanowi 58 procent wszystkich sprzedanych aut marki. Wynik ten jest o 64 procent wyższy od sprzedaży hybryd Toyoty w pierwszej połowie 2020 roku. W Europie Zachodniej i Środkowej udział hybryd wyniósł 69 procent, zaś na rynkach Europy Wschodniej* 27 procent.
Trzy najpopularniejsze modele hybrydowe Toyoty w Europie to Yaris Hybrid (92 979 aut), Corolla Hybrid (89 130 aut) i Toyota C-HR Hybrid (66 875 aut).
Dobre prognozy na przyszłość wiążą się także z rozwojem oferty zelektryfikowanych napędów, opartej na różnych technologiach. Liczba zamówień na RAV4 Plug-in Hybrid oraz na elektryczną wodorową Toyotę Mirai wciąż rośnie. Jednocześnie Toyota zapowiedziała dalszy rozwój gamy samochodów elektrycznych na baterie, prezentując koncepcyjnego SUV-a średniej wielkości bZ4X.
* Do rynków Europy Wschodniej zaliczają się Rosja, Kazachstan, kraje Kaukazu, Ukraina, Turcja i Izrael.