Jak wygląda crossover Junior?
Początkowo Alfa Romeo Junior miała nazywać się Milano. Jednak międzynarodowy koncern Stellantis musiał zrezygnować z tej nazwy, ponieważ wykorzystywana poza Włochami była niezgodna z włoskim prawem. Dlatego zdecydowano się na nazwę Milano. Podobnie jak Jeep Avenger i Fiat 600, również miejski crossover Alfa Romeo Junior jest produkowany w zakładzie w Tychach. Z pewnością model może budzić zainteresowanie i stanowić konkurencję w segmencie kompaktowych crossoverów. Auto ma przekonywać najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, bogatym wyposażeniem i doskonałym prowadzeniem.
Uwagę należy też zwrócić na design. W pasie przednim widać nietypowe lampy z wplecionymi trzema paskami LED. Z tyłu zdecydowano się na duży napis Alfa Romeo oraz ciemną listwę skrywającą światła. Zderzak jest różny w zależności od wersji napędowej. W odmianie będącej miękką hybrydą bazującej na silniku spalinowym zdecydowano się na wyeksponowanie dwóch końcówek wydechu. W wersjach elektrycznych znalazł się dyfuzor. Podobać może się linia boczna. Ładnie prezentują się także unikalne wzory obręczy ze stopów lekkich.
Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów”
Alfa Romeo Junior – wymiary
Długość | 4173 mm |
Szerokość | 1781 mm |
Wysokość | 1535 mm |
Pojemność bagażnika | 415 litrów (400 litrów w wersjach elektrycznych) |
Alfa Romeo Junior w kabinie
W kabinie znaleźć można cyfrowe wskaźniki i niżej zamontowany ekran multimediów. System inforozrywki wykorzystuje ulepszonego asystenta głosowego wspieranego przez ChatGPT. Natomiast komfort jazdy powinny zapewniać kubełkowe fotele. Naturalnie auto ma wiele systemów wspierających kierowcę.
Alfa Romeo Junior występuje w pięciu wersjach wyposażenia do wyboru – dwóch dla odmiany miękkiej hybrydy MHEV (Ibrida i Ibrida Speciale) i trzech dla aut z napędem elektrycznym (Elettrica, Elettrica Speciale, Elettrica Veloce).
Wersje wyposażenia:
- Alfa Romeo Junior Ibrida – m.in. 17-calowe alufelgi, reflektory w technologii Full LED z sygnaturą 3+3, tylne światła Full LED, tylne czujniki parkowania, 10,25-calowy ekran multimediów, 10,25-calowy wyświetlacz wskaźników, jednostrefowa klimatyzacja automatyczna, fotel kierowcy i pasażera z manualną regulacją (sześciostopniowa dla fotela kierowcy i czterostopniowa dla fotela pasażera), adaptacyjny tempomat, czujnik zmęczenia kierowcy, system ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych.
- Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale – dodatkowo lub zastępczo m.in. 18-calowe alufelgi, przyciemniane tylne szyby, kamera cofania z dynamicznymi liniami, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika, dotykowe lampki LED z przodu i z tyłu, nawigacja, adaptacyjny tempomat z centrowaniem na pasie ruchu i asystentem jazdy w korkach, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu, fotel pasażera z sześciostopniową regulacją manualną.
- Alfa Romeo Junior Elettrica – m.in. 18-calowe alufelgi, reflektory w technologii Full LED z sygnaturą 3+3, tylne światła Full LED, tylne czujniki parkowania, 10,25-calowy ekran multimediów, 10,25-calowy wyświetlacz wskaźników, jednostrefowa klimatyzacja automatyczna, fotel kierowcy i pasażera z manualną regulacją (sześciostopniowa dla fotela kierowcy i czterostopniowa dla fotela pasażera), adaptacyjny tempomat, czujnik zmęczenia kierowcy, system ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych.
- Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale – dodatkowo lub zastępczo m.in. przyciemniane tylne szyby, kamera cofania z dynamicznymi liniami, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika, dotykowe lampki LED z przodu i z tyłu, nawigacja, adaptacyjny tempomat z centrowaniem na pasie ruchu i asystentem jazdy w korkach, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu, fotel pasażera z sześciostopniową regulacją manualną.
- Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce – dodatkowo lub zastępczo m.in. 20-calowe alufelgi, czarny dach, czerwone zaciski hamulcowe, sportowe zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu TorSen.
Przeczytaj też: “Fiat 600e – dane techniczne, wyposażenie, ceny”
Układy napędowe crossovera Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo Junior występuje w trzech wersjach napędowych. Pierwszą jest odmiana spalinowa ze wsparciem silnika elektrycznego (miękka hybryda MHEV). Dwie kolejne wersje to odmiany elektryczne (BEV).
- Pierwszy wariant – układ miękkiej hybrydy z trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l wspomaganym przez 48-woltową instalację elektryczną z silnikiem o mocy 28 KM. Łączna moc układu to 136 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
- Drugi wariant – układ elektryczny o mocy 156 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, z baterią o pojemności 54 kWh.
- Trzeci wariant – układ elektryczny o mocy 204 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, z baterią o pojemności 54 kWh.
W ofercie pojawi się także wersja z napędem na cztery koła jako Alfa Romeo Junior Q4. W tym wariancie znajdzie się dodatkowy motor elektryczny na tylnej osi.
Alfa Romeo Junior – dane techniczne (miękka hybryda MHEV)
Parametry|Wersja | MHEV 1.2, 136 KM |
---|---|
Układ napędowy | 3-cylindrowy 1.2 + 48-woltowa instalacja elektryczna z silnikiem 28 KM |
Łączna moc układu | 136 KM |
Maksymalny moment obrotowy układu | 230 Nm |
Napęd | Na przednie koła |
Skrzynia biegów | Automatyczna dwusprzęgłowa DCT 6-biegowa |
Czas od 0 do 100 km/h | 8,9 s |
Prędkość maksymalna | 206 km/h |
Alfa Romeo Junior – dane techniczne (odmiany elektryczne BEV)
Parametry|Wersja | BEV, 156 KM | BEV, 240 KM |
---|---|---|
Moc | 156 KM | 204 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 260 Nm | 260 Nm |
Napęd | Na przednie koła | Na przednie koła |
Skrzynia biegów | Automatyczna dwusprzęgłowa DCT 6-biegowa | Automatyczna dwusprzęgłowa DCT 6-biegowa |
Czas od 0 do 100 km/h | 9 s | Brak danych |
Prędkość maksymalna | 150 km/h | Brak danych |
Pojemność akumulatora | 54 kWh | 54 kWh |
Zasięg (według norm WLTP w cyklu mieszanym) | 410 kilometrów | Brak danych |
Przeczytaj też: “Fiat 600 Hybrid – dane techniczne, ceny”
Ile kosztuje Alfa Romeo Junior?
Cena Alfy Romeo Junior zależy od wersji napędowej oraz opcji wyposażenia. Najniższą cenę ma odmiana spalinowa z bazowym wyposażeniem Ibrida (129 600 złotych). Natomiast topowa wersja z silnikiem elektrycznym 240 KM i w opcji wyposażenia Elettrica Veloce kosztuje 215 200 złotych.
Alfa Romeo Junior – ceny
Odmiana napędowa|Wersja wyposażenia | Ibrida | Ibrida Speciale | Elettrica | Elettrica Speciale | Elettrica Veloce |
---|---|---|---|---|---|
MHEV 1.2, 136 KM | 129 600 złotych | 139 600 złotych | – | – | – |
BEV, 156 KM | – | – | 173 200 złotych | 183 200 złotych | – |
BEV, 240 KM | – | – | – | – | 215 200 złotych |
Wydaje się, że Alfa Romeo Junior może budzić zainteresowanie w obszarze crossoverów segmentu B.
Crossover Junior w wersji spalinowej – konfigurator
Crossover Junior w wersji elektrycznej – konfigurator
zdjęcia: alfaromeo.pl
wideo: kanał “the car crash review” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim autem jest Alfa Romeo Junior?
To miejski crossover segmentu B produkowany w fabryce w Tychach.
W jaki układ napędowy wyposażono crossovera Junior od Alfy Romeo?
Auto jest dostępne jako miękka hybryda (MHEV) i elektryk. W odmianie MHEV podstawę stanowi trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.2 l wspomagany przez instalację elektryczną. Łączna moc układu to 136 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odmiany elektryczne mają parametry 156 KM i 260 Nm oraz 204 KM i 260 Nm. W obu przypadkach pojemność baterii wynosi 54 kWh.
Ile kosztuje Alfa Romeo Junior?
Cena crossovera, w zależności od wersji wyposażenia i odmiany napędowej, mieści się w zakresie od 129 600 do 215 200 złotych.