Nadwozie Q6 e-tron
Audi Q6 e-tron zaprezentowano na specjalnej konferencji w Monachium. Przede wszystkim wskazać należy na platformę PPE opracowaną we współpracy z Porsche. To platforma o skalowalnej i modyfikowalnej budowie, dlatego może służyć za bazę dla pojazdów z wielu segmentów (m.in. SUV-y, crossovery, modele typu Sportback oraz Avant). Platforma daje m.in. możliwość dostosowania rozmiarów baterii, a nawet rozstawu osi.
Q6 e-tron jest SUV-em segmentu D. Auto zaskakuje stylistyką. Samochód ma wręcz idealne proporcje i dynamiczną sylwetkę, nawiązując do sportowego modelu e-tron GT. Z przodu w oczy rzuca się pionowo poprowadzony pas przedni z licznymi załamaniami i krawędziami, co tylko podkreśla agresywny styl auta. Natomiast dynamika została podkreślona przez nisko poprowadzoną przednią szybę oraz opadające słupki D zgrabnie łączące się z muskularnymi i mocno zarysowanymi błotnikami. Nadkola ukrywają felgi w rozmiarze od 18 do 21 cali.
W nadwoziu wyróżnić trzeba również światła. W pasie przednim postawiono na dzielone lampy. Górna część to światła do jazdy dziennej, dolna – mijania i drogowe. W aucie postawiono na reflektory Matrix LED dające możliwość wyboru sygnatur świetlnych do jazdy w dzień. Z wykorzystaniem ekranu MMI lub telefonu kierowca może nawet wybrać jeden z ośmiu dostępnych wzorów. Natomiast z tyłu zastosowano światła OLED drugiej generacji. Dzięki sześciu panelom złożonym z 360 segmentów diod to światła mogące wyświetlać odpowiednie komunikaty (np. symbole ostrzegawcze w formie trójkąta przy wypadku lub awarii drogowej).
W kabinie komfortowo może podróżować do czterech osób. Oczywiście auto jest 5-osobowe, natomiast przy komplecie zwłaszcza wyższych osób podróż może być odrobinę mniej komfortowa. Na pewno wygodnie w fotelach rozsiądą się kierowca i pasażer na siedzeniu obok. Fotele są bowiem świetnie wyprofilowane i dają wiele możliwości w zakresie konfiguracji.
Pojemność bagażnika mieści się w zakresie od 526 do 1529 litrów. Tylne oparcia są składane osobno, ponieważ kanapa ma proporcje 40:20:40. Q6 e-tron oferuje też spory, 64-litrowy schowek pod maską.
Przeczytaj też: “Audi RS 6 Avant GT – wygląd, dane techniczne, cena”
Audi Q6 e-tron – wymiary:
Długość | 4771 mm |
Szerokość | 1993 mm |
Wysokość | 1648 mm |
Rozstaw osi | 2899 mm |
Pojemność bagażnika | Od 526 do 1529 litrów |
Wyposażenie Audi Q6 e-tron
Bezemisyjny SUV Q6 e-tron atrakcyjnie wygląda również w kabinie, gdzie postawiono na materiały wykończeniowe stojące na najwyższym poziomie. We wnętrzu zastosowano dwa ekrany, które są ze sobą połączone i tworzą zakrzywioną taflę o konturach dopasowanych do krzywizny deski rozdzielczej, tj.:
- 11,9-calowy ekran cyfrowych zegarów.
- 14,5-calowy ekran dotykowy MMI.
Nowością jest także dodatkowy 10,9-calowy ekran dla pasażera. Wyświetlacz pozwala korzystać z aplikacji informacyjno-rozrywkowych, ale też wspomagać kierowcę na przykład przy korzystaniu z nawigacji. System informacyjno-rozrywkowy wykorzystuje Android Automotive z bezprzewodowymi aktualizacjami oraz dostępem do programów i aplikacji pobieranych bezpośrednio ze sklepu. Jednocześnie system umożliwia pełną integrację z funkcjami CarPlay. Kierowca z pasażerami docenią także liczne, praktyczne schowki.
Jakie osiągi ma Audi Q6 e-tron?
SUV zadebiutuje w dwóch wariantach – zwykłym (Audi Q6 e-tron) oraz usportowionym (Audi SQ6 e-tron). W obu przypadkach model ma dwa silniki elektryczne. Podstawowy wariant oferuje moc 375 KM, mocniejszy – 510 KM. Do “setki” auto rozpędza się w 4,3 s (SQ6) lub 5,9 s (Q6). Prędkość maksymalna to odpowiednio 230 km/h i 210 km/h. Mocniejsza wersja to również bogatsze wyposażenie standardowe.
Platforma PPE pozwala zastosować baterię litowo-jonową o pojemności 100 kWh brutto (95 kWh netto). Akumulator składa się z dwunastu modułów liczących łącznie 180 ogniw pryzmatycznych. Przekłada się to na mniejszą masę. Łącznie auto waży bowiem 2350 kg, co jest dobrym wynikiem, jeżeli zwrócić uwagę na segment i pojemną baterię.
Jednocześnie bateria jest wystarczająco wydajna. Wedle wskazań producenta zasięg Audi Q6 e-tron to nawet 625 km. Postawiono również na zaawansowany system rekuperacji odzyskujący energię z mocą do 220 kW. Dzięki temu układ obsługuje nawet 95 procent codziennych procesów hamowania.
Zdecydowano się także na 800-woltowy układ ładowania. Ładowanie baterii może odbywać się z mocą do 270 kW. Dzięki temu naładowanie akumulatora z poziomu 5 do 80 procent zajmuje tylko 21 minut. Jeżeli ładowarka nie obsługuje maksymalnej mocy, przełącznik wysokiego napięcia w baterii pozwala ładować baterię w trybie 400-woltowym, dzieląc akumulator na dwa magazyny energii.
Oba warianty oferują napęd na wszystkie koła oraz przeniesienie momentu obrotowego na silnik elektryczny przy tylnej osi. Do oferty dołączy też Audi Q6 e-tron z napędem na tylne koła z bateriami o pojemności 100 kWh i 83 kWh brutto.
Przeczytaj też: “Audi Select Plus – sprawdzony samochód używany z gwarancją”
Audi Q6 e-tron – dane techniczne:
Parametry|Wersja | Audi Q6 e-tron | Audi SQ6 e-tron |
---|---|---|
Napęd | Na wszystkie koła | Na wszystkie koła |
Moc | 387 KM | 516 KM |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 5,9 s | 4,3 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h | 230 km/h |
Pojemność baterii | 100 kWh brutto (95 kWh netto) | 100 kWh brutto (95 kWh netto) |
Zasięg (WLTP) | 625 kilometrów | 598 kilometrów |
Masa własna | 2350 kilogramów | 2350 kilogramów |
Producent zdecydował się częściowo przeprojektować oś przednią samochodu i zastosować układ kierowniczy przykręcony do ramy pomocniczej. Dzięki temu auto jest zwrotne i dość twardo zestrojone, zwłaszcza w trybie jazdy “Dynamic”. Po przełączeniu w tryb “Komfort” SUV jest mniej dynamiczny, ale za to dużo bardziej komfortowy, w czym pomaga adaptacyjne zawieszenie z systemem pneumatycznego kontrolowania tłumienia dostrajające parametry do prędkości i warunków drogowych.
Ile kosztuje Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron?
Znane są już także ceny Audi Q6 e-tron i Audi SQ6 e-tron. Bazowy wariant kosztuje przynajmniej 74 700 euro. Natomiast usportowione Audi SQ6 e-tron – mocniejsze i lepiej wyposażone – to koszt rzędu minimum 93 800 euro. Opcjonalnie domówić można między innymi elektronicznie sterowane sportowe zawieszenie pneumatyczne z bezstopniowym adaptacyjnym systemem tłumienia.
Audi Q6 e-tron – ceny:
Audi Q6 e-tron | Audi SQ6 e-tron |
---|---|
Od 74 700 euro | Od 93 800 euro |
zdjęcia: audi-mediacenter.pl
wideo: kanał “Autogefühl” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim autem jest Audi Q6 e-tron?
Audi Q6 e-tron to bezemisyjny SUV segmentu D. Model zbudowano na uniwersalnej platformie PPE.
Jakie osiągi oferuje Q6 e-tron?
Nowy, bezemisyjny SUV niemieckiego producenta występuje w dwóch wariantach. Odmiana standardowa Q6 oferuje moc 375 KM, usportowiona SQ6 – 510 KM. W zależności od wariantu model rozpędza się do 100 km/h w 4,3 s (SQ6) lub 5,9 s (Q6), a jego prędkość maksymalna to 230 km/h (SQ6) lub 210 km/h (Q6). Zasięg (według WLTP) to odpowiednio 625 km (Q6) lub 598 km (SQ6).
Jakie ceny ma Audi Q6 e-tron oraz Audi SQ6 e-tron?
Ceny minimalne to odpowiednio 74 700 euro (Q6) oraz 93 800 euro (SQ6).
Jedna odpowiedź
Audi RS e-tron GT to elektryczna ikona sportowych osiągów, łącząca nowoczesną technologię z luksusowym wykończeniem. Jego dwa silniki elektryczne generują 646 KM w trybie overboost, co pozwala na piorunujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy. Napęd quattro, precyzyjne zawieszenie i nisko osadzony środek ciężkości gwarantują pewność prowadzenia oraz znakomitą dynamikę jazdy. Akumulator o pojemności 93 kWh oferuje realny zasięg do 450 km, a szybkie ładowanie mocą 270 kW pozwala na uzupełnienie energii od 5 do 80% w zaledwie 22 minuty. Wnętrze zachwyca sportowym charakterem i nowoczesnym designem, z cyfrowym kokpitem i najwyższej jakości materiałami. Audi RS e-tron GT to przyszłość motoryzacji, łącząca moc, styl i ekologiczną innowację.