Audi Q6 e-tron
Niemcy zaprezentowali model Audi Q6 e-tron. Wiemy już, jak wygląda ten SUV klasy średniej oraz jakie ma osiągi i ceny w polskich salonach sprzedaży. Q6 e-tron ma wypełnić lukę pomiędzy modelami Audi Q4 a Q8. Atutem jest uniwersalna platforma PPE, która ma wprowadzić samochody elektryczne niemieckiego producenta na wyższy poziom. Sprawdzamy, co oferuje oraz ile kosztuje Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron.

W artykule przeczytasz

Nadwozie Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron zaprezentowano na specjalnej konferencji w Monachium. Przede wszystkim wskazać należy na platformę PPE opracowaną we współpracy z Porsche. To platforma o skalowalnej i modyfikowalnej budowie, dlatego może służyć za bazę dla pojazdów z wielu segmentów (m.in. SUV-y, crossovery, modele typu Sportback oraz Avant). Platforma daje m.in. możliwość dostosowania rozmiarów baterii, a nawet rozstawu osi.

Q6 e-tron jest SUV-em segmentu D. Auto zaskakuje stylistyką. Samochód ma wręcz idealne proporcje i dynamiczną sylwetkę, nawiązując do sportowego modelu e-tron GT. Z przodu w oczy rzuca się pionowo poprowadzony pas przedni z licznymi załamaniami i krawędziami, co tylko podkreśla agresywny styl auta. Natomiast dynamika została podkreślona przez nisko poprowadzoną przednią szybę oraz opadające słupki D zgrabnie łączące się z muskularnymi i mocno zarysowanymi błotnikami. Nadkola ukrywają felgi w rozmiarze od 18 do 21 cali.

W nadwoziu wyróżnić trzeba również światła. W pasie przednim postawiono na dzielone lampy. Górna część to światła do jazdy dziennej, dolna – mijania i drogowe. W aucie postawiono na reflektory Matrix LED dające możliwość wyboru sygnatur świetlnych do jazdy w dzień. Z wykorzystaniem ekranu MMI lub telefonu kierowca może nawet wybrać jeden z ośmiu dostępnych wzorów. Natomiast z tyłu zastosowano światła OLED drugiej generacji. Dzięki sześciu panelom złożonym z 360 segmentów diod to światła mogące wyświetlać odpowiednie komunikaty (np. symbole ostrzegawcze w formie trójkąta przy wypadku lub awarii drogowej).

W kabinie komfortowo może podróżować do czterech osób. Oczywiście auto jest 5-osobowe, natomiast przy komplecie zwłaszcza wyższych osób podróż może być odrobinę mniej komfortowa. Na pewno wygodnie w fotelach rozsiądą się kierowca i pasażer na siedzeniu obok. Fotele są bowiem świetnie wyprofilowane i dają wiele możliwości w zakresie konfiguracji.

Pojemność bagażnika mieści się w zakresie od 526 do 1529 litrów. Tylne oparcia są składane osobno, ponieważ kanapa ma proporcje 40:20:40. Q6 e-tron oferuje też spory, 64-litrowy schowek pod maską.

Przeczytaj też: “Audi RS 6 Avant GT – wygląd, dane techniczne, cena

Audi Q6 e-tron – wymiary:

Długość 4771 mm
Szerokość 1993 mm
Wysokość 1648 mm
Rozstaw osi 2899 mm
Pojemność bagażnika Od 526 do 1529 litrów

Wyposażenie Audi Q6 e-tron

Bezemisyjny SUV Q6 e-tron atrakcyjnie wygląda również w kabinie, gdzie postawiono na materiały wykończeniowe stojące na najwyższym poziomie. We wnętrzu zastosowano dwa ekrany, które są ze sobą połączone i tworzą zakrzywioną taflę o konturach dopasowanych do krzywizny deski rozdzielczej, tj.:

  • 11,9-calowy ekran cyfrowych zegarów.
  • 14,5-calowy ekran dotykowy MMI.

 

Nowością jest także dodatkowy 10,9-calowy ekran dla pasażera. Wyświetlacz pozwala korzystać z aplikacji informacyjno-rozrywkowych, ale też wspomagać kierowcę na przykład przy korzystaniu z nawigacji. System informacyjno-rozrywkowy wykorzystuje Android Automotive z bezprzewodowymi aktualizacjami oraz dostępem do programów i aplikacji pobieranych bezpośrednio ze sklepu. Jednocześnie system umożliwia pełną integrację z funkcjami CarPlay. Kierowca z pasażerami docenią także liczne, praktyczne schowki.

SUV Audi Q6 e-tron

Jakie osiągi ma Audi Q6 e-tron?

SUV zadebiutuje w dwóch wariantach – zwykłym (Audi Q6 e-tron) oraz usportowionym (Audi SQ6 e-tron). W obu przypadkach model ma dwa silniki elektryczne. Podstawowy wariant oferuje moc 375 KM, mocniejszy – 510 KM. Do “setki” auto rozpędza się w 4,3 s (SQ6) lub 5,9 s (Q6). Prędkość maksymalna to odpowiednio 230 km/h i 210 km/h. Mocniejsza wersja to również bogatsze wyposażenie standardowe.

Platforma PPE pozwala zastosować baterię litowo-jonową o pojemności 100 kWh brutto (95 kWh netto). Akumulator składa się z dwunastu modułów liczących łącznie 180 ogniw pryzmatycznych. Przekłada się to na mniejszą masę. Łącznie auto waży bowiem 2350 kg, co jest dobrym wynikiem, jeżeli zwrócić uwagę na segment i pojemną baterię.

Jednocześnie bateria jest wystarczająco wydajna. Wedle wskazań producenta zasięg Audi Q6 e-tron to nawet 625 km. Postawiono również na zaawansowany system rekuperacji odzyskujący energię z mocą do 220 kW. Dzięki temu układ obsługuje nawet 95 procent codziennych procesów hamowania.

Zdecydowano się także na 800-woltowy układ ładowania. Ładowanie baterii może odbywać się z mocą do 270 kW. Dzięki temu naładowanie akumulatora z poziomu 5 do 80 procent zajmuje tylko 21 minut. Jeżeli ładowarka nie obsługuje maksymalnej mocy, przełącznik wysokiego napięcia w baterii pozwala ładować baterię w trybie 400-woltowym, dzieląc akumulator na dwa magazyny energii.

Oba warianty oferują napęd na wszystkie koła oraz przeniesienie momentu obrotowego na silnik elektryczny przy tylnej osi. Do oferty dołączy też Audi Q6 e-tron z napędem na tylne koła z bateriami o pojemności 100 kWh i 83 kWh brutto.

Q6 e-tron

Przeczytaj też: “Audi Select Plus – sprawdzony samochód używany z gwarancją

Audi Q6 e-tron – dane techniczne:

Parametry|Wersja Audi Q6 e-tron Audi SQ6 e-tron
Napęd Na wszystkie koła Na wszystkie koła
Moc 387 KM 516 KM
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 5,9 s 4,3 s
Prędkość maksymalna 210 km/h 230 km/h
Pojemność baterii 100 kWh brutto (95 kWh netto) 100 kWh brutto (95 kWh netto)
Zasięg (WLTP) 625 kilometrów 598 kilometrów
Masa własna 2350 kilogramów 2350 kilogramów

Producent zdecydował się częściowo przeprojektować oś przednią samochodu i zastosować układ kierowniczy przykręcony do ramy pomocniczej. Dzięki temu auto jest zwrotne i dość twardo zestrojone, zwłaszcza w trybie jazdy “Dynamic”. Po przełączeniu w tryb “Komfort” SUV jest mniej dynamiczny, ale za to dużo bardziej komfortowy, w czym pomaga adaptacyjne zawieszenie z systemem pneumatycznego kontrolowania tłumienia dostrajające parametry do prędkości i warunków drogowych.

Ile kosztuje Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron?

Znane są już także ceny Audi Q6 e-tron i Audi SQ6 e-tron. Bazowy wariant kosztuje przynajmniej 74 700 euro. Natomiast usportowione Audi SQ6 e-tron – mocniejsze i lepiej wyposażone – to koszt rzędu minimum 93 800 euro. Opcjonalnie domówić można między innymi elektronicznie sterowane sportowe zawieszenie pneumatyczne z bezstopniowym adaptacyjnym systemem tłumienia.

Audi Q6 e-tron – ceny:

Audi Q6 e-tron Audi SQ6 e-tron
Od 74 700 euro Od 93 800 euro

zdjęcia: audi-mediacenter.pl
wideo: kanał “Autogefühl” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

Jakim autem jest Audi Q6 e-tron?

Audi Q6 e-tron to bezemisyjny SUV segmentu D. Model zbudowano na uniwersalnej platformie PPE.

Jakie osiągi oferuje Q6 e-tron?

Nowy, bezemisyjny SUV niemieckiego producenta występuje w dwóch wariantach. Odmiana standardowa Q6 oferuje moc 375 KM, usportowiona SQ6 – 510 KM. W zależności od wariantu model rozpędza się do 100 km/h w 4,3 s (SQ6) lub 5,9 s (Q6), a jego prędkość maksymalna to 230 km/h (SQ6) lub 210 km/h (Q6). Zasięg (według WLTP) to odpowiednio 625 km (Q6) lub 598 km (SQ6).

Jakie ceny ma Audi Q6 e-tron oraz Audi SQ6 e-tron?

Ceny minimalne to odpowiednio 74 700 euro (Q6) oraz 93 800 euro (SQ6).

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Co jest najważniejsze przy wyborze samochodu z drugiej ręki?