Fiat 600e
Klienci mogą już składać zamówienia na Fiata 600e, który powstaje w fabryce w Tychach. To elektryczny crossover segmentu B odpowiedni zwłaszcza do poruszania się w przestrzeni miejskiej. Model korzysta z rozwiązań stosowanych w innych autach miejskich koncernu Stellantis (m.in. Opel Mokka Electric, DS 3 E-Tense, Peugeot e-2008). Wiemy już nie tylko, jak wygląda i co oferuje Fiat 600e, ale również ile trzeba zapłacić za model w polskich salonach sprzedaży.

W artykule przeczytasz

Jak wygląda Fiat 600e?

Fiat 600e łączy klasykę z nowoczesnością. Na pewno auto wyróżnia się w tłumie, chociażby poprzez przednie światła – dzielone i częściowo wchodzące na maskę. Auto otrzymało również czarne elementy w połysku, chromowane wstawki oraz dekoracyjne akcenty tylnych lamp. Nie brakuje także dekoracji nawiązujących do Italii. Wskazać trzeba między innymi na stylizowany motyw “600” – znajdujący się na zderzaku i przekreślony linią w kolorze flagi Włoch.

Fiat 600e – wymiary:

  • długość: 4171 mm;
  • szerokość: 1781 mm (z lusterkami 1981 mm);
  • wysokość: 1523 mm;
  • rozstaw osi: 2562 mm;
  • pojemność bagażnika: 360 l (1231 l po złożeniu siedzeń).

 

W kabinie swobodnie zmieszczą się cztery osoby dorosłe. Mniej komfortowa może być podróż w 5-osobowym składzie, zwłaszcza dla osoby siedzącej na środku tylnej kanapy. Nie pomaga bowiem rozbudowana konsola i stosunkowo wysoki tunel. Natomiast należy pamiętać, że wciąż jest to model klasyfikowany w segmencie B.

Wnętrze jest dosyć minimalistyczne. Deska rozdzielcza jest podobna do tego, co oferuje Jeep Avenger. Nie zabrakło także elementów znanych z Fiata 500 (m.in. dwuramienna i spłaszczona u dołu kierownica, szeroki i lakierowany panel ozdobny). Na pewno kierowcy docenią aż 15-litrowy schowek w konsoli środkowej. Zmienić można również kolor oświetlenia ambientowego i podświetlenie klawiszy.

Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów

Dwa warianty wyposażenia – RED i La Prima

Elektryczny crossover Fiata jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – RED i La Prima. W zależności od wersji auto występuje w innych kolorach nadwozia:

  • RED – czerwony, biały i czarny.
  • La Prima – pomarańczowy (Sun of Italy), beżowy (Earth of Italy), niebieski (Sky of Italy) i turkusowy (Sea of Italy).

 

Warto zauważyć, że wariant RED to wynik współpracy z organizacją o tej samej nazwie – (RED). To podmiot założony w 2006 roku w celu walki z zagrożeniami zdrowia. Fiat również chce iść drogą prowadzącą ku światowym zmianom, w tym przypadku w obszarze ochrony planety. Dlatego model 600e ma bezemisyjny napęd i liczne elementy wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Fiat 600e RED

  • Fiat 600e RED – m.in. stalowe felgi 16″ z dwukolorowym wzorem; 7-calowy wyświetlacz zegarów; ekran dotykowy do multimediów 10,25″; automatyczna klimatyzacja jednostrefowa; czujnik deszczu; elektrycznie sterowane lusterka; kierownica pokryta skórą syntetyczną; tempomat; tylne czujniki parkowania, fotel kierowcy regulowany w 6 płaszczyznach; lusterko wsteczne z trybem dzień/noc; światła, lampy i kierunkowskazy w technologii LED; pakiet RED (emblemat RED na słupku B, siedzeniach i pokrywie konsoli centralnej); system multimedialny Uconnect 10.1; moduł Bluetooth; bezprzewodowy interfejs Android Auto/Apple Car Play; system hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i rowerzystów; system bezkluczykowy; czarna tapicerka.
  • Fiat 600e La Prima – m.in. alufelgi 18″ z diamentowym szlifem; bezramkowe lusterko wsteczne z automatycznym ściemnianiem; czujnik deszczu; czujniki parkowania przednie, tylne i boczne; adaptacyjny tempomat; klapa bagażnika otwierana elektrycznie ruchem stopy; elektrycznie otwierane okna; elektrycznie składane i podgrzewane lusterka; elektryczna regulacja fotela kierowcy; kierownica pokryta skórą syntetyczną; kamera cofania; automatyczna klimatyzacja; system bezkluczykowy; podgrzewane fotele przednie; system hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i rowerzystów; automatyczne światła drogowe; lampy, światła i kierunkowskazy w technologii LED; system utrzymania pasa ruchu; asystent jazdy w korku; system monitorowania martwego pola; port USB typ C dla pasażerów na tylnej kanapie; chromowane elementy dekoracyjne; bezprzewodowa ładowarka do smartfona; system multimedialny Uconnect 10.1; 7-calowy wyświetlacz zegarów; ekran dotykowy do multimediów 10,25″; tapicerka z jasnej skóry ekologicznej.

Fiat 600e – dane techniczne

Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 156 KM (115 kW), pozwalający rozpędzić się do “setki” w 9 sekund. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy – eco, normal i sport.

Niezależnie od wersji Fiat 600e został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh. W cyklu miejskim auto może pokonać do 600 km, w cyklu mieszanym – do 400 km. Ładowanie z poziomu wallboxa z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 11 kW – z poziomu 0 do 100 proc. – powinno zająć do 6 godzin. Jednak już ładowanie z maksymalną mocą 100 kW prądem stałym (DC) – z 20 do 80 proc. – zajmuje niespełna 30 minut.

Przeczytaj też: “Nowa Kia e-Niro – elektryczny crossover miejski z dużym zasięgiem

W połowie 2024 roku pojawi się wersja hybrydowa – Fiat 600 Hybrid. Bazowa jednostka o pojemności 1.2 l ma oferować moc 100 KM. Silnik benzynowy będzie wspierany 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. W obu wersjach – elektrycznej i hybrydowej – moment obrotowy na koła przedniej osi przenosi 6-biegowa skrzynia automatyczna.

Fiat 600e La Prima

Fiat 600e – ceny w Polsce

Cena Fiata 600e zależy od wersji wyposażenia. W tańszym wariancie (RED) za auto trzeba zapłacić przynajmniej 165 000 złotych. Natomiast cena droższego wariantu (La Prima) startuje od 190 000 złotych.

Konfigurator Fiata 600e.

Przeczytaj też: “Renault Scenic E-Tech Electric – dane techniczne, wyposażenie, ceny

zdjęcia: fiat.pl
wideo: kanał “AutoTrader” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

Jakim samochodem jest Fiat 600e?

Fiat 600e to elektryczny crossover segmentu B. Auto jest produkowane w Tychach.

Jaki napęd ma Fiat 600e?

Crossover ma silnik elektryczny o mocy 156 KM (115 kW). Moment na przednie koła przenosi 6-biegowa skrzynia automatyczna. Akumulator auta ma pojemność 54 kWh i w warunkach jazdy miejskiej pozwala pokonać do 600 km. W 2024 roku pojawi się wariant z układem hybrydowym, z bazową jednostką o pojemności 1.2 l o mocy 100 KM wspieraną 48-woltowym układem miękkiej hybrydy.

Ile kosztuje elektryczny Fiat 600e?

W tańszym wariancie wyposażenia RED Fiat 600e kosztuje od 165 000 złotych. W wersji La Prima ceny startują od 190 000 złotych.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Co jest najważniejsze przy wyborze samochodu z drugiej ręki?