Jak wygląda Fiat 600e?
Fiat 600e łączy klasykę z nowoczesnością. Na pewno auto wyróżnia się w tłumie, chociażby poprzez przednie światła – dzielone i częściowo wchodzące na maskę. Auto otrzymało również czarne elementy w połysku, chromowane wstawki oraz dekoracyjne akcenty tylnych lamp. Nie brakuje także dekoracji nawiązujących do Italii. Wskazać trzeba między innymi na stylizowany motyw “600” – znajdujący się na zderzaku i przekreślony linią w kolorze flagi Włoch.
Fiat 600e – wymiary:
- długość: 4171 mm;
- szerokość: 1781 mm (z lusterkami 1981 mm);
- wysokość: 1523 mm;
- rozstaw osi: 2562 mm;
- pojemność bagażnika: 360 l (1231 l po złożeniu siedzeń).
W kabinie swobodnie zmieszczą się cztery osoby dorosłe. Mniej komfortowa może być podróż w 5-osobowym składzie, zwłaszcza dla osoby siedzącej na środku tylnej kanapy. Nie pomaga bowiem rozbudowana konsola i stosunkowo wysoki tunel. Natomiast należy pamiętać, że wciąż jest to model klasyfikowany w segmencie B.
Wnętrze jest dosyć minimalistyczne. Deska rozdzielcza jest podobna do tego, co oferuje Jeep Avenger. Nie zabrakło także elementów znanych z Fiata 500 (m.in. dwuramienna i spłaszczona u dołu kierownica, szeroki i lakierowany panel ozdobny). Na pewno kierowcy docenią aż 15-litrowy schowek w konsoli środkowej. Zmienić można również kolor oświetlenia ambientowego i podświetlenie klawiszy.
Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów”
Dwa warianty wyposażenia – RED i La Prima
Elektryczny crossover Fiata jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – RED i La Prima. W zależności od wersji auto występuje w innych kolorach nadwozia:
- RED – czerwony, biały i czarny.
- La Prima – pomarańczowy (Sun of Italy), beżowy (Earth of Italy), niebieski (Sky of Italy) i turkusowy (Sea of Italy).
Warto zauważyć, że wariant RED to wynik współpracy z organizacją o tej samej nazwie – (RED). To podmiot założony w 2006 roku w celu walki z zagrożeniami zdrowia. Fiat również chce iść drogą prowadzącą ku światowym zmianom, w tym przypadku w obszarze ochrony planety. Dlatego model 600e ma bezemisyjny napęd i liczne elementy wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
- Fiat 600e RED – m.in. stalowe felgi 16″ z dwukolorowym wzorem; 7-calowy wyświetlacz zegarów; ekran dotykowy do multimediów 10,25″; automatyczna klimatyzacja jednostrefowa; czujnik deszczu; elektrycznie sterowane lusterka; kierownica pokryta skórą syntetyczną; tempomat; tylne czujniki parkowania, fotel kierowcy regulowany w 6 płaszczyznach; lusterko wsteczne z trybem dzień/noc; światła, lampy i kierunkowskazy w technologii LED; pakiet RED (emblemat RED na słupku B, siedzeniach i pokrywie konsoli centralnej); system multimedialny Uconnect 10.1; moduł Bluetooth; bezprzewodowy interfejs Android Auto/Apple Car Play; system hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i rowerzystów; system bezkluczykowy; czarna tapicerka.
- Fiat 600e La Prima – m.in. alufelgi 18″ z diamentowym szlifem; bezramkowe lusterko wsteczne z automatycznym ściemnianiem; czujnik deszczu; czujniki parkowania przednie, tylne i boczne; adaptacyjny tempomat; klapa bagażnika otwierana elektrycznie ruchem stopy; elektrycznie otwierane okna; elektrycznie składane i podgrzewane lusterka; elektryczna regulacja fotela kierowcy; kierownica pokryta skórą syntetyczną; kamera cofania; automatyczna klimatyzacja; system bezkluczykowy; podgrzewane fotele przednie; system hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i rowerzystów; automatyczne światła drogowe; lampy, światła i kierunkowskazy w technologii LED; system utrzymania pasa ruchu; asystent jazdy w korku; system monitorowania martwego pola; port USB typ C dla pasażerów na tylnej kanapie; chromowane elementy dekoracyjne; bezprzewodowa ładowarka do smartfona; system multimedialny Uconnect 10.1; 7-calowy wyświetlacz zegarów; ekran dotykowy do multimediów 10,25″; tapicerka z jasnej skóry ekologicznej.
Fiat 600e – dane techniczne
Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 156 KM (115 kW), pozwalający rozpędzić się do “setki” w 9 sekund. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy – eco, normal i sport.
Niezależnie od wersji Fiat 600e został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh. W cyklu miejskim auto może pokonać do 600 km, w cyklu mieszanym – do 400 km. Ładowanie z poziomu wallboxa z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 11 kW – z poziomu 0 do 100 proc. – powinno zająć do 6 godzin. Jednak już ładowanie z maksymalną mocą 100 kW prądem stałym (DC) – z 20 do 80 proc. – zajmuje niespełna 30 minut.
Przeczytaj też: “Nowa Kia e-Niro – elektryczny crossover miejski z dużym zasięgiem”
W połowie 2024 roku pojawi się wersja hybrydowa – Fiat 600 Hybrid. Bazowa jednostka o pojemności 1.2 l ma oferować moc 100 KM. Silnik benzynowy będzie wspierany 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. W obu wersjach – elektrycznej i hybrydowej – moment obrotowy na koła przedniej osi przenosi 6-biegowa skrzynia automatyczna.
Fiat 600e – ceny w Polsce
Cena Fiata 600e zależy od wersji wyposażenia. W tańszym wariancie (RED) za auto trzeba zapłacić przynajmniej 165 000 złotych. Natomiast cena droższego wariantu (La Prima) startuje od 190 000 złotych.
Przeczytaj też: “Renault Scenic E-Tech Electric – dane techniczne, wyposażenie, ceny”
zdjęcia: fiat.pl
wideo: kanał “AutoTrader” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim samochodem jest Fiat 600e?
Fiat 600e to elektryczny crossover segmentu B. Auto jest produkowane w Tychach.
Jaki napęd ma Fiat 600e?
Crossover ma silnik elektryczny o mocy 156 KM (115 kW). Moment na przednie koła przenosi 6-biegowa skrzynia automatyczna. Akumulator auta ma pojemność 54 kWh i w warunkach jazdy miejskiej pozwala pokonać do 600 km. W 2024 roku pojawi się wariant z układem hybrydowym, z bazową jednostką o pojemności 1.2 l o mocy 100 KM wspieraną 48-woltowym układem miękkiej hybrydy.
Ile kosztuje elektryczny Fiat 600e?
W tańszym wariancie wyposażenia RED Fiat 600e kosztuje od 165 000 złotych. W wersji La Prima ceny startują od 190 000 złotych.