Nowy Ford Transit Connect – furgon w dwóch wariantach
Ford Transit Connect 3. generacji to przede wszystkim użytkowy, dwumiejscowy van dostępny w dwóch wariantach:
- Ford Transit Connect L1 – długość 4500 mm i paka o pojemności do 3,1 m3.
- Ford Transit Connect L2 – długość 4900 mm i paka o pojemności do 3,7 m3.
Ładowność auta ma dochodzić do 820 kg, a długość ładunku – do 2150 mm. Z kolei dopuszczalna masa przyczepy to 1500 kg.
Natomiast w przypadku pięciomiejscowego, towarowo-osobowego kombi, zastosowano innowacyjny system składania kanapy z tyłu. Kanapę ustawia się w pionie i przesuwa wraz z całą przegrodą, która oddziela kabinę pasażerską od bagażnika. W ten sposób klient otrzymuje przestrzeń ładunkową o pojemności:
- do 2,5 m3 – wariant krótki.
- do 3,1 m3 – wariant długi.
Ford postawił na ciekawe wzornictwo. Nadwozie ma dynamiczną linię. W oczy rzuca się także wyrazista przednia krata wlotu powietrza.
Przeczytaj też: “Ford Nugget 2024 – nowy kamper na bazie Transita Custom”
Wyposażenie Forda Transit Connect 2024
Nowy Ford Transit Connect jest bardziej surowy od pasażerskiego Tourneo Connect. Dlatego w standardzie nie ma tutaj lakierowanego zderzaka z tyłu, a schowek po stronie pasażera nie jest zamykany. Jednak nie jest to żadną wadą, jeżeli wziąć pod uwagę przeznaczenie modelu.
Pod względem wyposażenia Ford Transit Connect 3. generacji i tak zasługuje na wysokie oceny. W bazowej wersji klient otrzymuje m.in. dwa ekrany:
- wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 10,25 cali;
- dotykowy wyświetlacz nowoczesnego systemu multimedialnego o przekątnej 10 cali – możliwość bezproblemowego połączenia ze smartfonem poprzez Android Auto i Apple CarPlay oraz korzystanie z nawigacji.
Na wyposażeniu są również dwa gniazda ładowania USB-C (m.in. możliwe ładowanie laptopów, akumulatorów do elektronarzędzi, telefonów komórkowych, powerbanków). Dodatkowo w przestrzeni ładunkowej znalazło się miejsce na gniazdo 12 V.
Przeczytaj też: “Ford Używane – program zakupu sprawdzonych samochodów używanych”
Docenić należy też szereg technologii wspomagających kierowcę, m.in.:
- automatycznie sterowane światłami mijania;
- system zapobiegający kolizjom z funkcjami autonomicznego hamowania oraz ostrzegania przed kolizją czołową;
- system kontroli pasa ruchu;
- system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości;
- system wspomagający omijanie przeszkód;
- przednie i tylne czujniki parkowania.
Wersje napędowe nowego Transita Connect
Podstawę gamy silnikowej stanowią dwa turbodiesle 2.0 EcoBlue. Silniki o pojemności 1968 ccm mają moc 102 lub 122 KM. Standardowo napęd przenosi 6-biegowa skrzynia manualna. Opcjonalnie w mocniejszym wariancie pojawi się możliwość sparowania z 7-stopniową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową. Wariant 122-konny można też zamówić z napędem na wszystkie koła.
Hybrydowy Ford Transit Connect PHEV
Nowością jest hybryda plug-in (PHEV). W tym przypadku podstawą jest 1,5-litrowy silnik benzynowy współpracujący z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Systemowa moc hybrydy to 150 KM. Natomiast maksymalny moment obrotowy sięga 350 Nm. Ford Transit Connect PHEV współpracuje z 6-stopniową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową. W trybie bezemisyjnym auto ma pokonać do 110 km. Producent zapewnia, że możliwości transportowe są tutaj zbliżone do wersji spalinowych. Maksymalna ładowność wynosi więc 770 kg, a dopuszczalna masa przyczepy – 1400 kg.
Hybrydowy Ford Transit Connect PHEV daje możliwość wybrania trzech trybów jazdy, tj.:
- EV Now – jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego.
- EV Auto – utrzymywanie równowagi pomiędzy mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy.
- EV Later – oszczędzanie energii elektrycznej.
Ładowanie akumulatora może odbywać się za pomocą:
- szybkiej ładowarki prądu stałego DC o mocy do 50 kW;
- prądem zmiennym AC o mocy 11 kW.
Produkcja nowego Forda Transita Connect 3. generacji ruszy wiosną 2024 roku. Pierwsze egzemplarze z silnikami Diesla pod maską trafią do klientów w połowie roku. Do końca roku należy poczekać na wersję z napędem hybrydowym, a do początku 2025 roku – na odmianę kombi i wariant z napędem na cztery koła.
zdjęcia: ford.pl
wideo: kanał “Autophorie” w serwisie YouTube
Przeczytaj też: “Samochody używane z salonu VW z certyfikatem“
FAQ
Jakim modelem jest nowy Ford Transit Connect?
To Ford Transit Connect 3. generacji. Auto występuje w dwóch odmianach jako dostawczy van i towarowo-osobowe kombi oraz dwóch wersjach długości – L1 i L2.
Jaką pojemność przestrzeni ładunkowej ma Ford Transit Connect 3. generacji?
W odmianie van pojemność paki wynosi 3,1 m3 (L1) lub 3,7 m3 (L2). W przypadku wersji kombi jest to do 2,5 m3 (wariant krótki) lub 3,1 m3 (wariant długi).
Jaki napęd ma Ford Transit Connect 2024?
Podstawą są dwa turbodoładowane silniki Diesla – 2.0 EcoBlue o pojemności 102 lub 122 KM. W standardzie jednostki napędowe połączono z 6-biegową skrzynią ręczną. W opcji mocniejszy silnik może występować z 7-stopniową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową oraz napędem na wszystkie koła. Nowością jest hybrydowy Ford Transit Connect PHEV. Napęd bazujący na 1,5-litrowym benzyniaku wspomaganym silnikiem elektrycznym ma łączną moc systemową 150 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 350 Nm i jest przenoszony przez 6-stopniową automatyczną przekładnię dwusprzęgłową.