Nowy Hyundai Inster – kompaktowy elektryk do miasta w nadwoziu crossover. Design, wyposażenie i ceny elektrycznego Instera

Udostępnij
Wasza ocena
Hyundai Inster
Hyundai Inster to kompaktowy crossover z napędem elektrycznym pozycjonowany w segmencie A. Auto bazuje na modelu Casper dostępnym w Korei Południowej, natomiast tam ma on napęd spalinowy. Inster to samochód elektryczny. Niewielki crossover występuje w dwóch wersjach, w mocniejszej z silnikiem o mocy 115 KM oraz zasięgiem do 370 km. Dużym atutem modelu ma być niska cena, dlatego crossover może namieszać w segmencie kompaktowych crossoverów z silnikami elektrycznymi.

W artykule przeczytasz

Odważny design modelu Inster

Hyundai Inster łączy sylwetkę SUV-a z rozmiarami crossovera, dlatego przy zachowaniu wyższej pozycji za kierownicą daje możliwość łatwego manewrowania w przestrzeni miejskiej. Inster wyróżnia się nietypową bryłą, charakterystycznym oświetleniem LED, odważnymi zderzakami i osłonami podwozia, a także sygnaturą świetlną z tyłu.

W nadwozu w oczy rzucają się okrągłe światła LED do jazdy dziennej oraz pikselowe światła z tyłu i kierunkowskazy. Dodatkowo w opcji klienci mogą doposażyć crossovera w projekcyjne reflektory w technologii LED oraz dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem. Wskazać trzeba także na klamki ukryte w słupkach tylnych drzwi. W standardzie model jest dostępny z 15-calowymi obręczami stalowymi. Opcją są 15- i 17-calowe alufelgi. Klient zdecydowany na Instera może też wybrać wersję uterenowioną. To Hyundai Inster Cross.

Samochód marki Hyundai Motor Company występuje w kilku kolorach nadwozia.

Kolor Cena
Specjalny Unbleached Ivory Bez dopłaty
Specjalny Atlas White (dostępny również z czarnym dachem Abyss Black Pearl) 1000 złotych
Matowy Aero Silver Matte (dostępny również z czarnym dachem) 3000 złotych
Perłowy Buttercream Yellow Pearl 2000 złotych
Matowy Bijarim Khaki Matte 3000 złotych (niedostępny dla wersji Cross)
Specjalny Tomboy Khaki (dostępny również z czarnym dachem) 2000 złotych
Matowy Amazonas Green Matte (dostępny również z czarnym dachem) 3000 złotych (tylko dla wersji Cross)
Perłowy Abyss Black Pearl 3000 złotych
Matowy Dusk Blue Matte 3000 złotych (niedostępny dla wersji Cross i z jasnym wykończeniem kabiny)
Metaliczny Sienna Orange Metallic (dostępny również z czarnym dachem) 2000 złotych (niedostępny dla wersji Cross i z jasnym wykończeniem kabiny)

Przeczytaj też: “Dacia Duster 2024 – dane techniczne, wyposażenie, ceny

Hyundai Inster – kompaktowy crossover dla 4 osób

Inster jest autem segmentu A. Samochód ma 382,5 cm długości i jest homologowany na 4 osoby, podobnie jak Dacia Spring. Dlatego pomimo niewielkich wymiarów dwóch pasażerów na tylnej kanapie może podróżować całkiem komfortowo.

Elektryczny Hyundai Inster

Atutem są przesuwane tylne siedzenia, co pozwala zwiększyć przestrzeń bagażową z 280 do 351 litrów, ale także uzyskać więcej miejsca na nogi po przesunięciu ich do tyłu. Podczas prezentacji nawet złożono na płasko wszystkie fotele i wsunięto do kabiny materac. Do kampera mu daleko, ale jest to jakaś dodatkowa funkcjonalność. Maksymalna pojemność bagażnika to 1059 litrów.

Długość 3825 mm (3845 mm w wersji Cross)
Szerokość 1610 mm
Wysokość 1575 mm (1614 mm z anteną typu płetwa rekina)
Rozstaw osi 2580 mm
Pojemność bagażnika Od 280 do 1059 litrów

Nowy Inster w kabinie

We wnętrzu Instera znajdują się dwa ekrany:

  • cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala;
  • dotykowy ekran nawigacji i multimediów o przekątnej 10,25 cala.

 

Pod ekranem multimediów crossover Hyundai Inster ma sporo fizycznych przycisków i pokręteł. Wygospodarowano również miejsce na bezprzewodową ładowarkę.

Co zaczyna być normą, Hyundai wskazuje, że w produkcji auta wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Elementy wnętrza wykonano z butelek czy trzciny cukrowej, natomiast czarny lakier wykorzystuje barwnik uzyskany z zużytych opon. Wnętrze może być wykończone w kolorze ciemnym lub jasnym, zawsze z jasną podsufitką.

"</a

Przeczytaj też: “Renault Symbioz – rodzinny crossover z pojemnym bagażnikiem

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy

Naturalnie – w standardzie lub w opcji – w aucie znajduje się wiele systemów wsparcia kierowcy oraz funkcji poprawiających bezpieczeństwo, tj.:

  • Kamery 360 stopni (Surround View Monitor) ułatwiające manewrowanie.
  • Monitorowanie martwego pola z lewej i prawej strony w zestawie wskaźników (kamery pracują po włączeniu kierunkowskazu).
  • Utrzymanie auta na pasie ruchu.
  • Inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA).
  • Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA 1.5).
  • Asystent unikania kolizji podczas cofania.
  • Monitorowanie poziomu koncentracji i zmęczenia kierowcy.
  • Informacja o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA).

 

Przeczytaj też: “Skoda Epiq – nowy elektryczny crossover od Czechów

Bogato wyposażony crossover – od wersji Pure do Cross Smart

Hyundai Inster występuje w pięciu wersjach wyposażenia – Pure, Modern, Smart, Cross oraz Cross Smart.

Pure Modern Smart Cross Cross Smart
15-calowe felgi 15-calowe alufelgi Cyfrowy kluczyk 2.0 17-calowe alufelgi Pakiet TECH
Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi Szyby sterowane elektrycznie Przednie reflektory w technologii LED Przednie reflektory w technologii LED Cyfrowy kluczyk 2.0
Tylne czujniki parkowania Przyciemniane tylne szyby System kamer 360 stopni Tapicerka materiałowa Cross System kamer 360 stopni
Bezkluczykowy dostęp Przednie i tylne czujniki parkowania Podgrzewanie foteli przednich i kierownicy Podgrzewanie foteli przednich i kierownicy Kosz dachowy
Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne Światła tylne w technologii LED Interaktywne diody LED na kierownicy Relingi dachowe Pompa ciepła
Automatyczna klimatyzacja Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów Pompa ciepła System podgrzewania baterii
System multimedialny z ekranem dotykowym 10,25 cala Osobno przesuwane fotele z tyłu Gniazdo do ładowania (V2L 3,6 kW) w kabinie i na zewnątrz System wyświetlający widok z martwego pola (BVM)
Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25 cala Kierownica obszyta skórą Oświetlenie wnętrza (LED i nastrojowe) Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA)
Nawigacja z usługami Hyundai LIVE Podłokietnik fotela kierowcy System wyświetlający widok z martwego pola (BVM) Asystent monitorowania martwego pola (BCA)
System telematyczny Bluelink Elektrochromatyczne lusterko wsteczne System podgrzewania baterii Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
Łączność Android Auto i Apple Car Play Port USB typu C Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA)
Ładowarka pokładowa 11 kW Dwupoziomowa podłoga bagażnika Asystent monitorowania martwego pola (BCA),
Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)

Sprawdź pełne wyposażenie na stronie Hyundai Polska

Dwie wersje napędowe Instera

Hyundai Inster jest dostępny w dwóch wariantach napędowych do wyboru, w obu z napędem elektrycznym. Standardowo crossover ma akumulator 42 kWh. Mocniejszą odmianą jest wersja Long Range z baterią o pojemności 49 kWh. W zależności od odmiany moc silnika elektrycznego to odpowiednio 97 KM i 115 KM. W obu wersjach maksymalny moment obrotowy wynosi 147 Nm. Standardowa odmiana do “setki” rozpędza się w 11,7 s, a prędkość maksymalna Instera ze słabszym silnikiem to 140 km/h. W przypadku mocniejszej wersji jest to 10,6 s oraz 150 km/h.

Zgodnie z normami WLTP zasięg wynosi 327 km i 370 km. Auto ma na wyposażeniu także pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Nie ma też problemu z ładowaniem samochodu z domowego gniazdka 230 V. Hyundai Inster jest też wyposażony w system Vehicle-to-Load dający możliwość ładowania sprzętów i urządzeń elektrycznych (np. hulajnogi).

Crossover Hyundai Inster

Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów

Hyundai Inster – moc, akumulator, zasięg

Dane techniczne Hyundai Inster 42 kWh Hyundai Inster Long-Range 49 kWh
Pojemność baterii 42 kWh 49 kWh
Moc silnika elektrycznego 97 KM (71,1 kW) 115 KM (84,5 kW)
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm 147 Nm
Napęd Na przednie koła Na przednie koła
Czas od 0 do 100 km/h 11,7 s 10,6 s
Prędkość maksymalna 140 km/h 150 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu (według norm WLTP) Do 327 kilometrów Do 370 kilometrów
Czas Ładowania prądem DC 50 kW (z 10 do 80 proc.) 58 minut 58 minut
Czas Ładowania prądem DC 350 kW (z 10 do 80 proc.) 30 minut 30 minut

Ile kosztuje Hyundai Inster?

Zachętą do wybierania Instera ma być niska cena. Katalog otwiera wersja Pure z silnikiem o mocy 97 KM i baterią 42 kWh. Ten wariant kosztuje od 107 900 złotych. Najdroższy jest Inster w wyposażeniu Cross Smart z mocniejszym silnikiem (151 900 złotych).

Elektryczny Hyundai Inster – cennik 2025

Wersja napędowa|Wyposażenie Pure Modern Smart Cross Cross Smart
97 KM, 42 kWh 107 900 złotych 116 900 złotych
115 KM, 49 kWh 116 900 złotych 124 900 złotych 139 900 złotych 134 900 złotych 151 900 złotych

Niezależnie od wybranego wariantu producent oferuje 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów. To również długa gwarancja na baterię na okres 8 lat lub do przebiegu 160 000 kilometrów. Inne benefity to 5-letnie assistance i taki sam okres bezpłatnej kontroli stanu technicznego w ASO Hyundaia.

Przeczytaj też: “Citroen C3 Aircross 2. generacji – 7-osobowy SUV segmentu B

Hyundai Inster – strona producenta

zdjęcia: hyundai.com (https://www.hyundai.com/pl/pl/modele/inster.html)
wideo: kanał “Fully Charged Show” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

Jakim samochodem jest Hyundai Inster?

To auto o sylwetce SUV-a, ale o mniejszych rozmiarach. Kompaktowy, 4-osobowy crossover jest klasyfikowany w segmencie A.

Jaki napęd ma crossover Hyundai Inster?

Crossover występuje w dwóch odmianach – standardowej (42 kWh) oraz Long Range (49 kWh). Moc to odpowiednio 97 KM i 115 KM, a maksymalny moment obrotowy w obu odmianach wynosi 147 Nm. Do 100 km/h auto rozpędza się w 11,7 s i 10,6 s, a prędkość maksymalna to 140 km/h i 150 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 327 (42 kWh) i 370 kilometrów (49 kWh).

Ile kosztuje Hyundai Inster?

W zależności od wariantu napędowego i wersji wyposażenia katalogowe ceny mieszczą się w zakresie od 107 900 do 151 900 złotych.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Jedna odpowiedź

  1. Jasne, Hyundai Inster wygląda ciekawie i ma obiecujące zasięgi, ale czy naprawdę można mu zaufać? Te parametry dotyczące akumulatorów oraz czas ładowania są na papierze przekonywujące, ale jak to się ma do realnych użytkowników? A co z dostępnością serwisu? Jakie będą koszty ewentualnych napraw? I co ważne, jak będzie z jakością wykonania? Czy klimat recyklingowych materiałów w kabinie będzie miał realne przełożenie na trwałość i odczucia z jazdy? Można się nabrać na fajny design, ale to nie wystarczy. Chętnie poczytam opinie tych, którzy już mieli okazję nim jeździć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.