Hyundai Inster – kompaktowy, elektryczny crossover w dobrej cenie

Udostępnij
Wasza ocena
Hyundai Inster
Hyundai Inster to kompaktowy crossover z napędem elektrycznym pozycjonowany pomiędzy segmentami A i B. Auto bazuje na modelu Casper dostępnym na rynku w Korei Południowej, natomiast tam ma on napęd spalinowy. Inster to samochód z napędem elektrycznym. Niewielki crossover występuje w dwóch wersjach, w mocniejszej z silnikiem o mocy do 115 KM oraz zasięgiem do 355 km. Jednocześnie Hyundai Inster prezentuje się atrakcyjnie w ujęciu wizualnym. Dlatego postanowiłem bliżej przyjrzeć się temu modelowi, który może namieszać w segmencie kompaktowych crossoverów z silnikami elektrycznymi.

W artykule przeczytasz

Odważna stylistyka Instera

Hyundai Inster łączy sylwetkę SUV-a z rozmiarami crossovera, dlatego przy zachowaniu wyższej pozycji za kierownicą daje możliwość łatwego manewrowania w przestrzeni miejskiej. Stylistyka auta robi wrażenie. Inster wyróżnia się nietypową bryłą, charakterystycznym oświetleniem LED oraz odważnymi zderzakami i osłonami podwozia.

W nadwozu w oczy rzucają się okrągłe światła LED do jazdy dziennej oraz pikselowe światła z tyłu i kierunkowskazy. Dodatkowo w opcji klienci mogą doposażyć crossovera w projekcyjne reflektory w technologii LED oraz dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem. Wskazać trzeba także na klamki ukryte w słupkach tylnych drzwi. W standardzie model jest dostępny z 15-calowymi obręczami stalowymi. Opcją są 15- i 17-calowe alufelgi.

Przeczytaj też: “Dacia Duster 2024 – dane techniczne, wyposażenie, ceny

Hyundai Inster – wymiary

Inster jest autem 4-osobowym plasującym się pomiędzy segmentami A i B. Auto ma 382,5 cm długości. Atutem są przesuwane tylne siedzenia, co pozwala zwiększyć przestrzeń bagażową z 280 do 351 litrów, ale także uzyskać więcej miejsca na nogi po przesunięciu ich do tyłu.

Elektryczny Hyundai Inster

Długość 3825 mm
Szerokość 1610 mm
Wysokość 1575 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Pojemność bagażnika Od 280 do 351 litrów

Hyundai Inster w kabinie

We wnętrzu Instera widać przede wszystkim dwa ekrany:

  • cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala;
  • dotykowy ekran nawigacji i multimediów o przekątnej 10,25 cala.

 

Dodatkowo w kabinie nie brakuje fizycznych przycisków i pokręteł. Na wyposażeniu jest też bezprzewodowa ładowarka, natomiast opcją – podgrzewane przednie fotele i kierownica.

Większy prześwit to gwarancja wyższej pozycji za kierownicą. Narzekać nie powinni także pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie dzielonej w proporcji 50:50. O ile przesunięcie foteli do przodu zwiększa przestrzeń bagażową, ale zmniejsza ilość miejsca na nogi, o tyle odsunięcie ich do tyłu pozwala wygodniej rozsiąść się pasażerom z tyłu.

"</a

Co zaczyna być normą, Hyundai wskazuje, że w produkcji auta wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Otóż w kabinie znajdują się materiały wykonane z butelek czy trzciny cukrowej, natomiast czarny lakier wykorzystuje barwnik uzyskany z zużytych opon.

Przeczytaj też: “Renault Symbioz – rodzinny crossover z pojemnym bagażnikiem

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy

Naturalnie w aucie znajduje się wiele systemów wsparcia kierowcy oraz funkcji poprawiających bezpieczeństwo, tj.:

  • Kamery 360 stopni (Surround View Monitor) ułatwiające manewrowanie.
  • Monitorowanie martwego pola z lewej i prawej strony w zestawie wskaźników (kamery pracują po włączeniu kierunkowskazu).
  • Utrzymanie auta na pasie ruchu.
  • Inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA).
  • Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA 1.5).
  • Asystent unikania kolizji podczas cofania.
  • Monitorowanie poziomu koncentracji i zmęczenia kierowcy.
  • Informacja o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA).

 

Przeczytaj też: “Skoda Epiq – nowy elektryczny crossover od Czechów

Dwie wersje napędowe Instera

Hyundai Inster jest dostępny w dwóch wariantach napędowych do wyboru, w obu z napędem elektrycznym. Standardowo crossover ma akumulator o pojemności 42 kWh. Mocniejszą odmianą jest wersja Long-Range z baterią o pojemności 49 kWh. W zależności od odmiany moc silnika elektrycznego to odpowiednio 97 KM i 115 KM. W obu wersjach maksymalny moment obrotowy wynosi 147 Nm. Standardowa odmiana do “setki” rozpędza się w 11,7 s, a prędkość maksymalna Instera ze słabszym silnikiem to 140 km/h. W przypadku mocniejszej odmiany jest to 10,6 s oraz 150 km/h.

Zgodnie z normami WLTP zasięg auta wynosi 300 km i 355 km, a ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 120 kW – z 10 do 80 proc. – trwa około pół godziny. Auto ma na wyposażeniu także pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Nie ma też problemu z ładowaniem samochodu z domowego gniazdka 230 V. Warto podkreślić, że Hyundai Inster jest wyposażony w system Vehicle-to-Load dający możliwość oddawania energii do ładowania sprzętów i urządzeń elektrycznych (np. hulajnogi).

Crossover Hyundai Inster

Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów

Hyundai Inster – dane techniczne

Dane techniczne Hyundai Inster 42 kWh Hyundai Inster Long-Range 49 kWh
Pojemność baterii 42 kWh 49 kWh
Moc silnika elektrycznego 97 KM (71,1 kW) 115 KM (84,5 kW)
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm 147 Nm
Napęd Na przednie koła Na przednie koła
Czas od 0 do 100 km/h 11,7 s 10,6 s
Prędkość maksymalna 140 km/h 150 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu (według norm WLTP) 300 km 355 km
Czas ładowania prądem stałym o mocy 120 kW (z 10 do 80 proc.) Około 30 minut Około 30 minut

Ile kosztuje Hyundai Inster?

Na razie nie wiadomo, jakie będzie mieć ceny Hyundai Inster. Natomiast model ma być jednym z tańszych aut z napędem elektrycznym w swoim segmencie. Należy spodziewać się cen w okolicach 100 000 złotych. Początkowo Inster zadebiutuje na rynku latem w Korei Południowej, po czym trafi na rynki europejskie.

Przeczytaj też: “Citroen C3 Aircross 2. generacji – 7-osobowy SUV segmentu B

Hyundai Inster – strona producenta

zdjęcia: hyundai.com (https://www.hyundai.com/pl/pl/modele/inster.html)
wideo: kanał “Fully Charged Show” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

Jakim samochodem jest Hyundai Inster?

To auto o sylwetce SUV-a, ale o mniejszych rozmiarach. Kompaktowy, 4-osobowy crossover jest klasyfikowany pomiędzy segmentem A i B.

Jaki napęd ma crossover Hyundai Inster?

Auto występuje w dwóch odmianach – standardowej (42 kWh) oraz Long-Range (49 kWh). Moc to odpowiednio 97 KM i 115 KM, a maksymalny moment obrotowy w obu odmianach wynosi 147 Nm. Do 100 km/h auto rozpędza się w 11,7 s i 10,6 s, a prędkość maksymalna to 140 km/h i 150 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 300 km (42 kWh) i 355 km (49 kWh). W przypadku ładowania prądem DC o mocy 120 kW, z poziomu 10 do 80 proc. zajmuje to około pół godziny.

Ile kosztuje Hyundai Inster?

Najprawdopodobniej za model zapłacić trzeba będzie w okolicy 100 000 złotych.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.