Odważny design modelu Inster
Hyundai Inster łączy sylwetkę SUV-a z rozmiarami crossovera, dlatego przy zachowaniu wyższej pozycji za kierownicą daje możliwość łatwego manewrowania w przestrzeni miejskiej. Inster wyróżnia się nietypową bryłą, charakterystycznym oświetleniem LED, odważnymi zderzakami i osłonami podwozia, a także sygnaturą świetlną z tyłu.
W nadwozu w oczy rzucają się okrągłe światła LED do jazdy dziennej oraz pikselowe światła z tyłu i kierunkowskazy. Dodatkowo w opcji klienci mogą doposażyć crossovera w projekcyjne reflektory w technologii LED oraz dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem. Wskazać trzeba także na klamki ukryte w słupkach tylnych drzwi. W standardzie model jest dostępny z 15-calowymi obręczami stalowymi. Opcją są 15- i 17-calowe alufelgi. Klient zdecydowany na Instera może też wybrać wersję uterenowioną. To Hyundai Inster Cross.
Samochód marki Hyundai Motor Company występuje w kilku kolorach nadwozia.
Kolor | Cena |
---|---|
Specjalny Unbleached Ivory | Bez dopłaty |
Specjalny Atlas White (dostępny również z czarnym dachem Abyss Black Pearl) | 1000 złotych |
Matowy Aero Silver Matte (dostępny również z czarnym dachem) | 3000 złotych |
Perłowy Buttercream Yellow Pearl | 2000 złotych |
Matowy Bijarim Khaki Matte | 3000 złotych (niedostępny dla wersji Cross) |
Specjalny Tomboy Khaki (dostępny również z czarnym dachem) | 2000 złotych |
Matowy Amazonas Green Matte (dostępny również z czarnym dachem) | 3000 złotych (tylko dla wersji Cross) |
Perłowy Abyss Black Pearl | 3000 złotych |
Matowy Dusk Blue Matte | 3000 złotych (niedostępny dla wersji Cross i z jasnym wykończeniem kabiny) |
Metaliczny Sienna Orange Metallic (dostępny również z czarnym dachem) | 2000 złotych (niedostępny dla wersji Cross i z jasnym wykończeniem kabiny) |
Przeczytaj też: “Dacia Duster 2024 – dane techniczne, wyposażenie, ceny”
Hyundai Inster – kompaktowy crossover dla 4 osób
Inster jest autem segmentu A. Samochód ma 382,5 cm długości i jest homologowany na 4 osoby, podobnie jak Dacia Spring. Dlatego pomimo niewielkich wymiarów dwóch pasażerów na tylnej kanapie może podróżować całkiem komfortowo.
Atutem są przesuwane tylne siedzenia, co pozwala zwiększyć przestrzeń bagażową z 280 do 351 litrów, ale także uzyskać więcej miejsca na nogi po przesunięciu ich do tyłu. Podczas prezentacji nawet złożono na płasko wszystkie fotele i wsunięto do kabiny materac. Do kampera mu daleko, ale jest to jakaś dodatkowa funkcjonalność. Maksymalna pojemność bagażnika to 1059 litrów.
Długość | 3825 mm (3845 mm w wersji Cross) |
Szerokość | 1610 mm |
Wysokość | 1575 mm (1614 mm z anteną typu płetwa rekina) |
Rozstaw osi | 2580 mm |
Pojemność bagażnika | Od 280 do 1059 litrów |
Nowy Inster w kabinie
We wnętrzu Instera znajdują się dwa ekrany:
- cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala;
- dotykowy ekran nawigacji i multimediów o przekątnej 10,25 cala.
Pod ekranem multimediów crossover Hyundai Inster ma sporo fizycznych przycisków i pokręteł. Wygospodarowano również miejsce na bezprzewodową ładowarkę.
Co zaczyna być normą, Hyundai wskazuje, że w produkcji auta wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Elementy wnętrza wykonano z butelek czy trzciny cukrowej, natomiast czarny lakier wykorzystuje barwnik uzyskany z zużytych opon. Wnętrze może być wykończone w kolorze ciemnym lub jasnym, zawsze z jasną podsufitką.
Przeczytaj też: “Renault Symbioz – rodzinny crossover z pojemnym bagażnikiem”
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy
Naturalnie – w standardzie lub w opcji – w aucie znajduje się wiele systemów wsparcia kierowcy oraz funkcji poprawiających bezpieczeństwo, tj.:
- Kamery 360 stopni (Surround View Monitor) ułatwiające manewrowanie.
- Monitorowanie martwego pola z lewej i prawej strony w zestawie wskaźników (kamery pracują po włączeniu kierunkowskazu).
- Utrzymanie auta na pasie ruchu.
- Inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA).
- Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA 1.5).
- Asystent unikania kolizji podczas cofania.
- Monitorowanie poziomu koncentracji i zmęczenia kierowcy.
- Informacja o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA).
Przeczytaj też: “Skoda Epiq – nowy elektryczny crossover od Czechów”
Bogato wyposażony crossover – od wersji Pure do Cross Smart
Hyundai Inster występuje w pięciu wersjach wyposażenia – Pure, Modern, Smart, Cross oraz Cross Smart.
Pure | Modern | Smart | Cross | Cross Smart |
---|---|---|---|---|
15-calowe felgi | 15-calowe alufelgi | Cyfrowy kluczyk 2.0 | 17-calowe alufelgi | Pakiet TECH |
Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi | Szyby sterowane elektrycznie | Przednie reflektory w technologii LED | Przednie reflektory w technologii LED | Cyfrowy kluczyk 2.0 |
Tylne czujniki parkowania | Przyciemniane tylne szyby | System kamer 360 stopni | Tapicerka materiałowa Cross | System kamer 360 stopni |
Bezkluczykowy dostęp | Przednie i tylne czujniki parkowania | Podgrzewanie foteli przednich i kierownicy | Podgrzewanie foteli przednich i kierownicy | Kosz dachowy |
Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne | Światła tylne w technologii LED | Interaktywne diody LED na kierownicy | Relingi dachowe | Pompa ciepła |
Automatyczna klimatyzacja | Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów | Pompa ciepła | – | System podgrzewania baterii |
System multimedialny z ekranem dotykowym 10,25 cala | Osobno przesuwane fotele z tyłu | Gniazdo do ładowania (V2L 3,6 kW) w kabinie i na zewnątrz | – | System wyświetlający widok z martwego pola (BVM) |
Cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25 cala | Kierownica obszyta skórą | Oświetlenie wnętrza (LED i nastrojowe) | – | Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA) |
Nawigacja z usługami Hyundai LIVE | Podłokietnik fotela kierowcy | System wyświetlający widok z martwego pola (BVM) | – | Asystent monitorowania martwego pola (BCA) |
System telematyczny Bluelink | Elektrochromatyczne lusterko wsteczne | System podgrzewania baterii | – | Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) |
Łączność Android Auto i Apple Car Play | Port USB typu C | Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA) | – | – |
Ładowarka pokładowa 11 kW | Dwupoziomowa podłoga bagażnika | Asystent monitorowania martwego pola (BCA), | – | – |
Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go | – | Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) | – | – |
Sprawdź pełne wyposażenie na stronie Hyundai Polska
Dwie wersje napędowe Instera
Hyundai Inster jest dostępny w dwóch wariantach napędowych do wyboru, w obu z napędem elektrycznym. Standardowo crossover ma akumulator 42 kWh. Mocniejszą odmianą jest wersja Long Range z baterią o pojemności 49 kWh. W zależności od odmiany moc silnika elektrycznego to odpowiednio 97 KM i 115 KM. W obu wersjach maksymalny moment obrotowy wynosi 147 Nm. Standardowa odmiana do “setki” rozpędza się w 11,7 s, a prędkość maksymalna Instera ze słabszym silnikiem to 140 km/h. W przypadku mocniejszej wersji jest to 10,6 s oraz 150 km/h.
Zgodnie z normami WLTP zasięg wynosi 327 km i 370 km. Auto ma na wyposażeniu także pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Nie ma też problemu z ładowaniem samochodu z domowego gniazdka 230 V. Hyundai Inster jest też wyposażony w system Vehicle-to-Load dający możliwość ładowania sprzętów i urządzeń elektrycznych (np. hulajnogi).
Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów”
Hyundai Inster – moc, akumulator, zasięg
Dane techniczne | Hyundai Inster 42 kWh | Hyundai Inster Long-Range 49 kWh |
---|---|---|
Pojemność baterii | 42 kWh | 49 kWh |
Moc silnika elektrycznego | 97 KM (71,1 kW) | 115 KM (84,5 kW) |
Maksymalny moment obrotowy | 147 Nm | 147 Nm |
Napęd | Na przednie koła | Na przednie koła |
Czas od 0 do 100 km/h | 11,7 s | 10,6 s |
Prędkość maksymalna | 140 km/h | 150 km/h |
Zasięg na jednym ładowaniu (według norm WLTP) | Do 327 kilometrów | Do 370 kilometrów |
Czas Ładowania prądem DC 50 kW (z 10 do 80 proc.) | 58 minut | 58 minut |
Czas Ładowania prądem DC 350 kW (z 10 do 80 proc.) | 30 minut | 30 minut |
Ile kosztuje Hyundai Inster?
Zachętą do wybierania Instera ma być niska cena. Katalog otwiera wersja Pure z silnikiem o mocy 97 KM i baterią 42 kWh. Ten wariant kosztuje od 107 900 złotych. Najdroższy jest Inster w wyposażeniu Cross Smart z mocniejszym silnikiem (151 900 złotych).
Elektryczny Hyundai Inster – cennik 2025
Wersja napędowa|Wyposażenie | Pure | Modern | Smart | Cross | Cross Smart |
---|---|---|---|---|---|
97 KM, 42 kWh | 107 900 złotych | 116 900 złotych | – | – | – |
115 KM, 49 kWh | 116 900 złotych | 124 900 złotych | 139 900 złotych | 134 900 złotych | 151 900 złotych |
Niezależnie od wybranego wariantu producent oferuje 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów. To również długa gwarancja na baterię na okres 8 lat lub do przebiegu 160 000 kilometrów. Inne benefity to 5-letnie assistance i taki sam okres bezpłatnej kontroli stanu technicznego w ASO Hyundaia.
Przeczytaj też: “Citroen C3 Aircross 2. generacji – 7-osobowy SUV segmentu B”
Hyundai Inster – strona producenta
zdjęcia: hyundai.com (https://www.hyundai.com/pl/pl/modele/inster.html)
wideo: kanał “Fully Charged Show” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim samochodem jest Hyundai Inster?
To auto o sylwetce SUV-a, ale o mniejszych rozmiarach. Kompaktowy, 4-osobowy crossover jest klasyfikowany w segmencie A.
Jaki napęd ma crossover Hyundai Inster?
Crossover występuje w dwóch odmianach – standardowej (42 kWh) oraz Long Range (49 kWh). Moc to odpowiednio 97 KM i 115 KM, a maksymalny moment obrotowy w obu odmianach wynosi 147 Nm. Do 100 km/h auto rozpędza się w 11,7 s i 10,6 s, a prędkość maksymalna to 140 km/h i 150 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 327 (42 kWh) i 370 kilometrów (49 kWh).
Ile kosztuje Hyundai Inster?
W zależności od wariantu napędowego i wersji wyposażenia katalogowe ceny mieszczą się w zakresie od 107 900 do 151 900 złotych.
Jedna odpowiedź
Jasne, Hyundai Inster wygląda ciekawie i ma obiecujące zasięgi, ale czy naprawdę można mu zaufać? Te parametry dotyczące akumulatorów oraz czas ładowania są na papierze przekonywujące, ale jak to się ma do realnych użytkowników? A co z dostępnością serwisu? Jakie będą koszty ewentualnych napraw? I co ważne, jak będzie z jakością wykonania? Czy klimat recyklingowych materiałów w kabinie będzie miał realne przełożenie na trwałość i odczucia z jazdy? Można się nabrać na fajny design, ale to nie wystarczy. Chętnie poczytam opinie tych, którzy już mieli okazję nim jeździć.