Jak wygląda Jeep Wagoneer S?
Jeep Wagoneer S to duży i komfortowy SUV zbudowany na platformie STLA Large opracowanej specjalnie z myślą o autach bezemisyjnych. Mimo dużych rozmiarów, ponieważ auto ma 4886 mm długości, samochód ma całkiem sportową sylwetkę i opływowy kształt. Współczynnik oporu powietrza wynosi Cx 0,29.
W pasie przednim wyróżnić należy siedmioszczelinowy grill pełniący funkcję wizualną. Dodatkowo podświetlono także osłonę chłodnicy. Natomiast w tylnej części uwagę zwraca opadający dach i spojler poprawiający aerodynamikę. Zresztą dla lepszego współczynnika Cx zdecydowano się także na osłony podwozia, trójwymiarowe nakładki na nadkola kół przedniej osi oraz nakładki na progi drzwi.
Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów”
Jeep Wagoneer S w kabinie
W kabinie komfortowo czuć się będą nawet wyższe osoby. Wszystko poprzez płaską podłogę oraz szeroki rozstaw kół umieszczonych niemal na rogach karoserii. Oznacza to, że w kabinie jest naprawdę przestronnie. Dotyczy to foteli kierowcy i pasażera, ale również miejsca na tylnej kanapie. Auto ma też szeroko otwierane drzwi, które otwierają się niemal pod kątem prostym. To ukłon w stronę rodzin z dziećmi przewożonych w fotelikach na tylnej kanapie.
Przeczytaj też: “OMODA 7 – kolejny SUV chińskiej marki Chery International”
We wnętrzu znajdują się także cztery duże wyświetlacze:
- 12,3-calowy kokpit wirtualnych zegarów;
- 12,3-calowy wyświetlacz multimediów;
- 10,25-calowy interaktywny wyświetlacz przed pasażerem;
- ekran do obsługi klimatyzacji.
System multimedialny Uconnect 5 oferuje przejrzysty interfejs. Jeep Wagoneer S ma też rozbudowane funkcje łączności. Oczywiście kierowca może liczyć na długą listę systemów asystujących (m.in. aktywny asystent kierowcy, system autonomicznej jazdy, asystent kolizji na skrzyżowaniu, system wykrywania senności kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, kamera Surround View).
W standardzie jest też dwuszybowy panoramiczny dach oraz 19-głośnikowy system audio firmy McIntosh z 1200-watowym wzmacniaczem i 12-calowym subwooferem. Na wyposażeniu jest też ambientowe oświetlenie. W całej kabinie znajdują się wysokiej jakości materiały z ładnymi przeszyciami i metalowymi ozdobami. Producent postawił na surowce i materiały pochodzące z recyklingu.
Przeczytaj też: “Kia EV3 – elektryczny SUV o sporym zasięgu”
Układ napędowy elektrycznego SUV-a
Układ napędowy Wagoneera S tworzą dwa silniki umieszczone na przedniej i tylnej osi. Moc układu to 600 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy przenoszony na koła obu osi wynosi 837 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h, a “setkę” SUV osiąga w 3,4 s.
Jeep Wagoneer S ma akumulator o pojemności 100 kWh i napięciu 400 V. Ma to pozwolić na pokonanie nawet 480 km. Z kolei ładowanie szybką ładowarką z poziomu 20 do 80 proc. trwa niewiele ponad 20 minut.
Jeep Wagoneer S – dane techniczne
Parametry | Jeep Wagoneer S |
---|---|
Łączna moc silników elektrycznych | 600 KM |
Łączny maksymalny moment obrotowy silników elektrycznych | 837 Nm |
Napęd | Na cztery koła |
Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h | 3,4 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Pojemność akumulatora | 100 kWh |
Zasięg | 480 km |
Napięcie akumulatora | 400 V |
Czas ładowania (od 20 do 80 proc.) | 23 minuty (szybka ładowarka) |
Przeczytaj też: “Cadillac Lyriq – amerykański SUV z napędem elektrycznym”
Jeep Wagoneer S ma pięć różnych trybów do wyboru zmienianych przełącznikiem Selec-Terrain – Auto, Sport, Eco, Snow oraz Sand.
W pierwszej kolejności samochód zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych, co będzie mieć miejsce w drugiej połowie 2024 roku. Następnie auto trafi na inne rynki, w tym do Europy.
Jeep Wagoneer S – strona producenta
zdjęcie: jeep.com (https://www.jeep.com/wagoneer/wagoneer-s.html)
wideo: kanał “Redline Reviews” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim samochodem jest Jeep Wagoneer S?
Wagoneer S to duży amerykański SUV z napędem elektrycznym.
Jaki układ napędowy ma Wagoneer S?
Samochód ma napęd na cztery koła. Samochód napędzają dwa silniki elektryczne umieszczone na przedniej i tylnej osi. Łączna moc układu to 600 KM, a maksymalny moment obrotowy – 837 Nm. Do "setki" auto rozpędzi się w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h. Akumulator o pojemności 100 kWh pozwala pokonać do 480 km.
Ile kosztuje Jeep Wagoneer S?
Na razie nie znamy cen elektrycznego SUV-a. W pierwszej kolejności auto zadebiutuje w drugiej połowie 2024 roku w Ameryce Północnej.