Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX to kompaktowy crossover, który po raz pierwszy z taśmy produkcyjnej zjechał w 2010 roku. Czy i dla kogo jest to ciekawa propozycja na zakup samochodu na rynku wtórnym? Czy jest to dobry wybór spośród pozostałych modeli Mitsubishi?

W artykule przeczytasz

Mitsubishi ASX – co to za auto?

Mitsubishi ASX został zaprezentowany w 2010 roku w Genewie. To model zbudowany na skróconej płycie podłogowej “Project Global” zastosowanej w innych modelach japońskiego koncernu – Outlander i Lancer. Z tymi modelami ASX łączy między innymi stylistyka przodu nadwozia.

Również w tym przypadku z przodu charakterystyczna jest atrapa chłodnicy typu Jet Fighter. To element stylistycznie nawiązujący do myśliwca F-2, za którego odpowiada Mitsubishi Heavy Industries.

Jak po latach prezentuje się Mitsubishi ASX, które dotychczas sprzedało się w przeszło 1,3 mln egzemplarzach, również jako RVE oraz  kompaktowy suv Outlander Sport? Czy jest to model wart bliższego zainteresowania, czy może lepiej rozejrzeć się za innymi crossoverami? Te ukazuje artykuł pt. “Używane crossovery za 30 tysięcy złotych“. Jak na ich tle prezentuje się ASX od Mitsubishi?

Mitsubishi ASX – wymiary, nadwozie i wnętrze

Co kluczowe, ASX ma rozstaw identyczny z Outlanderem. Dzięki skróceniu płyty podłogowej tylko na jej końcach auto zachowało przestronność znaną z Outlandera, a wszystko przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów. Wprawdzie zmniejszyła się przestrzeń w bagażniku, ale 442 l i tak wygląda nieźle.

Dużym minusem jest miękki lakier. Jako że ASX może być użytkowany poza utwardzonymi trasami, łatwo go uszkodzić choćby przez większe zarośla. Poza tym właściciele Mitsubishi ASX nie powinni korzystać z automatycznych myjni.

Niestety, słabe jest też zabezpieczenie antykorozyjne. Wykwity rdzy na klapie bagażnika, tylnych błotnikach, podwoziu i układzie wydechowym nie są niczym dziwnym. Ważne jest więc wcześniejsze sprawdzenie stanu karoserii. Zaraz po zakupie przyda się też konserwacja powłoki. Użytkownicy ASX i ich opinie są w tej sprawie jednoznaczne.

Twarde i łatwe w zarysowaniu są elementy znajdujące się w kabinie. Po kilku latach plastiki często również trzeszczą. Miękkie, ale słabo trzymające się w zakrętach są natomiast fotele. Ciekawe jest wyposażenie Mitsubishi ASX.

Wprawdzie zdarza się, że panoramiczny dach przecieka, ale wyposażenie w postaci klimatyzacji, pełnej elektryki, systemu bezkluczykowego, systemu multimedialnego z łącznością przez moduł Bluetooth i wielofunkcyjnej kierownicy wygląda całkiem atrakcyjnie.

Gorzej jest z wyciszeniem wnętrza. Podróż przy większych prędkościach, np. po autostradzie jest mało komfortowa na płaszczyźnie akustyki.

Silniki i podwozie Mitsubishi ASX

Pośród silników najpopularniejszą jednostką napędową jest benzynowy, wolnossący motor o pojemności 1.6 l, który generuje moc 117 KM. Nie jest to najmocniejszy silnik, ale w połączeniu z 5-stopniową skrzynią biegów do spokojnej jazdy będzie wystarczający.

Bardziej oszczędni mogą go nawet połączyć z instalacją LPG, na co decydowało się wielu właścicieli ASX. Choć naprawdę nie ma się co tu czepiać do zużycia paliwa… Dla mniejszych jednostek napędowych tego modelu wynosi ono 7 – 8 l/100 km.

Kierowcy, których interesuje ASX z napędem 4×4, muszą wybierać pośród silników wysokoprężnych. Najczęściej jest to motor o pojemności 1.8 l i mocy 116 lub 150 KM. Dostępny jest też większy, bo 2.2-litrowy diesel generujący 150 KM i mniejszy silnik 1.6 l (114 KM).

Wszystkie diesle mają system Start&Stop i filtr cząstek stałych, który przy miejskiej jeździe może sprawiać problemy. Poza tym motor 1.8 DI-D jest stosunkowo głośny. Jeżeli podczas oględzin silnik głośno pogwizduje, wcale nie musi to oznaczać awarii.

Komfortowo zestrojone jest natomiast zawieszenie Mitsubishi ASX, które nie jest też szczególnie awaryjne. Co ważne z punktu widzenia właściciela, wymienić można same sworznie wahaczy, co pozwala obniżyć koszt ewentualnej naprawy.

Szybko z kolei zużywają się delikatne tarcze hamulcowe. Nie sprostają one bardziej dynamicznej jeździe, a ich zużycie sugerują wibracje na kierownicy. Sam serwis Mitsubishi ASX w ASO jest dość kosztowny. Dlatego większość po ustaniu okresu gwarancji z niego rezygnuje na koszt zwykłych warsztatów.

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX – cena na rynku wtórnym

Kierowcy, których interesuje używane Mitsubishi ASX, będą musieli wybierać pośród około 400 ogłoszeń. Tyle ASX jest obecnie wystawionych na sprzedaż na najpopularniejszych portalach motoryzacyjnych i serwisach aukcyjnych. Około 1/3 całej podaży to auta z polskich salonów. W większości to ASX z silnikami benzynowymi, w tym również z LPG.

Chcąc nabyć Mitsubishi ASX, trzeba przygotować się na wydatek rzędu ok. 35 000 zł. Tyle kosztują egzemplarze z początku produkcji, które mają silnik Diesla i przebieg około 200 tys. km z manualną skrzynią biegów. Z napędem 4×4 będzie trochę droższy.

Przy budżecie ok. 50 tys. zł rozglądać się już można egzemplarzami po liftingu, nawet z 2015 roku i przebiegiem poniżej 100 tys. km. Najdrożej, bo nawet 80 tys. zł kosztują egzemplarze sprzedawane przez autoryzowane salony. To jeszcze młodsze auta, z niewielkimi przebiegami i często bogato wyposażone.

Czy warto kupić Mitsubishi ASX?

ASX jest ciekawym crossoverem, ale pozbawionym finezji. Na wielu płaszczyznach to auto przeciętne, ale dobrze się prezentujące i solidne. Jest również proste w budowie, co obniża koszty serwisów i napraw. Oczywiście pod warunkiem, że to egzemplarz pozbawiony większych mankamentów.

Aby je odkryć trzeba pamiętać o dokładnych oględzinach pojazdu. Przegląd techniczny, jazda próbna i wcześniejsze oględziny z mechanikiem to konieczność. Jeszcze przed wizytą u sprzedawcy przyda się natomiast sprawdzenie VIN. Wówczas potencjalny nabywca odkrywa wiele faktów z przeszłości auta, którymi sprzedawca niechętnie się chwali. Historia Pojazdu to m.in.:

  • Dane techniczne
  • Rejestr znanych odczytów przebiegu pojazdu
  • Historia znanych incydentów pojazdu
  • Historia sprawdzeń w serwisie Autobaza.pl
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • Ostrzeżenia producenta o wadliwych seriach pojazdu
  • Adres miejsca montażu
  • Dane z aukcji internetowych i portali motoryzacyjnych
  • Opcje wyposażenia zakodowane w numerze VIN
  • Galeria zdjęć pojazdu

 

 

 

 

Raport VIN pozwala więc wykryć samochody kradzione, z przekręconym licznikiem, a nawet o wypadkowej historii. Dzięki temu kierowca może zrezygnować z zakupu takiego egzemplarza lub przynajmniej rozpocząć negocjacje jego ceny.

Natomiast na oględzinach u mechanika warto podłączyć się pod komputer pokładowy Mitsubishi ASX. Wtedy ostatecznie rozwiejemy wątpliwości co do oglądanego egzemplarza.

Miłośnikom marki Mitsubishi polecamy również model Mitsubishi Outlander.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 50 Średnio: 4]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Co jest najważniejsze przy wyborze samochodu z drugiej ręki?