Mitsubishi Outlander III to duży, japoński SUV, który jest ciekawą opcją na samochód rodzinny. Na pewno Outlander III generacji nie jest najtańszą propozycją na rynku wtórnym, ale wyższa cena ma swoje usprawiedliwienie. Co przemawia więc za SUV-em od Japończyków?
Historia Outlandera III generacji
Mitsubishi Outlander III po raz pierwszy został zaprezentowany w 2012 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, jako konkurencja między innymi dla Toyoty RAV4, o której więcej w artykule pt. “Toyota RAV4 IV – opinie, zalety, usterki“.
Outlander III generacji to między innymi nowoczesny design i opływowe nadwozie, przede wszystkim po modernizacji, po której samochód stał się bardziej wyrazisty. Pierwszy face lifting miał miejsce na przełomie 2014 i 2015 roku. Modernizacja techniczna objęła zwiększenie sztywności nadwozia i poprawę wygłuszenia, zmieniono też nastawy zawieszenia oraz zwiększono poziom wyposażenia.
Druga zmiana miała miejsce w 2018 roku. Wówczas zmianom uległa górna osłona chłodnicy, ale też przednie i tylne zderzaki. Do oferty wprowadzono również nowe wzory felg, powiększono średnicę cylindra w tylnych amortyzatorach i poprawiono precyzję prowadzenia auta. Dodatkowo Mitsubishi Outlander III 4 × 4 otrzymał elektryczny hamulec postojowy i tarcze hamulcowe o zwiększonej średnicy. Zmiany dotknęły także lepiej wyciszone wnętrze, w którym pojawiły się nowe srebrne elementy wykończeniowe i lepiej wyprofilowane fotele. Wzbogacono też wyposażenie bazowe.
Warto zauważyć, że wnętrze Outlandera III generacji jest przestronne i wygodnie może nim podróżować pięciu pasażerów, a dodatkowo dwóch dodatkowych na ławeczce w bagażniku. Pojemność kufra Outlandera III to od 591 litrów (463 l w PHEV) do nawet 1742 litrów przestrzeni załadunkowej.
Wersje wyposażeniowe Outlandera III
Mitsubishi Outlander III wyposażenie ma naprawdę bogate, choć duże zastrzeżenia można mieć do ergonomii i jakości plastików. Samochód był dostępny w sześciu wersjach wyposażenia:
- Invite Plus (m.in. 7 airbagów, 16-calowe alufelgi, światła do jazdy dziennej i światła tylne LED, relingi dachowe, składane tylne siedzenia w proporcji 60:40, skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, wspomaganie układu kierowniczego, regulacja kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, tempomat, podłokietniki z przodu i z tyłu, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, radio z CD/MP3 i 6 głośnikami, system głośnomówiący z Bluetooth);
- Intense (dodatkowo m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, przednie światła drogowe i przeciwmgielne LED, elektrycznie składane, regulowane i podgrzewane lusterka boczne, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, system bezkluczykowy, elektromechaniczny hamulec postojowy, system multimedialny z 6,1-calowym pulpitem dotykowym, kamera cofania);
- Intense Plus (dodatkowo m.in. spryskiwacze reflektorów, trzeci rząd siedzeń, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, obsługa Android Auto/Apple Car Play, podgrzewane przednie siedzenia);
- Instyle (dodatkowo m.in. podgrzewana kierownica i przednia szyba, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujniki martwego pola, adaptacyjny tempomat);
- Instyle Plus (dodatkowo m.in. elektrycznie sterowane okno dachowe, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowany fotel kierowcy w 8 płaszczyznach, system kamer 360 stopni, system audio “Mitsubishi Power Sound System“ z 6 głośnikami i zewnętrznym wzmacniaczem, nawigacja satelitarna);
- City Style — wersja specjalna.
Mitsubishi Outlander III — opinie o silnikach
Mitsubishi Outlander III pod maską może mieć między innymi wolnossący motor 2.0 MIVEC o mocy 150 KM. Jak deklaruje producent, Mitsubishi Outlander III spalanie ma wówczas na poziomie ponad 7 l, aczkolwiek realną wartością jest 9-10 l na 100 km. Wprawdzie nie jest to silnik szczególnie dynamiczny czy ekonomiczny, ale jego zaletą jest trwałość. W zasadzie nie ma on słabych punktów.
Alternatywą dla silnika benzynowego jest jednostka wysokoprężna 2.2 Di-D. Za silnik odpowiadają inżynierowie Mitsubishi. To motor o mocy 150 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Silnik spala ok. 7 l/100 km. Jeżeli właściciel zadba o odpowiednio częsty interwał wymiany oleju, jedynym zagrożeniem jest zapychający się filtr cząstek stałych. Oczywiście tyczy się to aut eksploatowanych głównie w warunkach miejskich.
Ponadto w palecie silników Mitsubishi Outlander III są dwie jednostki hybrydowe. Pod koniec stycznia 2014 roku w Polsce zadebiutowała hybrydowa odmiana 2.0 PHEV o łącznej mocy 203 KM i spalaniu na poziomie 1,9 l. Drugą jest hybryda 2.4 PHEV o mocy 224 KM.
Mitsubishi Outlander III — dane techniczne
Jeżeli się do czegoś przyczepić, problemy dotyczą przekładni CVT, choć bezstopniowy automat potrafi być trwały. Zmusza jednak jednostkę napędową do pracy na wysokich obrotach w czasie przyspieszania czy jednostajnej jazdy po autostradzie. Silnik staje się przez to bardziej hałaśliwy. W przypadku Outlandera III generacji z napędem 4 × 4 układ dobrze radzi sobie podczas opadów deszczu czy śniegu, znacznie gorzej jest przy kontakcie z błotem czy piachem.
Analizując zawieszenie Mitsubishi Outlandera III, z przodu pracują kolumny McPhersona ze wzmocnioną belką stabilizującą, z tyłu natomiast konstrukcja wielowahaczowa. Dość miękkie resorowanie pracuje dość głośno i zostało sparowane z elektronicznie sterowanym i nieczułym układem kierowniczym. Wprawdzie zawieszenie jest trwałe, ale prowadzenie SUV-a mało precyzyjne.
Co psuje się w Mitsubishi Outlanderze trzeciej generacji?
Używany Mitsubishi Outlander III nie jest szczególnie awaryjny. Nie oznacza to jednak, że SUV-a nie trapią drobne usterki. Jednym z problemów jest niesprawność kluczyka, który przestaje komunikować się z autem. W wyniku usterki kluczyk trzeba wymienić lub przynajmniej zaprogramować na nowo.
Ponadto słychać głosy kierowców, którzy narzekają na parujące lampy przednie czy przepuszczającą wodę klapę bagażnika. Standardową usterką znaną dla japońskiej marki są zacinające się hamulce tylne.
Sytuacja na rynku wtórnym
Mitsubishi Outlander III ceny ma stosunkowo wysokie. Za egzemplarze z początku produkcji zapłacić trzeba co najmniej 40 000 zł. Na nowszy, trzyletni samochód trzeba przygotować budżet rzędu 60-70 tys. zł. Jeżeli ktoś może pozwolić sobie na taki wydatek, na pewno nie będzie żałował swojej decyzji o zakupie, ponieważ Mitsubishi Outlander III to dużo wolnego miejsca w kabinie i ponadprzeciętna trwałość. Oczywiście, o ile sprawdzi egzemplarz z drugiej ręki przez raport VIN, przegląd techniczny i podczas jazdy próbnej.
2 Responses
Artykuł dobrze oddaje ducha tego auta. Mam od salonu model po 1 lifcie 2016. Przebieg 55 tysAuto ma genialne zawieszenie jest zwrotne i dobrze wyciszone. Bdb widoczność. Duzo przestrzeni. Dobre LEDY. Doskonale audio rockford fosgate z 9 głośnikami w tym subwoofer. Dobre wyciszenie wręcz doskonale.
Wady : mam 192cm i fotelowi brakuje nastawow do dołu i w tył, mało precyzyjny układ kierowniczy, niska jakość lakieru ale to chyba dzis standard wszystkich marek. Dość głośna praca dmuchawy
Mam auto z 2016 r i odczucia podobne do poprzednika . 150 KM z 2 litrowego silnika w zupełności mi wystarcza , auto jest moim zdaniem ciche i w kabinie jest dużo przestrzeni . Zabezpieczyłem antykorozyjnie zawieszenie , ponieważ jak w większości dzisiejszych aut miałem korozję i bardzo mnie to denerwowało . Mam 188 cm wzrostu i potwierdzam że przednie siedzenie kierowcy mogłoby się bardziej odsuwać . Auto warte polecenie i jeszcze dodatkowo silnik który jest starego typu (wolnossący ) i nadaje się do instalacji gazowej. Super rodzinny SUV