Wielu Polaków decyduje się dziś na import aut. Krajem, z którego najczęściej sprowadza się samochody do Polski są Niemcy. Jeśli zastanawiacie się nad takim krokiem i ma to być pojazd dość nowy, przedstawiamy najbardziej awaryjne trzyletnie samochody z Niemiec według rankingu ADAC.
Czym jest ADAC?
Zacznijmy od tego, czym jest ADAC. Jest to więc dobrze znana w całej Europie organizacja, która publikuje rankingi niezawodności oraz testy ogumienia. Te pierwsze przeprowadza ona w oparciu o statystyki działalności pomocy drogowej największego automobilklubu w Niemczech. Co ciekawe i powinno zainteresować Polaków wiele takich aut to samochody, które wśród naszych rodaków cieszą się sporym zainteresowaniem.
Samochody segmentu A
Pośród aut zaliczanych do segmentu A najgorzej wypadł Smart Fortwo, który zdobył 20,8 pkt. Drugie miejsce zajął Fiat 500 (11,3 pkt.), a trzecie Renault Twingo (10,7 pkt.). Dodajmy od razu, że w tym segmencie najlepsza okazała się Toyota Aygo (2,2 pkt.).
Samochody segmentu B
Tak dużych różnic niezawodności nie odnotowano w pojazdach większych. Tutaj najgorszy był Opel Meriva (9,8 pkt.) przed Nissanem Micra ( 8,0 pkt.) i Oplem Corsa ( 7,9 pkt.). W tym segmencie niezawodnym autem okazał się Mini ( 1,0 pkt.).
Samochody segmentu C
Strasznie słabo w testach niezawodności oceniony został Nissan Qashqai (39,7 pkt.). Inne trzyletnie niemieckie samochody segmentu C, przy których zakupie trzeba uważać to Renault Megane (18,9 pkt.) oraz Opel Zafira (10,9 pkt.). Do dwóch aut na tej płaszczyźnie większych zastrzeżeń jednak mieć nie można. Są to Audi A3 i BMW serii 2 Coupe (oba 1,0 pkt.).
Samochody segmentu D
Najbardziej zawodnymi trzylatkami pośród aut segmentu D wybrano z kolei Opla Insignia (17,9 pkt.) i Forda S-Max (14,0 pkt.). Trzecie również mało zaszczytne miejsce zajął Ford Mondeo (9,4 pkt.). Najlepiej wypadły tu z kolei dwa modele marki BMW – BMW serii 4 oraz BMW X3 (0,9 pkt.).
Jak sprawdzić używane auto?
Wszystkim zainteresowanym zakupem samochodu poza Polską polecamy artykuł pt. “Jak kupić używane auto z zagranicy?“, w którym odnieśliśmy się także do aut sprowadzanych z Niemiec. Warto też pamiętać, że większości Polaków nie stać na samochody 3-, 4- czy 5-letnie. W zamian sprowadzają oni auta, które mają lat dziesięć lub są jeszcze starsze. Warto więc znać 8-10-letnie auta z Niemiec, na które kierowcy narzekają najbardziej. Opisaliśmy je w artykule “Najbardziej awaryjne samochody z Niemiec“.
Niezależnie od tego, czy są to trzyletnie samochody z Niemiec, czy może auta dużo starsze zawsze przed zakupem należy je bardzo dokładnie zweryfikować. Wiele informacji oraz chronologiczną historię takiego pojazdu zawiera w sobie raport VIN do zamówienia w serwisie autobaza.pl. Znaleźć w nim można między innymi wszystkie dane techniczne auta, jego fabryczne wyposażenie, informacje o szkodach, kolizjach i wezwaniach serwisowych, archiwalne zdjęcia z wcześniejszych aukcji, a nawet raport z baz kradzieżowych.