najlepsze auta za kilka tysięcy złotych

W artykule przeczytasz

Nie jest tajemnicą, że większość samochodów, które jeżdżą po polskich drogach to auta, które w przeszłości miały już jednego, a nawet dwóch czy trzech właścicieli. Wprawdzie liczba pojazdów kupowanych w salonach samochodowych rośnie, to jednak dominują auta z rynku wtórnego. Czynnikiem decydującym o ich zakupie jest oczywiście niższa cena. Obecnie kupić je można bowiem już za jedną czy dwie średnie miesięczne pensje. Czy w związku z tym znacie najlepsze auta za kilka tysięcy złotych?

Samochody za 3-4 tys. zł

Fiat Seicento – rok produkcji 1998-2010

Za cztery czy nawet trzy tysiące złotych kupić można Fiata Seicento, który dodatkowo może być nawet wyposażony w instalację gazową. Ta rzecz jasna przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Na pewno o modelu tym nie możemy powiedzieć, że jest to auto zbyt komfortowe. Miejsca w nim mamy niewiele, ale do jazdy po mieście samochody z silnikami 0.9 i 1.1 l nadają się całkiem dobrze. Jest to ciekawy zakup również ze względu na stosunkowo niskie koszta naprawy i tanie części. Spore minusy tego modelu to termostat, silnik wentylatora, gumowe elementy tylnego zawieszenia oraz łożyska kół. Często w najbardziej narażonych na to miejscach pojawia się też korozja.

Ford Escort VII – rok produkcji 1995-2002

Tyle kosztować nas może również Ford Escort siódmej generacji z klimatyzacją i instalacją gazową. Model ten występuje w wersjach z silnikami 1.3, 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 o mocy od 60 do 150 KM. Nie jest to jednak auto pozbawione wad. Szybko zużywają się tu elementy przedniego zawieszenia. Ponadto dość awaryjne są i silniki, choć dotyczy to przede wszystkim Diesli. Okazać się więc może, że naprawa Forda Escort VII może być nieopłacalna.

Opel Corsa B – rok produkcji 1993-2000

Za cztery tysiące złotych udać się nam powinno również kupić Opla Corsę B, która występuje z silnikami benzynowymi o pojemności 1.0, 1.2, 1.4 i 1.6 oraz dieslami 1.5 i 1.7. Nie są to auta szczególne, ale warte swojej ceny. Ich największym mankamentem jest ubogie wyposażenie oraz podatność na korozję.

Samochody za 4-8 tys. zł

Seat Ibiza II – rok produkcji 1999-2002

Seat Ibiza drugiej generacji często porównywany jest z Volkswagenem Polo, choć ma od niego ciekawszą stylistykę nadwozia oraz wnętrza. Samochód ten występuje w wersji z silnikiem 1.4 (75 KM), 1.9 TDI (90 KM) oraz SDI (68 KM). Jego sporą zaletą jest zawieszenie oraz odporność przed korozją. Po stronie minusów zapisać możemy często pękającą linkę sprzęgła czy awaryjny centralny zamek. Ibizę kupimy w granicach 4-6 tys. zł

Opel Astra II – rok produkcji 1998-2009

Bardzo popularnym samochodem na rynku wtórnym jest Opel Astra II. Wprawdzie swoją stylistyką model ten na kolana nie powala, to jednak jest to auto, do którego na rynku dostępnych jest mnóstwo części i tanich zamienników. Ponadto wielu napraw można dokonać tu osobiście, wcale nie będąc profesjonalnym mechanikiem. Za 5-6 tys. zł kupimy już Astrę drugiej generacji w dobrym stanie, a dodatkowo z klimatyzacją, ABS czy instalację gazową.

Honda Civic VI – rok produkcji 1995-2001

Hondę Civic szóstej generacji w dobrym stanie nabędziemy w granicach 5-8 tys. zł. Podstawową jednostką jest tu benzynowy silnik 1.4 w wersjach 75 i 90-konnej. Inne motory to 1.5, 1.6 i 1.8. Jest to samochód japoński, a więc uznać go możemy za praktycznie bezawaryjny. Pewne usterki, jeśli już się pojawią, wiążą się z uszkodzeniem termostatu czy zabrudzeniem silnika krokowego. Ponadto auto lubi korodować.

Peugeot 206 – rok produkcji 1998-2012

W podobnej cenie również w dobrym stanie technicznym i niezłym silnikiem kupimy w miarę zadbanego Peugeota 206. Z uwagi na to, że to auto francuskie, a takie w Polsce nie cieszą się najlepszą opinią, nie jest ono u nas zbyt popularne. Mimo wszystko modelem tym z ostatnich lat produkcji warto się zainteresować.

Zadbać trzeba natomiast o to, aby był to pojazd z silnikiem benzynowym 1.1 lub 1.4, które charakteryzują niezawodność i ekonomia. Ponadto znajdziemy tu motory 1.6 i 2.0, a także Diesle 1.4 i 1.6 oraz 2.0 HDI i 1.9 D wyposażony w klasyczną pompę wtryskową.

Peugeot ten jest mało awaryjny i odporny na korozję. Problemem może być stan tylnej belki, której naprawa czy wymiana może być mało opłacalna.

Samochody do 10 tys. zł

Toyota Corolla VIII – rok produkcji 1997-2002

Toyotę Corollę ósmej generacji nabyć można już za nieco ponad cztery tysiące złotych. Bardziej zadbane modele kosztują jednak nawet i dwa razy tyle. Mimo wszystko warto takiego samochodu poszukać, bo jest to samochód w codziennej eksploatacji w zasadzie niekłopotliwy, a dodatkowo dobrze zabezpieczone przed korozją.

Dostępne silniki tego modelu to benzynowe 1.3 (86 KM), 1.4 (97 KM), 1.6 (110 KM) oraz dwulitrowe diesle D4-D: wolnossący i turbodoładowany. Ciekawą propozycją jest również wersja kombi ze 110-konnym benzynowym silnikiem 1.8.

Ford Focus I – rok produkcji 1998-2004

Focus I w niezłym stanie technicznym to wydatek w okolicach 5 tys. zł. Jeśli do wydania mamy dwa razy tyle wybór staje się już ogromny. Model ten występuje z silnikami benzynowymi: 1.6 (101 KM), 1.8 (115 KM) i 2.0 (130 KM) oraz Dieslami: 1.8 TD, TDDi i TDCi, choć te drugie wybierane są rzadziej. Wielkich zastrzeżeń do tego modelu mieć nie można. Jeśli mielibyśmy się już do czegoś przyczepić, wskazalibyśmy na podatność na korozję. Narażone jest tu w zasadzie całe nadwozie.

Audi A4 B5 – rok produkcji 1994-2001

Audi A4 B5 to samochód naprawdę popularny. Zresztą podobnie jak wiele innych pojazdów zza naszej zachodniej granicy. Nie dość, że to samochód w zasadzie uznawany za bezawaryjny to również dobrze zabezpieczony przed korozją. Najpopularniejsze w Polsce są wersje benzynowe 1.6 i 1.8, a także Diesle 1.9 TDI i 2.5 V6 TDI.

Mimo że samochód ten ma mnóstwo zalet, to jednak nie jest perfekcyjny. Kosztowne mogą być naprawy czy wymiana poszczególnych części. Na przykład słono zapłacimy za wielowahaczowe zawieszenie przednie. Szykując się do zakupu takiego pojazdu, uzbierać trzeba około 10 tys. zł. Wówczas istnieje spora szansa na to, że kupimy coś w miarę dobrego.

Jak nie dać się oszukać?

Znacie już najlepsze auta za kilka tysięcy złotych, a więc możecie nieco szerzej rozejrzeć się na rynku. Uwagę zwrócić trzeba tu jednak i na związane z zakupem takiego pojazdu obawy. Im samochód jest starszy, tym oczywiście jego stan jest, a przynajmniej powinien być gorszy. Wiele zależy oczywiście od tego, w jakich warunkach był on eksploatowany oraz od liczby przejechanych kilometrów. Ponadto nie zapominajmy o autach po wypadkach i stłuczkach, które przez handlarzy sprzedawane są jako bezwypadkowe.

Rzecz jasna wiele sprawdzić można, poddając takie auto badaniu technicznemu czy przynajmniej zabierając ze sobą doświadczonego mechanika. Nic nie da nam jednak tak dużej pewności, jak jest to w przypadku raportu VIN, który zamówić możecie za pośrednictwem serwisu autobaza.pl. Przypomnijmy więc tylko, że raport taki daje możliwość sprawdzenia historii pojazdu (rejestru przeglądów, przebiegu, informacji o wypadkach, ilości właścicieli), danych technicznych czy też jego weryfikację go w bazie aut kradzionych.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 3.7]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

black mercedes benz coupe on gray asphalt road

4Matic

4Matic to nic innego jak napęd na wszystkie koła, który znajdziemy w samochodach osobowych marki

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.