Samochody do 30 tys. zł
Większość kierowców szuka sobie samochodów na rynku wtórnym – nabywanych w kraju lub sprowadzanych z zagranicy. Często są to samochody do 30 tys. zł. To budżet w pełni wystarczający, aby cieszyć się z kilkuletniego samochodu. Oczywiście pod warunkiem, że przed zakupem auto zostanie solidnie zweryfikowane pod względem historii i stanu technicznego. Przedstawiamy kilka propozycji na samochód osobowy z budżetem rzędu 30 000 zł.

W artykule przeczytasz

Jaki samochód w budżecie 30 000 zł – przegląd rynku

Samochody do 30 tys. zł to najczęściej auta kilkuletnie. Z tym budżetem znaleźć można samochody kompaktowe, rodzinne, a nawet SUV-y. W przypadku mniejszych aut segmentu A czy B liczyć można na nowszy egzemplarz. Większe, przestronniejsze i lepiej wyposażone samochody będą starsze, co nie oznacza, że są gorszym wyborem.

Poniżej opisujemy kilka modeli wartych uwagi. Wskazujemy także kilkanaście innych, które można nabyć za 30 000 zł.

Peugeot 508 I

W tym przypadku samochody do 30 tys. zł muszą być egzemplarzami z początku produkcji, sprzed face liftingu z 2014 roku. Model był produkowany od 2010 roku i jest przedstawicielem segmentu D występującym jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi.

To model klasy średniej, który oferuje całkiem sporo miejsca w kabinie, zwłaszcza dla czterech osób. Przyzwoita jest też pojemność bagażnika. Dobrze wyglądają również materiały wykończeniowe.

Pośród jednostek napędowych warto zwrócić uwagę na silniki wysokoprężne HDI:

  • diesel o pojemności 1.6 l oraz mocy 112 i 115 KM;
  • diesel o pojemności 2.0 l oraz mocy 140 i 163 KM;
  • diesel o pojemności 2.2 l i mocy 204 KM.

 

W standardzie silniki współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami ręcznymi, opcją był sześciostopniowy automat od firmy Aisin. Skrzynię automatyczną należy właściwie serwisować, a wówczas odwdzięczy się długą i bezawaryjną pracą. Przekładnie manualne pracują żwawo, natomiast z czasem należy liczyć się z wymianą dwumasowego koła zamachowego i sprzęgła, co łącznie może pochłonąć ponad 3000 zł. Większe ryzyko stanowią silniki benzynowe stworzone przy kooperacji z BMW.

Peugeot 508 1. generacji
Peugeot 508 1. generacji

Przeczytaj też: “BMW E30 – opinie, dane techniczne, czy warto kupić?

Opel Corsa E

Corsa to przedstawiciel segmentu B. W budżecie 30 000 zł nabyć można model 5. generacji z pierwszych lat produkcji (auto produkowano od 2014 do 2019 roku). Naturalnie 3- lub 5-drzwiowy hatchback nie jest autem zbyt przestronnym natomiast to samochód o licznych zaletach. Auto wygląda atrakcyjnie, uwagę należy też zwrócić na reflektory LED do jazdy dziennej. Bagażnik mieści od 265 do 1120 l (do 1090 l w wersji 3-drzwiowej), dobre jest też zabezpieczenie antykorozyjne.

Pośród jednostek napędowych dobrym wyborem są benzyniaki EcoTec:

  • trzycylindrowy silnik o pojemności 1.0 l i mocy 70 KM – zwłaszcza do jazdy miejskiej;
  • czterocylindrowy silnik o pojemności 1.4 l i mocy 90 KM – dostępny też z fabryczną instalacją LPG;
  • czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 oraz 1.6 l i mocy 100 (1.4), 150 (1.4) i 207 KM (1.6) – dobre osiągi przy rozsądnym spalaniu;
  • trzycylindrowe silniki z turbodoładowaniem o pojemności 1.0 l o mocy 90 lub 115 KM – solidne konstrukcje pozwalające pokonać nawet 250 000 km.

 

Alternatywą są dwa silniki wysokoprężne 1.3 CDTi o mocy 75 i 95 KM. To dobre konstrukcje z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i turbodoładowaniem. Natomiast pamiętać należy o regularnej wymianie napędu rozrządu i oleju maksymalnie co 10 000 km.

Opel Corsa 5. generacji (Opel Corsa E)
Opel Corsa 5. generacji (Opel Corsa E)

Toyota RAV4 III

Toyota RAV4 to SUV segmentu C. Samochody do 30 tys. zł to w tym przypadku nieco starsze, bo kilkunastoletnie egzemplarze, ponieważ auta japońskiego producenta dobrze trzymają cenę. Natomiast umieściliśmy tutaj ten model ze względu na popularność SUV-ów. Zakładany budżet wystarczy na model z pierwszych lat produkcji (ok. 2007 – 2008), a więc sprzed lub tuż po modernizacji z 2008 roku (Toyota RAV4 3. generacji była produkowana w latach 2005 – 2012).

Pośród silników najlepszym wyborem są jednostki benzynowe. To motory uchodzące za bezawaryjne i bezobsługowe, oczywiście o ile właściciel pilnuje terminów wymiany oleju i rozrządu. W wersjach przeznaczonych na sprzedaż w Europie są to następujące jednostki napędowe:

  • czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 l i mocy 152 KM;
  • czterocylindrowy silnik o pojemności 2.4 l i mocy 170 KM;
  • czterocylindrowy silnik o pojemności 2.5 l i mocy 181 KM.

 

W standardzie napęd przenosiła sześciobiegowa skrzynia ręczna. Egzemplarze z napędem na wszystkie koła (4×4) miały przekładnię bezstopniową CVT.

Przeczytaj też: “SUV do 50 tys. zł – jak wybrać, przegląd rynku

Większe ryzyko stanowią motory wysokoprężne. To silniki 2.0 D-4D (moc 116 KM) oraz 2.2 D-4D (moc 136, 150 i 177 KM). Wszystkie Diesle wyposażono w bezpośredni wtrysk common-rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat oraz przeważnie filtra cząstek stałych i dwumasowe koło zamachowe. Niestety, to silniki o wyższych kosztach obsługi. Borykają się też z problemami technicznymi, zwłaszcza mocniejsze jednostki.

Toyota RAV4 3. generacji
Toyota RAV4 3. generacji

Oczywiście to tylko niewielka część samochodów, jakie można nabyć w zakładanym budżecie. Inne samochody do 30 tys. zł to m.in.: Audi A6 C6, Honda Civic III, Nissan Quashqai I, Volkswagen Golf VI, Audi A3 P8, Toyota Yaris III, Ford Fiesta VIII, Skoda Octavia II, BMW seria 1, BMW seria 3, BMW seria 5, Opel Astra IV, Volkswagen Passat B6, Ford Focus III, Opel Meriva II, Volkswagen Polo V, Ford Mondeo IV, Renault Megane III czy Renault Scenic III.

Jak sprawdzić samochód do 30 tys. zł?

Niezależnie od segmentu i wieku każdy samochód, również auto do 30 tys. zł, przed finalizacją umowy należy dokładnie sprawdzić. Podczas przeglądu mechanik powinien ocenić stan techniczny samochodu, w tym nadwozie, silnik i zawieszenie. Weryfikacji wymaga także napęd oraz elektryka. Należy pamiętać, że bogatsze wyposażenie to większy komfort jazdy, ale także możliwe wyższe koszty usunięcia usterki. Oczywiście koszt naprawy będzie znacznie niższy niż w przypadku nowoczesnych aut o skomplikowanych podzespołach.

Do zakupu auta trzeba podchodzić w sposób racjonalny, pamiętając, że najprawdopodobniej samochód do 30 000 zł będzie wymagał większych lub mniejszych nakładów finansowych. Ważne, aby nie nabyć samochodu powypadkowego oraz ze sfałszowanym licznikiem przebiegu. Tutaj pomoże Raport VIN, a więc wgląd w historię pojazdu. W raporcie opisane jest też fabryczne wyposażenie samochodu.

Przeczytaj też: “Umowa kupna-sprzedaży samochodu w pigułce

FAQ – najczęściej zadawane pytania o samochód do 30 tys. zł

Jakie samochody można nabyć przy budżecie do 30 000 zł?

W zależności od segmentu, marki i modelu mogą to być auta kilku- lub kilkunastoletnie. 30 000 złotych wystarczy na młodsze auto miejskie, ale też starszego SUV-a.

Jakie modele są dostępne w cenie do 30 000 zł?

Budżet rzędu 30 tys. zł wystarczy m.in. na następujące samochody: Peugeot 508 I (segment D), Opel Corsa E (segment B) czy Toyota RAV4 III (SUV segmentu C).

Jak sprawdzić samochód do 30 tys. zł?

Auto powinien obejrzeć mechanik podczas oględzin i przeglądu w warsztacie. Wcześniej należy zweryfikować przeszłość auta, w czym pomaga Raport Historii Pojazdu.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 7 Średnio: 4.9]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.