Nowe Mitsubishi ASX 2024/2025 po liftingu. Sprawdź osiągi, wyposażenie i ceny!

Udostępnij
Wasza ocena
Nowe Mitsubishi ASX 2. generacji po liftingu
Do Polski wjechało już nowe Mitsubishi ASX 2. generacji po faceliftingu. Modernizacja miała miejsce niespełna dwa lata po oficjalnej prezentacji. Podobnie jak w przypadku bliźniaczego modelu – Renault Captur II – również nowy ASX doczekał się sporych zmian w ramach liftingu. Teraz nowa wersja jest już w polskich salonach. Klienci do wyboru mają cztery warianty napędowe (w przyszłości pięć) oraz taką samą liczbę opcji wyposażenia. Ceny nowego Mitsubishi ASX startują od niespełna 96 000 złotych.

W artykule przeczytasz

Jak wygląda Mitsubishi ASX II po liftingu?

Mitsubishi ASX 1. generacji było dostępne w produkcji przez 13 lat. W tym czasie model przeszedł trzy modyfikacje, natomiast z pierwszym faceliftingiem czekano dość długo. W przypadku modelu 2. generacji lifting przeprowadzono dużo szybciej. Crossover segmentu B 2. generacji trafił do salonów w 2023 roku. Tymczasem nowe Mitsubishi ASX II po zmianach pokazało się światu już po roku.

Nowy ASX ma szeroką, mocną sylwetkę, z nisko opadającą maską i wyrazistymi, rzeźbionymi bokami. Dynamicznego charakteru pojazdowi nadają ostre krawędzie oraz detale (m.in. sygnaturowe lampy). Natomiast wlot powietrza wystylizowano w myśl koncepcji Dynamic Shield będącej znakiem rozpoznawczym modeli japońskiej marki.

Przeczytaj też: “Renault Captur I: francuski crossover segmentu B

W porównaniu do wersji sprzed modernizacji zmian jest sporo. Widać to zwłaszcza po pasie przednim. Przeprojektowano bowiem zderzak z charakterystycznym czarnym elementem łączącym się z nowym grillem. Zdecydowano się też na nowe reflektory i światła do jazdy dziennej. Wprawdzie kształt pozostał taki sam, ale zmieniła się ich sygnatura świetlna. Mniejsze zmiany są widoczne z tyłu. Dlatego również nowy ASX ma czerwone klosze tylnych lamp, napis MITSUBISHI oraz kamerę wystającą z klapy bagażnika. Oczywiście przednie i tylne światła są wykonane w technologii LED.

Zmian nie ma też w palecie barw. Dlatego nadal klienci mogą wybierać pośród pięciu kolorów. Do wyboru są lakiery Crystal White (biały), Steel Grey (szary), Sunrise Red (czerwony), Royal Blue (niebieski) oraz Onyx Black (czarny). Nadal istnieje też możliwość zamówienia nadwozia dwukolorowego z czarnym dachem (w wersjach wyposażenia Intense oraz Instyle). Natomiast zmianom uległy wzory 17- i 18-calowych obręczy.

Nowe Mitsubishi ASX 2025

Nowe Mitsubishi ASX – wymiary

Długość 4227 mm
Szerokość 1797 mm
Wysokość 1567 mm
Rozstaw osi 2639 mm
Pojemność bagażnika Od 442 litrów do 1275 litrów
Pojemność zbiornika paliwa 48 litrów (w wersjach z LPG 39 litrów (zbiornik benzyny) oraz 32 litry (zbiornik gazu)

Mitsubishi ASX 2024/2025 w kabinie

Nowe Mitsubishi ASX ma komfortowe wnętrze z wieloma udogodnieniami, zwłaszcza w przypadku wyższych opcji wyposażenia. Wówczas auto jest wyposażone między innymi w podgrzewane fotele, kierownicę czy przednią szybę. Crossover może mieć też panoramiczny dach.

Obsługa systemu informacyjno-rozrywkowego nowego crossovera ASX odbywa się z poziomu 10,4-calowego, pionowy ekranu o wysokiej rozdzielczości. Poza tym na wyposażeniu jest multifunkcyjny, 7-calowy wyświetlacz na tablicy zegarów. Naturalnie crossover umożliwia bezprzewodowe połączenie z interfejsem Android Auto i Apple CarPlay.

ASX 2. generacji po faceliftingu oferuje również znacznie więcej w obszarze łączności. W najbogatszej wersji stacja multimedialna korzysta z oprogramowania Google Automotive Services. Dzięki temu kierowca i pasażerowie mają dostęp do usług Google i aplikacji ze sklepu Google Play. Korzystać można także z Asystenta Google uruchamianego przyciskiem na kierownicy lub po wydaniu polecenia “Hey Google”. Warto podkreślić, że nowy ASX będzie aktualizowany również po zakupie.

Kierowca może też korzystać z aplikacji mobilnej My Mitsubishi Motors. Umożliwia ona wyszukiwanie kluczowych informacji i korzystanie z przydatnych codziennych funkcji (np. diagnostyka w czasie rzeczywistym, zdalna obsługa, funkcja wyszukiwania auta).

Obok komfortu należy docenić wszechstronność i praktyczność. Standardowa pojemność bagażnika to 442 l, ale po przesunięciu tylnej kanapy, bez potrzeby jej składania, uzyskać można dodatkowych 69 l. Funkcjonalność podnoszą także duże schowki w i kieszenie w drzwiach, łącznie o pojemności 22 l.

Mitsubishi ASX 2. generacji po liftingu – wybrane elementy wyposażenia

Nowe Mitsubishi ASX jest dostępne w czterech opcjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense (+Style i Cold) oraz Instyle.

Elementy wyposażenia|Opcja wyposażenia Inform Invite Intense + Style + Cold Instyle
Obudowa lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym metalizowanym TAK TAK TAK TAK
Klamki drzwi w kolorze nadwozia TAK TAK TAK TAK
Światła w technologii LED TAK TAK TAK TAK
Felgi 17-calowe felgi stalowe 17-calowe felgi stalowe 18-calowe aluminiowe 18-calowe aluminiowe
Relingi dachowe TAK TAK
Przyciemniane tylne szyby TAK TAK
Regulacja wysokości fotela kierowcy TAK TAK TAK (kierowcy i pasażera) TAK (kierowcy i pasażera, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6 płaszczyznach oraz z manualną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego)
Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera TAK TAK
Fotochromatyczne lusterko wsteczne TAK TAK (bezramkowe)
Ambientowe oświetlenie kabiny TAK TAK
Elektrycznie sterowane okno dachowe TAK
Tapicerka foteli Tekstylna w kolorze czarnym i szarym Tekstylna w kolorze czarnym i szarym Tekstylna w kolorze czarnym Skórzana w kolorze czarnym
System wspomagania ruszania na wzniesieniu TAK TAK TAK TAK
Kamera cofania TAK TAK TAK TAK
Światła mijania z czujnikiem zmierzchu TAK TAK TAK TAK
Automatyczne światła drogowe TAK TAK TAK TAK
Czujniki parkowania Tylne Tylne Tylne i przednie Tylne i przednie
MI-PILOT (system jazdy autonomicznej poziomu 1) TAK TAK
System kamer 360 stopni TAK
Klimatyzacja Manualna Automatyczna Automatyczna Automatyczna
Tempomat Z ogranicznikiem prędkości Z ogranicznikiem prędkości Adaptacyjny z funkcją STOP&GO Adaptacyjny z funkcją STOP&GO
Zdalnie sterowany zamek centralny TAK TAK TAK TAK
Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne TAK TAK TAK TAK
Podłokietnik centralny z przodu TAK TAK TAK TAK
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne TAK TAK TAK TAK
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne TAK TAK
Układ oczyszczania powietrza Air Purifier TAK TAK TAK
System dostępu bezkluczykowego TAK TAK TAK
Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu TAK TAK TAK
Podgrzewane przednie fotele TAK TAK
Podgrzewana kierownica TAK TAK
Podgrzewana przednia szyba TAK
Stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 10,4 cala TAK TAK TAK TAK (wykorzystuje system operacyjny Google Automotive Services)
Wyświetlacz zegarów Multifunkcyjny o przekątnej 7 cali Multifunkcyjny o przekątnej 7 cali Multifunkcyjny o przekątnej 7 cali Cyfrowy o przekątnej 10 cali
Bezprzewodowy interfejs Android Auto i Apple CarPlay TAK TAK TAK TAK
Gniazdo USB-C 2x z przodu 2x z przodu 2x z przodu i 2x z tyłu 2x z przodu i 2x z tyłu
Gniazdo 12 V Z przodu Z przodu Z przodu i z tyłu Z przodu i z tyłu
System eCall TAK TAK TAK TAK
System audio 6 głośników 6 głośników 6 głośników Harman Kardon (9 głośników, w tym subwoofer)
Indukcyjna ładowarka TAK TAK

Przeczytaj też: “Mitsubishi ASX opinie – sprawdzamy, czy warto go kupić?

Nowy Mitsubishi ASX – systemy bezpieczeństwa

System wyposażenia|Opcja wyposażenia Inform Invite Intense + Style + Cold Instyle
System stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji TAK TAK TAK TAK
System monitorowania uwagi kierowcy (DAM) TAK TAK TAK TAK
System hamulca pokolizyjnego TAK TAK TAK TAK
System monitorowania ciśnienia powietrza w kołach TAK TAK TAK TAK
System mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX TAK TAK TAK TAK
System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) TAK TAK TAK TAK
Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) TAK TAK TAK TAK
System ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości (ISA) TAK TAK TAK TAK
System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM) TAK TAK TAK TAK
Asystent bezpiecznego wysiadania (OSEA) TAK TAK
System monitorowania martwego pola (BSW) TAK TAK
System ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas jazdy do tyłu (RCTA) TAK TAK
System centrowania na pasie ruchu (LCA) TAK TAK

Cztery warianty napędowe

Do Polski nowe Mitsubishi ASX trafia w czterech wersjach napędowych:

  • z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem 1.0 o mocy 91 KM i 160 Nm momentu obrotowego, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną;
  • z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem 1.0 i instalacją LPG o mocy 100 KM i 170 Nm momentu obrotowego, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną;
  • z układem miękkiej hybrydy bazującej na silniku benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 1.3 wspieranym przez instalację elektryczną, o łącznej mocy 140 KM i 260 Nm, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną;
  • z układem miękkiej hybrydy bazującej na silniku benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 1.3 wspieranym przez instalację elektryczną, o łącznej mocy 158 KM i 270 Nm, współpracującym z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

 

Wkrótce również na polskim rynku pojawi się piąty wariant. To pełna hybryda, w której benzyniak 1.6 został połączony z dwoma silnikami elektrycznymi oraz automatem. Moc układu to 143 KM, a maksymalny moment obrotowy – 205 Nm.

Nowe Mitsubishi ASX 2024

Nowe Mitsubishi ASX 2024/2025 – dane techniczne

Parametry|Wariant 1.0T 91 KM 6MT 1.0T 100 KM 6MT 1.3T 140 KM 6MT MHEV 1.3T 158 KM 7DCT MHEV
Moc 91 KM (przy 4500 obrotów na minutę) 100 KM (przy 4600-5500 obrotów na minutę) 140 KM (przy 4500-6000 obrotów na minutę) 158 KM (przy 5500 obrotów na minutę)
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm (przy 2000-3750 obrotów na minutę) 170 Nm (przy 2000-3500 obrotów na minutę) 260 Nm (przy 1750-3500 obrotów na minutę) 270 Nm (przy 1800-3250 obrotów na minutę)
Napęd Na przednie koła Na przednie koła Na przednie koła Na przednie koła
Skrzynia biegów Sześciobiegowa manualna Sześciobiegowa manualna Sześciobiegowa manualna Automatyczna, dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa
Prędkość maksymalna 168 km/h 173 km/h 180 km/h 180 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14 sekund 13 sekund 10,4 sekundy 8,5 sekundy
Średnie spalanie w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km Brak danych 5,9 l/100 km 5,9 l/100 km

Kierowca ma możliwość wybrania jednego z trzech trybów jazdy – Comfort, Eco i Sport.

Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów

Ile kosztuje Mitsubishi ASX 2. po liftingu?

Nowe Mitsubishi ASX 2. generacji po modernizacji kosztuje przynajmniej 95 990 złotych. Tyle trzeba zapłacić za wariant z 91-konnym silnikiem i w bazowym wyposażeniu Inform. Cennik zamyka 158-konna miękka hybryda w opcji wyposażenia Instyle. Wówczas należy liczyć się z wydatkiem przynajmniej 139 990 złotych.

Nowe Mitsubishi ASX 2025 po modernizacji – cennik

Wariant|Wersja wyposażenia Inform Invite Intense + Style + Cold Instyle
1.0 91 KM Od 95 990 złotych
1.0 LPG 100 KM Od 99 990 złotych
1.3 M Hybrid 140 KM Od 106 990 złotych
1.3 M Hybrid 158 KM Od 116 990 złotych Od 125 990 złotych Od 139 990 złotych

Wysokość dopłaty za zmianę koloru nadwozia

Lakier Cena Wersja wyposażenia
Metalizowany Royal Blue Bez dopłaty Inform, Invite, Intense, Instyle
Metalizowany Steel Grey lub Onyx Black 2700 złotych Inform, Invite, Intense, Instyle
Metalizowany Sunrise Red lub Crystal White 3200 złotych Inform, Invite, Intense, Instyle
Metalizowany Steel Grey lub Royal Blue + dach w kolorze czarnym metalizowanym 4000 złotych Intense, Instyle
Metalizowany Sunrise Red lub Crystal White + dach w kolorze czarnym metalizowanym 4500 złotych Intense, Instyle

Nowe Mitsubishi ASX 2. generacji objęto fabryczną gwarancją na okres 5 lat lub do przebiegu 100 000 km. Poza tym nowy właściciel może liczyć na inne gwarancje (antykorozyjna na 12 lat, na akumulator trakcyjny oraz pojemność akumulatora na 8 lat lub do przebiegu 160 000 km). Dodatkowo liczyć można na pakiet Mitsubishi Assistance z gwarancją 5-letniej pomocy drogowej.

Nowe Mitsubishi ASX – strona producenta
Nowe Mitsubishi ASX – cennik

zdjęcia: mitsubishi.pl (https://www.mitsubishi.pl/samochody/asx)
wideo: kanał “Mitsubishi Motors Polska” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

Jakim samochodem jest nowe Mitsubishi ASX?

To ASX 2. generacji po modernizacji. Nadal to 5-drzwiowy crossover segmentu B.

Jaki napęd ma Mitsubishi ASX II po faceliftingu?

Model trafia do Polski w czterech wersjach napędowych. Najsłabszy jest 1-litrowy benzyniak (91 KM i 160 Nm), mocniejszy – napęd benzynowy z LPG (100 KM i 170 Nm). W obu przypadkach silnik sparowano z sześciobiegową skrzynią manualną. Do wyboru są również dwie miękkie hybrydy, w których podstawą jest silnik benzynowy 1.6 (140 KM, 260 Nm, 6MT oraz 158 KM, 270 Nm, 7DCT). Pojawi się też klasyczna hybryda z silnikiem 1.6 (143 KM, 205 Nm, 7DCT).

Ile kosztuje nowe Mitsubishi ASX 2024/2025?

Cena jest różna w zależności od wariantu napędowego i wyposażenia, w zakresie od 95 990 do 139 990 złotych. Dodatkowej dopłaty wymaga wybór lakieru innego niż niebieski.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 Responses

  1. Nowe Mitsubishi ASX po liftingu zdecydowanie przyciąga uwagę swoim odświeżonym wyglądem. Zmiany w przednim pasie oraz nowe oświetlenie LED zdecydowanie poprawiają jego estetykę w porównaniu do poprzedniej generacji. Ciekawi mnie jednak, jakie są rzeczywiste osiągi nowych silników, szczególnie jeśli mowa o silniku 1.3 MHEV, który obiecuje 158 KM. Czy w praktyce daje to lepsze przyspieszenie i wydajność niż wcześniejsze modele? Z drugiej strony, ilość opcji wykończenia i nowoczesne technologie w kabinie stają się naprawdę konkurencyjne. Dobrze, że Mitsubishi stawia na połączenia z Android Auto i Apple CarPlay – to duży krok w dobrym kierunku. Czekam na pierwsze opinie użytkowników dotyczące dłuższego użytkowania tych modeli, ponieważ to komfort i niezawodność są kluczowe. Czy ktoś ma już doświadczenia z użytkowaniem ASX z LPG?

  2. Czy nowe Mitsubishi ASX w ogóle się różni od poprzedniej generacji? Mowa o zmianach w wyglądzie, ale co ze względami technicznymi? Czy te nowe silniki rzeczywiście oferują lepsze osiągi? I dlaczego nadal brakuje konkretnego wsparcia dla hybryd? Chociaż zmiany w wykończeniu wnętrza wyglądają obiecująco, to wciąż mam wątpliwości, czy to wystarczy, aby przyciągnąć nowych klientów. A co z ceną? Czy 139 990 zł za wersję Instyle z hybrydą to rzeczywiście dobry interes?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Co jest najważniejsze przy wyborze samochodu z drugiej ręki?