Atak segmentu E przez francuskiego Peugeota miał miejsce kilkukrotnie. Wystarczy wspomnieć o modelach 604 czy 605, choć nie odniosły one rynkowego sukcesu. Ciekawą limuzyną za rozsądne pieniądze miał być również model 607. Czy Peugeot 607 opinie ma na tyle dobre, że warto przyjrzeć mu się nieco bliżej?
Historia Peugeota 607
Bez wątpienia Peugeot 607 opinie ma lepsze niż jego poprzednik — model 605. Ten przestał być produkowany w 1999 roku, po 10 latach produkcji. Nie był to model, który wzbudzał zachwyt kierowców. Jeżeli już, raczej rozpalał ich do czerwoności z zupełnie innego powodu, bo był ponadprzeciętnie awaryjny. Poza tym jego sylwetka przypominała mniejszego i tańszego Peugeota 405. Jeżeli dodamy do tego niską jakość wykonania, zwłaszcza przed liftingiem z 1995 roku, nic dziwnego, że model nie cieszył się dużą popularnością.
Jednak Francuzi mieli pomysł na ciekawą limuzynę, dodatkowo dostępną w atrakcyjnej cenie. Duże nadzieje wiązano z modelem 607, który był nowocześniejszy, atrakcyjniejszy stylistycznie i znacznie bardziej luksusowy niż poprzednik.
Nadwozie i wnętrze modelu 607
Wśród cech charakterystycznych modelu, który produkowano w latach 1999-2010, z face liftingiem w 2004 roku, należą między innymi duża atrapa chłodnicy, skośne reflektory i delikatne przetłoczenia biegnące wzdłuż nadwozia, które płynnie przechodzą w światła z tyłu pojazdu. Dzięki temu auto nawet dzisiaj nie wygląda staro. Zwłaszcza tyczy się to egzemplarzy po liftingu. Mają one listwy drzwiowe i na zderzakach w kolorze nadwozia, dodatkowo liczne są akcenty chromowane.
Peugeot 607 opinie zbiera dobre również z uwagi na zabezpieczenie antykorozyjne. Nadwozie nie koroduje, oczywiście o ile nie jest to egzemplarz wypadkowy, a więc należy sprawdzić pod tym kątem jego przeszłość, choćby przez raport VIN. Jeżeli rdza już się pojawia, atakuje elementy podwozia, zawieszenia i układu wydechowego, ale zwykle to tylko niegroźny nalot.
Nieźle jest również we wnętrzu. Co ważne, jest ono na tyle przestronne, że nie męczy nawet dłuższa podróż. Zwłaszcza że wygodne są fotele, a kabina dobrze wyciszona. Wielkich zarzutów nie można mieć również do przyzwoitej jakości materiałów wykończeniowych. Wprawdzie tworzywa twarde i drewnopochodne wstawki wyglądają tak, jakby pochodziły z aut niższych klasy i daleko im do segmentu premium, to są do zaakceptowania. Trudy eksploatacji dobrze znosi również tapicerka. Fotele, często obszyte skórą, o ile były właściwie pielęgnowane, nie dają oznak zużycia nawet przy dużym przebiegu. Atutem tego sedana jest również pojemny, blisko 500-litrowy bagażnik.
Często Peugeot 607 wyposażenie ma bardzo bogate. W standardzie model oferował między innymi centralny zamek, klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, system ABS, komplet poduszek powietrznych, klimatyzację i odtwarzacz CD. Niczym dziwnym są egzemplarze wyposażone w podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, system audio JBL, tempomat, ksenony, czujniki cofania, automatyczną klimatyzację, system ESP oraz — jak zostało wspomniane wyżej — skórzaną tapicerkę.
W związku z bogatym wyposażeniem należy sprawdzić, czy poszczególne jego elementy działają właściwie. Problemy z elektroniką nie zdarzają się zbyt często, ale nie zwalnia to kupującego z obowiązku dokładniejszej weryfikacji auta pod tym kątem.
Peugeot 607 – opinie o silnikach
Pod maską Peugeota 607 znaleźć można 4- i 6-cylindrowe motory benzynowe i wysokoprężne. Podstawowym silnikiem jest 2,2-litrowy benzyniak, w zależności od rocznika o mocy 158 lub 163 KM. Używany Peugeot 607 z tym silnikiem jest dość popularny na rynku wtórnym. Auto jest wystarczająco dynamiczne, a poza tym, z czego właściciele chętnie korzystają, nie ma większych problemów z montażem instalacji LPG.
Innym wyborem jest trzylitrowy, benzynowy silnik V6. To już moc aż 211 KM. Niestety, duża dynamika ma swoje odzwierciedlenie w spalaniu. W toku jazdy miejskiej, w połączeniu z automatyczną przekładnią, egzemplarz z tym silnikiem pod maską bez problemu spali co najmniej 15 l na 100 km, w trasie będzie to ok. 10 l/100 km.
Same silniki benzynowe są uważane za bezproblemowe. W przypadku mocniejszego benzyniaka należy zauważyć, że ma on wyższe koszty obsługi z uwagi na fakt, że V6 dość szczelnie wypełnia komorę silnika.
Pośród diesli do wyboru jest między innymi silnik 2.2 HDi, o mocy 133 lub 170 KM i spalaniu w trasie na poziomie ok. 6 l/100 km. Mniejszy diesel 2.0 HDi generuje moc 136 KM, a szczytową jednostką wysokoprężna jest 6-cylindrowy motor 2.7 HDi (204 KM), który powstał przy współpracy z Fordem.
To już wybór podwyższonego ryzyka. Jak bywa w wielu dieslach, po przebiegu na poziomie około ćwierć tysiąca kilometrów inwestycji wymagać może osprzęt. Ponadto miał on problem z pękającymi wałami korbowymi oraz obracającymi się panewkami. To nie koniec kłopotów, ponieważ w początkowych latach produkcji miewał on usterki pompy oleju i pękających obudów termostatów. Zatkana pompa mogła doprowadzić między innymi do zatarcia jednostki napędowej.
Oczywiście powyższe problemy nie dotykają wszystkich egzemplarzy. Zdarzają się auta, które mają przebieg około 400 tys. km. Wiele zależy od ich obsługi i eksploatacji. Kluczowe jest między innymi skrócenie interwału wymiany oleju.
Peugeot 607 – dane techniczne
Interwencji po około 70-80 tys. km wymagać może zawieszenie Peugeota 607. Niestety, droga w naprawie, przynajmniej kompleksowej, może być tylna oś oparta o konstrukcję wielowahaczową. Pierwsze poddają się jednak końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatorów.
Sytuacja na rynku wtórnym
Podaż modelu na rynku wtórnym nie jest duża. W serwisach ogłoszeniowych na sprzedaż wystawionych jest nie więcej niż 100 egzemplarzy. Z pewnością jest ich znacznie mniej niż konkurencyjnych modeli Audi czy BMW. Co ważne, Peugeot 607 ceny ma umiarkowane. Nawet najdroższe egzemplarze nie kosztują ponad 20 000 zł. Większość ma cenę w okolicach 15 tys. zł. W tej cenie nabyć można egzemplarz z dieslem lub benzyniakiem pod maską o przebiegu w okolicach ćwierć miliona kilometrów. Co daje się zauważyć, im słabsza jednostka napędowa, tym auto wygląda na bardziej zadbane, choć nie jest to żadna niespodzianka.
Niestety, większość egzemplarzy to samochody z importu. Peugeoty 607 z polskich salonów stanowią około 10 proc. oferty. Nawet pomimo tego, że sprzedawca zapewnia kupującego o dobrym stanie technicznym, bezwypadkowej historii i oryginalnym przebiegu, auto należy poddać drobiazgowej kontroli. Nie tylko podczas przeglądu w warsztacie i jazdy próbnej. Jako że z reguły to samochody kilkunastoletnie, weryfikacji wymaga historia pojazdu przez sprawdzenie VIN. W ten sposób udaje się poznać m.in.:
- Dane techniczne egzemplarza i jego fabryczne wyposażenie
- Informacje o szkodach i kolizjach
- Informacje o wezwaniach serwisowych
- Archiwalne zdjęcia pojazdu
Jeżeli jego przeszłość nie budzi zastrzeżeń, a pojazd jest w dobrym stanie adekwatnym do ceny, Peugeot 607 może być ciekawym wyborem. Można wówczas zasiąść do podpisywania umowy. W szczegółach ten dokument, który jest podstawą w dochodzeniu ewentualnych roszczeń, opisuje artykuł pt. “Umowa kupna-sprzedaży samochodu — co sprawdzić przed jej podpisaniem?“.
Na pewno Peugeot 607 opinie ma o niebo lepsze niż poprzednik. W dalszym ciągu ta limuzyna prezentuje się nieźle pod kątem wizualnym, ma również stosunkowo trwałe nadwozie i nie rdzewieje. W końcu to również przestronne wnętrze, pojemny bagażnik i z reguły bogate wyposażenie. Dla bezpieczeństwa lepiej unikać diesli, ale postawić na egzemplarze z silnikiem benzynowym. Jeżeli nie będzie to nawet paliwożerna jednostka V6, to przynajmniej silnik o pojemności 2.2 l.