Elektryczny Peugeot 5008 Long Range – duży i komfortowy
Peugeot E-5008 Long Range został zbudowany na platformie STLA Medium. To istotne dla możliwości zmagazynowania większej ilości energii. Jednocześnie nie ucierpiała przestrzeń w kabinie i pojemność bagażnika.
Elektryczny SUV jest 7-osobowy. W samochodzie zastosowano przemyślane rozwiązania z zakresu modułowości. Postawiono między innymi na przesuwne fotele tylnej kanapy dzielonej 60/40 z oparciami w proporcji 40/20/40. Dodatkowo fotele są także regulowane w pięciu płaszczyznach.
Wyjątku nie stanowi trzeci rząd foteli połączonych w kanapę z dwoma oddzielnymi oparciami. System pozwala w pełni złożyć i przesunąć do przodu fotele znajdujące się w drugim rzędzie. W związku z tym Peugeot E-5008 Long Range, podobnie jak podstawowy wariant, oferuje od 348 do 2232 litrów przestrzeni bagażowej. W tym obszarze nie zmienia się więc nic w porównaniu z wersjami Electric 210, Hybrid i Plug-in Hybrid.
Standardowym lakierem jest niebieski Ingaro. Za dopłatą 2900 złotych wybrać można lakiery Obsession (niebieski), Perla Nera (czarny), Artense (szary) i Titane (szary). Natomiast 3700 złotych kosztuje biały lakier Okenite.
Przeczytaj też: “Znamy ceny BYD Seal U DM-i – chiński hybrydowy SUV już za 169 900 złotych!”
Peugeot E-5008 Long Range – wymiary
Długość | 4791 mm |
Szerokość | 1895 mm |
Wysokość | 1694 mm |
Rozstaw osi | 2901 mm |
Pojemność bagażnika | Od 348 do 2232 litrów |
E-5008 Long Range – dwie wersje wyposażenia
Peugeot E-5008 Long Range jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – Allure oraz GT. Poniżej wybrane elementy wyposażenia w zależności od wersji.
Allure | GT |
---|---|
19-calowe felgi aluminiowe | 20-calowe felgi aluminiowe |
Reflektory, światła do jazdy dziennej i tylne w technologii LED | Reflektory Pixel LED |
Kamera cofania i tylne czujniki parkowania | Kamera cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania |
Pompa ciepła | Tylne światła 3D-LED |
Ekran wskaźników o przekątnej 10 cali | Automatyczne poziomowanie reflektorów |
Wyświetlacz multimediów o przekątnej 10 cali | Zakrzywiony ekran na desce rozdzielczej o przekątnej 21 cali |
Automatyczna klimatyzacja trzystrefowa | Podgrzewane przednie fotele |
Fotel kierowcy z certyfikatem AGR | Elektrycznie sterowana klapa bagażnika |
Bezprzewodowa łączność z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto | Podgrzewana kierownica |
Tutaj sprawdzisz pełne wyposażenie
Układ napędowy Peugeota E-5008 Long Range
Wariant Long Range to przede wszystkim większa moc i wydłużony zasięg. Samochód został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 231 KM i 345 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód rozpędza się do prędkości 170 km/h, a pierwszą “setkę” osiąga w 9,6 s.
Pojemność użytkowa akumulatora to aż 96,9 kWh, co zapewnia zasięg do 664 km (cykl mieszany) i 844 km (cykl miejski). Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 160 kW. Dlatego z poziomu od 20 do 80 proc. akumulator naładować można w 27 minut.
Przeczytaj też: “OMODA 7 – kolejny SUV chińskiej marki Chery International”
Peugeot E-5008 – dane techniczne
Parametry|Wersja | ELEKTRYCZNY 210 | ELEKTRYCZNY 230 Long Range |
---|---|---|
Napęd | Na przednie koła | Na przednie koła |
Moc | 213 KM | 231 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 345 Nm | 345 Nm |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 9,7 s | 9,6 s |
Prędkość maksymalna | 170 km/h | 170 km/h |
Pojemność użytkowa akumulatora | 73 kWh | 96,9 kWh |
Zasięg w cyklu mieszanym (według WLTP) | Od 482 do 500 km | Od 629 do 664 km |
Zasięg w cyklu miejskim (według WLTP) | Od 590 do 615 km | Od 791 do 844 km |
Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym (AC) | 11 kW | 11 kW |
Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) | 160 kW | 160 kW |
Czas ładowania z domowego gniazdka o mocy 2,3 kW (od 20 do 80 proc.) | 22 godziny i 55 minut | 30 godzin i 20 minut |
Czas ładowania na stacji ładowania prądem AC o mocy 7,4 kW (od 20 do 80 proc.) | 6 godzin i 45 minut | 8 godzin i 55 minut |
Czas ładowania na stacji ładowania prądem AC o mocy 11 kW (od 20 do 80 proc.) | 4 godziny i 30 minut | 6 godzin i 30 minut |
Czas ładowania na szybkiej stacji ładowania prądem DC (od 20 do 80 proc.) | 30 minut | 27 minut |
W ofercie pojawić ma się również wersja z napędem na cztery koła o mocy 320 KM. Poza tym Peugeot 5008 występuje z napędem hybrydowym (136 KM) i jako hybryda plug-in (195 KM).
Sprawdź dane techniczne elektrycznego Peugeota 5008
Przeczytaj też: “Cadillac Lyriq – amerykański SUV z napędem elektrycznym”
Ile kosztuje Peugeot E-5008 Long Range?
Niestety, Peugeot E-5008 230 jest drogi. W zależności od wersji za samochód zapłacić trzeba 267 350 złotych (Allure) lub 283 750 złotych (GT). Cena może być wyższa, jeżeli nabywca zdecyduje się na opcjonalny lakier czy dodatkowe elementy wyposażenia.
Peugeot E-5008 – cennik
Wersja wyposażenia|Wariant napędowy | ELEKTRYCZNY 210 | ELEKTRYCZNY 230 Long Range |
---|---|---|
Allure | 247 850 złotych | 267 350 złotych |
GT | 263 300 złotych | 283 750 złotych |
Niezależnie od wersji, podobnie jak inne elektryczne modele francuskiej marki, nowy Peugeot E-5008 230 Long Range został objęty gwarancją ALLURE CARE na okres 8 lat lub do przebiegu 160 000 kilometrów. Obejmuje ona cały samochód, a więc również silnik elektryczny, ładowarkę, skrzynię biegów oraz główne podzespoły elektryczne i mechaniczne.
zdjęcia: peugeot.pl (https://www.peugeot.pl/content/dam/peugeot/poland/cenniki/Cennik_Klienta_Peugeot_Nowy_5008_2024.pdf i https://www.peugeot.pl/marka/swiat-peugeot/peugeot-magazine/nowy-peugeot-e-5008-7-siedzien-i-600-km-zasiegu.html)
wideo: kanał “Supercar TV” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim samochodem jest elektryczny Peugeot 5008 w wariancie Long Range?
Nadal to 7-miejscowy SUV segmentu D, ale o mocniejszym silniku i większym akumulatorze.
Jakie osiągi ma Peugeot E-5008 Long Range?
Samochód ma silnik elektryczny o mocy 231 KM i 345 Nm maksymalnego momentu obrotowego przenoszonego na koła przedniej osi. Prędkość maksymalna to 170 km/h, a do 100 km/h SUV rozpędza się w 9,6 s. Akumulator o pojemności 96,9 kWh zapewnia zasięg nawet do 844 km (cykl miejski) lub 664 km (cykl mieszany).
Ile kosztuje Peugeot E-5008 230?
Cena nowego auta to 267 350 złotych (Allure) lub 283 750 złotych (GT).