Renault Rafale 4x4
Renault Rafale 4x4 trafił już do konfiguratora i jest dostępny z polskimi cenami. Najmocniejsza wersja francuskiego SUV-a segmentu D została wyposażona w napęd hybrydowy E-Tech plug-in hybrid bazujący na turbodoładowanym silniku 1.2 wspomaganym przez trzy jednostki elektryczne. Dzięki temu całkowita moc układu wynosi 300 KM. Renault Rafale E-Tech 4x4 występuje też z nową wersją wyposażenia – Atelier Alpine. Ceny auta startują z poziomu 226 900 złotych.

W artykule przeczytasz

Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM – mocny i usportowiony

Rafale E-Tech full hybrid z układem o mocy 200 KM pojawił się w sprzedaży na początku 2024 roku. Teraz francuska marka poszerzyła ofertę o Renault Rafale 4×4. To najmocniejsza i usportowiona wersja. Renault Rafale E-Tech 4×4 ma moc 300 KM i według producenta łączy najlepsze cechy silnika spalinowego i elektrycznego.

Rafale 4×4 w unikalnej wersji Atelier Alpine

Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM jest do zamówienia w dwóch wersjach wyposażenia – Esprit Alpine oraz Atelier Alpine. Uwagę należy zwrócić zwłaszcza na unikalną wersję Atelier Alpine, która jest dostępna tylko w tym wariancie napędowym. Renault Rafale 4×4 wyróżnia się wówczas pod względem stylistycznym. Dodatkowo zadbano o układ jezdny.

Renault Rafale 4x4 300 KM

Elementy wyposażenia wersji Atelier Alpine
Nadwozie w kolorze niebieskim Sommet Satin
21-calowe felgi “chicane” z oponami Continental
Pływający spojler w kolorze czarnym Etoile
Niebieska wykładzina podłogowa
Zmienione nastawy układu jezdnego (amortyzatory, sprężyny, ogranicznik skoku zawieszenia, stabilizatory poprzeczne)
Inteligentne i sterowane automatycznie zawieszenie predykcyjne
Trzy tryby właściwości jezdnych (Comfort, Dynamic, Sport)

Oczywiście wariant Atelier Alpine zawiera też w sobie elementy bogatego wyposażenia opcji Esprit Alpine. W tej wersji na wyposażeniu auta znaleźć można między innymi:

  • przednie światła w technologii Full LED Adaptive Vision;
  • dwustrefową, automatyczną klimatyzację;
  • zespół zegarów i wskaźników z 12,3-calowym ekranem;
  • rozbudowany system openR link z usługami Google;
  • czujniki parkowania z kamerą cofania.

 

Przeczytaj też: “Renault Rafale – wygląd, dane techniczne i ceny francuskiego SUV-a

Układ napędowy Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM

Za napęd modelu Rafale E-Tech 4×4 odpowiada układ hybrydowy typu plug-in, który ma wyciągać najlepsze cechy z silnika spalinowego i jednostek elektrycznych. Podstawą układu jest 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.2 l z turbosprężarką zwiększającą moc do 150 KM (110 kW) i podnoszącą moment obrotowy do 230 Nm.

Silnik spalinowy współpracuje z trzema jednostkami elektrycznymi, w tym dwoma głównymi i jednym dodatkowym. Dużą różnicę zrobiło dodanie drugiego głównego silnika elektrycznego zapewniającego stały napęd na tylną oś. Pozwoliło to uzyskać dodatkowych 136 KM mocy (100 kW) i 195 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu łączna moc układu Renault Rafale 4×4 wynosi aż 300 KM. Do tych zmian specjalnie zoptymalizowano także wielotrybową, automatyczną skrzynię biegów ze sprzęgłem kłowym.

Renault Rafale E-Tech 4x4

Układ zasila akumulator litowo-jonowy o pojemności 22 kWh i napięciu 400 V. Pozwala to pokonać w trybie elektrycznym nawet do 105 km. Przy rozładowanym akumulatorze auto zachowuje się jak klasyczna hybryda (HEV). Zużycie paliwa zaczyna się już od 0,5 l na 100 km, natomiast całkowity zasięg przy pełnym 55-litrowym baku i naładowanym akumulatorze to nawet 1000 km. Wszystko dlatego, że układ optymalnie dostosowuje się do sytuacji i automatycznie przełącza pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym.

Jednocześnie zadbano o lepsze prowadzenie, zwinność i dynamikę, w czym pomaga skrętna oś tylna na wyposażeniu wersji Esprit Alpine. Jeszcze przyjemniejszą jazdę gwarantuje Renault Rafale E-Tech 4×4 w opcji Atelier Alpine ze zmienionymi nastawami układu jezdnego, inteligentnym i sterowanym automatycznie zawieszeniem predykcyjnym oraz trzema trybami jazdy.

Przeczytaj też: “Renault Symbioz – dane techniczne, wyposażenie, ceny

Czas ładowania akumulatora 22 kWh

Typ instalacji Moc punktu ładowania Kabel Czas ładowania z poziomu od 0 do 80 proc. Czas ładowania z poziomu od 0 do 100 proc.
Domowa stacja ładowania 7,4 kW AC Kabel tryb 3 (w opcji) 1 godzina 59 minut 2 godziny 45 minut
Wzmocnione gniazdo domowe 3,7 kW AC Kabel tryb 2 flexi-charger 3,7 kW (w opcji) 4 godziny 10 minut 5 godzin 24 minuty
Standardowe gniazdo domowe 2,3 kW AC Kabel tryb 2 flexi-charger (w standardzie) 6 godzin 38 minut 8 godzin 36 minut
Publiczna stacja ładowania 22 kW AC Kabel tryb 3 w (opcji) 1 godzina 59 minut 2 godziny 45 minut
Publiczna stacja ładowania 11 kW AC Kabel tryb 3 w (opcji) 4 godziny 10 minut 5 godzin 24 minuty

Renault Rafale 4×4 300 KM – ceny

Ceny Renault Rafale 4×4 startują od 226 900 złotych. Tyle trzeba zapłacić za mocnego SUV-a w opcji wyposażenia Esprit Alpine. Klient zdecydowany na bogatszą, unikalną wersję Atelier Alpine, musi liczyć się z wydatkiem rzędu 248 900 złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2025 roku.

Renault Rafale 4×4 300 KM – konfigurator

zdjęcia: renault.pl (https://www.renault.pl/hybrydy/rafale/silniki-phev.html)
wideo: kanał “Renault Group” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

Jakim autem jest Renault Rafale E-Tech 4x4?

To najmocniejsza wersja francuskiego SUV-a z układem hybrydowym typu plug-in o mocy 300 KM i napędem na wszystkie koła. Model zamówić można w wersji wyposażenia Esprit Alpine oraz unikalnej Atelier Alpine.

Jaki napęd ma Rafale E-Tech 4x4?

Układ hybrydowy typu plug-in składa się z silnika spalinowego 1.2 l z turbosprężarką oraz trzech jednostek elektrycznych. Łączna moc układu to 300 KM. Akumulator 22 kWh pozwala pokonać w trybie bezemisyjnym do 105 km, a łączny zasięg przy pełnej baterii i całym baku paliwa to nawet 1000 km.

Ile kosztuje Renault Rafale 4x4 300 KM?

Francuski SUV w wersji 4x4 300 KM kosztuje od 226 900 (Esprit Alpine) lub 248 900 złotych (Atelier Alpine).

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

3 Responses

  1. Wow, ale ten Renault Rafale 4×4 zapowiada się niesamowicie! 300 KM z hybrydowym napędem to coś, co mnie bardzo kręci! 🚗💨 A ta wersja Atelier Alpine! Co za styl! Zdecydowanie zwraca uwagę na drodze! 😍 Zwłaszcza te unikalne detale jak niebieski kolor nadwozia i 21-calowe felgi. To auto to prawdziwy wyróżnik! Zastanawiam się, jak się prowadzi ten dynamiczny SUV? Muszę go koniecznie przetestować! Gdyby był dostępny w moim mieście, od razu bym się wybrał na jazdę próbną! Kto jeszcze ma ochotę na Rafale?

  2. Ciekawy ten hybrydowy napęd. 300 KM w SUV-ie to spore osiągi! Z niecierpliwością czekam na możliwość przetestowania Rafale E-Tech 4×4. A ta wersja Atelier Alpine wygląda naprawdę wyjątkowo. Czy wiadomo, kiedy pojawią się pierwsze testowe jazdy?

  3. Fajnie, że Renault wprowadza taką mocną hybrydę. 300 KM w SUV-ie to na pewno robi wrażenie. Wersja Atelier Alpine wygląda ekstra, szczególnie z tym niebieskim lakierem i dużymi felgami. Ciekawe, jak sprawdza się w trasie i na miasto. Liczę, że szybko pojawią się testy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.