Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM – mocny i usportowiony
Rafale E-Tech full hybrid z układem o mocy 200 KM pojawił się w sprzedaży na początku 2024 roku. Teraz francuska marka poszerzyła ofertę o Renault Rafale 4×4. To najmocniejsza i usportowiona wersja. Renault Rafale E-Tech 4×4 ma moc 300 KM i według producenta łączy najlepsze cechy silnika spalinowego i elektrycznego.
Rafale 4×4 w unikalnej wersji Atelier Alpine
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM jest do zamówienia w dwóch wersjach wyposażenia – Esprit Alpine oraz Atelier Alpine. Uwagę należy zwrócić zwłaszcza na unikalną wersję Atelier Alpine, która jest dostępna tylko w tym wariancie napędowym. Renault Rafale 4×4 wyróżnia się wówczas pod względem stylistycznym. Dodatkowo zadbano o układ jezdny.
Elementy wyposażenia wersji Atelier Alpine |
---|
Nadwozie w kolorze niebieskim Sommet Satin |
21-calowe felgi “chicane” z oponami Continental |
Pływający spojler w kolorze czarnym Etoile |
Niebieska wykładzina podłogowa |
Zmienione nastawy układu jezdnego (amortyzatory, sprężyny, ogranicznik skoku zawieszenia, stabilizatory poprzeczne) |
Inteligentne i sterowane automatycznie zawieszenie predykcyjne |
Trzy tryby właściwości jezdnych (Comfort, Dynamic, Sport) |
Oczywiście wariant Atelier Alpine zawiera też w sobie elementy bogatego wyposażenia opcji Esprit Alpine. W tej wersji na wyposażeniu auta znaleźć można między innymi:
- przednie światła w technologii Full LED Adaptive Vision;
- dwustrefową, automatyczną klimatyzację;
- zespół zegarów i wskaźników z 12,3-calowym ekranem;
- rozbudowany system openR link z usługami Google;
- czujniki parkowania z kamerą cofania.
Przeczytaj też: “Renault Rafale – wygląd, dane techniczne i ceny francuskiego SUV-a”
Układ napędowy Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM
Za napęd modelu Rafale E-Tech 4×4 odpowiada układ hybrydowy typu plug-in, który ma wyciągać najlepsze cechy z silnika spalinowego i jednostek elektrycznych. Podstawą układu jest 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.2 l z turbosprężarką zwiększającą moc do 150 KM (110 kW) i podnoszącą moment obrotowy do 230 Nm.
Silnik spalinowy współpracuje z trzema jednostkami elektrycznymi, w tym dwoma głównymi i jednym dodatkowym. Dużą różnicę zrobiło dodanie drugiego głównego silnika elektrycznego zapewniającego stały napęd na tylną oś. Pozwoliło to uzyskać dodatkowych 136 KM mocy (100 kW) i 195 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu łączna moc układu Renault Rafale 4×4 wynosi aż 300 KM. Do tych zmian specjalnie zoptymalizowano także wielotrybową, automatyczną skrzynię biegów ze sprzęgłem kłowym.
Układ zasila akumulator litowo-jonowy o pojemności 22 kWh i napięciu 400 V. Pozwala to pokonać w trybie elektrycznym nawet do 105 km. Przy rozładowanym akumulatorze auto zachowuje się jak klasyczna hybryda (HEV). Zużycie paliwa zaczyna się już od 0,5 l na 100 km, natomiast całkowity zasięg przy pełnym 55-litrowym baku i naładowanym akumulatorze to nawet 1000 km. Wszystko dlatego, że układ optymalnie dostosowuje się do sytuacji i automatycznie przełącza pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym.
Jednocześnie zadbano o lepsze prowadzenie, zwinność i dynamikę, w czym pomaga skrętna oś tylna na wyposażeniu wersji Esprit Alpine. Jeszcze przyjemniejszą jazdę gwarantuje Renault Rafale E-Tech 4×4 w opcji Atelier Alpine ze zmienionymi nastawami układu jezdnego, inteligentnym i sterowanym automatycznie zawieszeniem predykcyjnym oraz trzema trybami jazdy.
Przeczytaj też: “Renault Symbioz – dane techniczne, wyposażenie, ceny”
Czas ładowania akumulatora 22 kWh
Typ instalacji | Moc punktu ładowania | Kabel | Czas ładowania z poziomu od 0 do 80 proc. | Czas ładowania z poziomu od 0 do 100 proc. |
---|---|---|---|---|
Domowa stacja ładowania | 7,4 kW AC | Kabel tryb 3 (w opcji) | 1 godzina 59 minut | 2 godziny 45 minut |
Wzmocnione gniazdo domowe | 3,7 kW AC | Kabel tryb 2 flexi-charger 3,7 kW (w opcji) | 4 godziny 10 minut | 5 godzin 24 minuty |
Standardowe gniazdo domowe | 2,3 kW AC | Kabel tryb 2 flexi-charger (w standardzie) | 6 godzin 38 minut | 8 godzin 36 minut |
Publiczna stacja ładowania | 22 kW AC | Kabel tryb 3 w (opcji) | 1 godzina 59 minut | 2 godziny 45 minut |
Publiczna stacja ładowania | 11 kW AC | Kabel tryb 3 w (opcji) | 4 godziny 10 minut | 5 godzin 24 minuty |
Renault Rafale 4×4 300 KM – ceny
Ceny Renault Rafale 4×4 startują od 226 900 złotych. Tyle trzeba zapłacić za mocnego SUV-a w opcji wyposażenia Esprit Alpine. Klient zdecydowany na bogatszą, unikalną wersję Atelier Alpine, musi liczyć się z wydatkiem rzędu 248 900 złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2025 roku.
Renault Rafale 4×4 300 KM – konfigurator
zdjęcia: renault.pl (https://www.renault.pl/hybrydy/rafale/silniki-phev.html)
wideo: kanał “Renault Group” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim autem jest Renault Rafale E-Tech 4x4?
To najmocniejsza wersja francuskiego SUV-a z układem hybrydowym typu plug-in o mocy 300 KM i napędem na wszystkie koła. Model zamówić można w wersji wyposażenia Esprit Alpine oraz unikalnej Atelier Alpine.
Jaki napęd ma Rafale E-Tech 4x4?
Układ hybrydowy typu plug-in składa się z silnika spalinowego 1.2 l z turbosprężarką oraz trzech jednostek elektrycznych. Łączna moc układu to 300 KM. Akumulator 22 kWh pozwala pokonać w trybie bezemisyjnym do 105 km, a łączny zasięg przy pełnej baterii i całym baku paliwa to nawet 1000 km.
Ile kosztuje Renault Rafale 4x4 300 KM?
Francuski SUV w wersji 4x4 300 KM kosztuje od 226 900 (Esprit Alpine) lub 248 900 złotych (Atelier Alpine).
3 Responses
Wow, ale ten Renault Rafale 4×4 zapowiada się niesamowicie! 300 KM z hybrydowym napędem to coś, co mnie bardzo kręci! 🚗💨 A ta wersja Atelier Alpine! Co za styl! Zdecydowanie zwraca uwagę na drodze! 😍 Zwłaszcza te unikalne detale jak niebieski kolor nadwozia i 21-calowe felgi. To auto to prawdziwy wyróżnik! Zastanawiam się, jak się prowadzi ten dynamiczny SUV? Muszę go koniecznie przetestować! Gdyby był dostępny w moim mieście, od razu bym się wybrał na jazdę próbną! Kto jeszcze ma ochotę na Rafale?
Ciekawy ten hybrydowy napęd. 300 KM w SUV-ie to spore osiągi! Z niecierpliwością czekam na możliwość przetestowania Rafale E-Tech 4×4. A ta wersja Atelier Alpine wygląda naprawdę wyjątkowo. Czy wiadomo, kiedy pojawią się pierwsze testowe jazdy?
Fajnie, że Renault wprowadza taką mocną hybrydę. 300 KM w SUV-ie to na pewno robi wrażenie. Wersja Atelier Alpine wygląda ekstra, szczególnie z tym niebieskim lakierem i dużymi felgami. Ciekawe, jak sprawdza się w trasie i na miasto. Liczę, że szybko pojawią się testy!