Skoda Enyaq iV Sportline 80 i 80x
Skoda Enyaq iV Sportline to po prostu usportowiona odmiana podstawowego modelu. Widzimy tutaj podział na wariant 80 oraz 80x, tj.:
- Skoda Enyaq iV Sportline 80 – SUV z napędem elektrycznym w usportowionej wersji, z silnikiem o mocy 204 koni mechanicznych i napędem na tylne koła;
- Skoda Enyaq iV Sportline 80x – SUV z napędem elektrycznym w usportowionej wersji, z dwoma silnikami elektrycznymi po jednym na każdej osi, o łącznej mocy 265 koni mechanicznych i napędem na wszystkie cztery koła.
Obie odmiany występują też w wersji Coupe jako Enyaq iV Sportline 80 Coupe i Enyaq iV Sportline 80x Coupe.
SUV Skoda Enyaq Sportline iV – wymiary:
- długość: 465,3 cm;
- szerokość: 187,9 cm;
- wysokość: 160,4 cm;
- rozstaw osi: 276,8 cm;
- pojemność bagażnika: od 585 do 1710 l.
Nadwozie Skody Enyaq iV w wersji Sportline – cechy charakterystyczne:
- dodatki pokryte błyszczącym lakierem w kolorze czarnym (obudowa lusterek bocznych, relingi dachowe, ramki wokół szyb, obramowanie grilla, ozdobna listwa w przednim zderzaku, oznaczenia marki i modelu);
- progi w kolorze nadwozia;
- przemodelowany tylny zderzak z dyfuzorem lakierowanym na czarno.
Enyaq iV Sportline w kabinie
Usportowiony SUV zachwyca także wewnątrz. Sportowe fotele z przodu gwarantują dobre trzymanie boczne. Jednocześnie mają też szeroki zakres regulacji, co pozwala optymalnie dobrać pozycję za kierownicą. Nie brakuje także miejsca na tylnej kanapie, gdzie zmieszczą się trzy osoby dorosłe, nawet jeżeli są one większego wzrostu. Wystarczająco dużo przestrzeni jest nad głowami, jak również między siedziskiem a przednimi fotelami.
Wersję Sportline wyróżnia też ciemna tonacja kabiny (czarna podsufitka, listwy dekoracyjne imitujące włókno węglowe). Samo wnętrze jest też solidnie wykończone. Większość funkcji można obsłużyć z poziomu 13-calowego dotykowego ekranu.
Przeczytaj też: “Skoda Enyaq RS iV – usportowiona wersja czeskiego SUV-a”
Wyposażenie Skody Enyaq iV w wersji Sportline
- wyposażenie standardowe Sportline – m.in. 13-calowy ekran Infotainment, Bluetooth, 8 głośników, Funkcja SmartLink, automatyczna klimatyzacja trójstrefowa, system bezkluczykowy, kamera cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele z przodu, oświetlenie Full LED z reflektorami Matrix, progresywny układ kierowniczy, 20-calowe alufelgi, indukcyjna ładowarka, bezdotykowo otwierana pokrywa bagażnika, funkcja monitorowania martwego pola, system Travel Assist z Emergency Assist, układ Adaptive Cruise Control, kabel do ładowania z gniazda 230 V i 400 V, podgrzewana sportowa kierownica obszyta skórą, manetki przy kierownicy do zmiany poziomu rekuperacji, sportowe fotele, dach panoramiczny (w wersji Coupe);
- wyposażenie Sportline Advanced – wyposażenie Sportline + dodatkowo m.in. wyświetlacz Head-up z rozszerzoną rzeczywistością, podgrzewana tylna kanapa, podgrzewana przednia szyba, system Sound CANTON, podświetlany grill;
- wyposażenie Sportline Maxx – wyposażenie Sportline Advanced + dodatkowo m.in. zawieszenie adaptacyjne DCC, elektrycznie regulowany fotel pasażera z pamięcią i regulacją pod lędźwie, funkcja masażu fotela kierowcy, boczne poduszki bezpieczeństwa z tyłu, kamera AREA VIEW 360 stopni, system Park Assist.
Układ napędowy Skoda Enyaq iV Sportline:
- 80 – pojemność akumulatora: 82 kWh, maksymalny zasięg: 533 km, maksymalna moc: 204 KM, napęd: tylny, prędkość maksymalna: 160 km/h, przyspieszenie do 100 km/h: 8,6 s;
- 80 Coupe – pojemność akumulatora: 82 kWh, maksymalny zasięg: 535 km, maksymalna moc: 204 KM, napęd: tylny, prędkość maksymalna: 160 km/h, przyspieszenie do 100 km/h: 8,7 s;
- 80x – pojemność akumulatora: 82 kWh, maksymalny zasięg: 510 km, maksymalna moc: 265 KM, napęd: 4×4, prędkość maksymalna: 160 km/h, przyspieszenie do 100 km/h: 6,9 s;
- 80x Coupe – pojemność akumulatora: 82 kWh, maksymalny zasięg: 512 km, maksymalna moc: 265 KM, napęd: 4×4, prędkość maksymalna: 160 km/h, przyspieszenie do 100 km/h: 6,9 s.
Prowadzenie i komfort jazdy
Skoda Enyaq iV Sportline to również dobry rozkład masy i nisko położony środek ciężkości. Przekłada się to na przyjemność z jazdy i bardzo pewne pokonywanie zakrętów. Pomaga też możliwość wyboru jednego z trybów jazdy, które w różny sposób wpływają na pracę napędu, układu kierowniczego oraz zawieszenia. Komfort jazdy mocno poprawia też adaptacyjny tempomat (ACC) z automatyczną rekuperacją.
Skoda Enyaq iV Sportline – ceny w Polsce:
- 80 – 274 750 zł (Sportline), 285 450 zł (Sportline Advanced), 294 550 zł (Sportline Maxx);
- 80 Coupe – 283 950 zł (Sportline), 294 650 zł (Sportline Advanced), 303 750 zł (Sportline Maxx);
- 80x – 285 200 zł (Sportline), 295 900 zł (Sportline Advanced), 305 000 zł (Sportline Maxx);
- 80x Coupe – 294 400 zł (Sportline), 305 100 zł (Sportline Advanced), 314 200 zł (Sportline Maxx).
Bez wątpienia Skoda Enyaq iV Sportline to auto, które ma wiele zalet. Samochód zachwyca nie tylko na zewnątrz, ale także w kabinie, chociażby przestronnym wnętrzem i wysokim poziomem wykończenia kokpitu. Jednocześnie to znakomite osiągi i dobry zasięg. Niestety, z uwagi na wysoką cenę nie ma możliwości, aby na zakup elektrycznej Skoda Enyaq iV w wersji Sportline uzyskać dofinansowanie z programu “Mój Elektryk”. Maksymalna cena auta osobowego kategorii M1, do którego zakupu można uzyskać dopłatę, wynosi bowiem 225 000 zł.
FAQ – najczęstsze pytania o Skodę Enyaq iV 80x i 80 w wersji Sportline
Jakim samochodem jest nowa Skoda Enyaq iV Sportline?
Skoda Enyaq iV Sportline to usportowiony wariant podstawowej wersji elektrycznego SUV-a. Samochód dostępny w wersji Sportline występuje jako SUV lub Coupe.
Czym różni się Enyaq iV Sportline w wersji 80 od 80x?
Wersja 80 to standardowy model z jednym silnikiem elektrycznym i napędem na tylną oś. W przypadku wersji 80x są to dwa silniki, po jednym na tylnej i przedniej osi. Napęd jest tutaj przenoszony na wszystkie koła (4×4).
Jakie ceny ma usportowiona Skoda Enyaq iV Sportline?
Ceny są różne w zależności od odmiany i wersji wyposażenia. Tak więc w najtańszej opcji przy standardowym wyposażeniu za model należy zapłacić 274 750 zł (80), 283 950 zł (80 Coupe), 285 200 zł (80x) lub 294 400 zł (80x Coupe).
zdjęcia: skoda-auto.pl