Jak wygląda nowa Skoda Scala?
Ogólny kształt samochodu pozostał taki sam, natomiast Skoda Scala 2024 nabrała bardziej wyrazistego i sportowego charakteru. Inspirowano się bowiem koncepcyjnym modelem Vision RS, który pokazano na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku i spotkał się on z pozytywnym odbiorem. Za zmiany w stylistyce nadwozia odpowiada Dalibor Pantucek, kierownik zespołu projektantów.
Projektanci skupili się na detalach. Przemodelowano m.in. pas przedni. Model otrzymał przede wszystkim:
- odświeżony grill – ośmiokątny i bardziej pionowy; nowe pionowe listwy z błyszcząco-matowymi żebrami;
- nowe reflektory – bardziej sportowy charakter dzięki odmienionym proporcjom; opcjonalnie reflektory w technologii Matrix LED (w standardzie reflektory Full LED); diody LED również w światłach przeciwmgielnych; sygnatura dzielonych świateł do jazdy dziennej działających także jako kierunkowskaz;
- zmiany w zderzaku – ostre krawędzie i charakterystyczny kształt wlotu powietrza; dwie lotki umieszczone w rogach zderzaka, co przekłada się na lepszą aerodynamikę.
- aerodynamiczne felgi – pomysł zaczerpnięty z modelu Vision RS;
- tylna część – napis “Skoda” nową czcionką; smuklejsze lampy; zderzak z ostrzejszymi liniami i nowo dopracowany dyfuzor; zderzak egzemplarzy z hakiem holowniczym nie różni się designem od aut pozbawionych tego elementu.
Przeczytaj też: “Skoda Enyaq iV Sportline – ceny w Polsce”
Skoda Scala 2024 – wnętrze
W kabinie na standardowym wyposażeniu znajdują się dwa ekrany o przekątnej:
- 8 cali w miejscu zegarów (w opcji za dopłatą 10,25 cala);
- 8,25 cala na środku kokpitu dla obsługi multimediów (w opcji za dopłatą 9,2 cala).
Projektanci uprościli panel do sterowania prędkością nawiewów, co było sugestią ze strony klientów. Dodatkowo boczki drzwiowe obszyto większą ilością materiału. Same wykorzystane materiały w większej ilości pochodzą z odzysku i są łatwiej poddawane recyklingowi.
Przed modernizacją Scala występowała w trzech wersjach wyposażenia – Active, Ambition i Style. Po face liftingu nadal pozostają trzy wersje, aczkolwiek nowe – Essence, Selection i Monte Carlo. Oprócz tego w cenniku Skody Scali pojawiło się sześć linii wykończenia. Między sobą różnią się one kolorami lakieru oraz wzorami felg i tapicerek. Klienci muszą więc wybierać pośród wersji, linii i gotowych pakietów. Nie ma więc możliwości dodawania pojedynczych opcji.
Jako nowość pojawił się system Crew Protect. To rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo podczas wypadku, kiedy miejsce ma błyskawiczne zaciskanie pasów oraz automatyczne zamykanie szyb.
Przeczytaj też: “Skoda Enyaq Laurin & Klement – czeski elektryk w luksusowej wersji”
Skoda Scala 2024 – wersje wyposażenia Essence, Selection i Monte Carlo
- Skoda Scala Essence – m.in. 16-calowe obręcze, reflektory Full LED, 8,25-calowy ekran multimediów, 8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, tylne czujniki pakowania z funkcją automatycznego hamowania podczas cofania (Manoeuvre Assist), manualna klimatyzacja, asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywania zmęczenia kierowcy, 2 porty USB C.
- Skoda Scala Selection – dodatkowo lub zastępczo m.in. wielofunkcyjna kierownica, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat z ogranicznikiem prędkości, przycisk Start/Stop, możliwość sparowania smartfona z systemem multimediów (bezprzewodowo w przypadku Apple CarPlay), 4 porty USB C.
- Skoda Scala Monte Carlo – dodatkowo lub zastępczo m.in. 17-calowe obręcze, panoramiczny dach, system bezkluczykowy, reflektory Full LED Matrix, tylne światła w technologii Full LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania przodu i z tyłu z funkcją Manoeuvre Assist, kamera cofania, indukcyjna ładowarka.
Nowa Skoda Scala – wersje napędowe
Skoda Scala 2024 nie ma pod maską silnika Diesla. Z oferty wycofano bowiem silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 115 KM. Do wyboru pozostają więc trzy jednostki benzynowe:
- 1.0 TSI o mocy 95 KM i 175 Nm momentu obrotowego – napęd na przednie koła przenoszony przez 5-biegową skrzynię ręczną;
- 1.0 TSI o mocy 115 KM i 200 Nm momentu obrotowego – napęd na przednie koła przenoszony przez 6-biegową skrzynię ręczną lub 7-biegową przekładnię DSG;
- 1.5 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego – napęd na przednie koła przenoszony przez 6-biegową skrzynię ręczną lub 7-biegową przekładnię DSG.
Ile kosztuje nowa Skoda Scala – ceny w Polsce
Ceną, jaką trzeba zapłacić za 5-drzwiowego hatchbacka po modernizacji, zależy od wersji napędowej i wybranego wyposażenia. Ceny startują od 87 200 złotych. W najbogatszej wersji wyposażenia (Monte Carlo) oraz ze 150-konnym silnikiem sparowanym z automatem koszt auta to 128 700 złotych.
Skoda Scala – cennik
Wersja silnikowa|Wariant wyposażenia | Essence | Selection | Monte Carlo |
---|---|---|---|
1.0 TSI (95 KM, 5MT) | 87 200 złotych | 94 100 złotych | – |
1.0 TSI (115 KM, 6MT) | 91 650 złotych | 98 550 złotych | 114 450 złotych |
1.0 TSI (115 KM, DSG) | – | 105 300 złotych | 121 250 złotych |
1.5 TSI (150 KM, 6MT) | – | 107 000 złotych | 123 900 złotych |
1.5 TSI (150 KM, DSG) | – | 111 750 złotych | 128 700 złotych |
Przeczytaj też: “Skoda Enyaq RS iV – usportowiona wersja czeskiego SUV-a”
zdjęcia: skoda-storyboard.com
wideo: kanał Skody w serwisie YouTube
FAQ
Jakim autem jest Skoda Scala 2024 po modernizacji?
Nadal to 5-drzwiowy hatchback segmentu C. Auto odświeżono stylistycznie, pojawiły się też zmiany w kabinie i wyposażeniu. Wycofano również silnik Diesla.
Z jakimi napędami występuje nowa Skoda Scala?
Model występuje wyłącznie z silnikami benzynowymi. Motory 1.0 TSI mają moc 95 lub 115 KM, jednostka 1.5 TSI – 150 KM. Najsłabszy silnik sparowano z 5-biegowym manualem. Dwa mocniejsze z 6-biegową przekładnią ręczną lub 7-biegową skrzynią DSG.
Ile kosztuje Scala 2024 po face liftingu?
W bazowym pakiecie wyposażenia i z silnikiem o mocy 95 KM za auto zapłacić trzeba 87 200 złotych. W najdroższym wariancie – z silnikiem 150 KM i skrzynią DSG, a także w wersji wyposażenia Monte Carlo – cena wynosi 128 700 złotych.
4 Responses
Jaka bedzie cena skody Scala w 2024 roku czy drobne zmiany liftingowe nie zaważą na cenie auta.
Błąd z Nm (do każdego silnika napisaliście 170)
Racja, dzięki za czujność 😉
Scala ma fatalny GPS mimo aktualizacji nie zmieniło się nic na lepsze Czas na zegarze trzeba zmienić ręcznie mimo przełączenia na automatycznie Maska przednia jest bardzo ciężka Przełącznik klapy tylnej nie dla niskich osób