tanie samochody klasy średniej

W artykule przeczytasz

Solidne, a przy tym również i tanie samochody klasy średniej nabyć można już za kilkanaście tysięcy złotych. Nie jest niespodzianką, że najbezpieczniejszym wyborem będą samochody z silnikami benzynowymi pod maską, o ich pojemności nieprzekraczającej 2 l.

Dlaczego warto kupić samochód klasy średniej?

Zakup samochodu klasy średniej jest dobrym rozwiązaniem dla wielu z kierowców. Dobrze sprawdzają się one w trasie, a akceptowalne są również w warunkach miejskich. Wprawdzie kwota kilkunastu tysięcy złotych nie daje szczególnie wielkiego pola wyboru, ale i tak tanie samochody klasy średniej mogą posłużyć nabywcy wystarczająco długo. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy będą to samochody z nieskomplikowanymi jednostkami benzynowymi pod maską. W większości nie oferują one oszałamiających osiągów, ale nie dynamika jest najważniejsza. Zwłaszcza że komfort jazdy jest wysoki.

Oczywiście mając kilkanaście tysięcy na zakup samochodu, należy pamiętać o dodatkowych inwestycjach, o których więcej w artykule Co wymienić po zakupie samochodu używanego?“. Dlatego szukając sobie taniego samochodu klasy średniej, poza wyborem właściwego modelu należy postawić na egzemplarz z prostym silnikiem benzynowym. Wcześniej natomiast dokładnie go sprawdzić poddając przeglądowi technicznemu, ale i zagłębiając się w jego przeszłość, w czym pomaga Historia Pojazdu.

Tanie samochody klasy średniej

Audi A4 B6 (2000-2004)

Kupując Audi A4 B6, przede wszystkim należy sprawdzić przebieg interesującego egzemplarza. Rejestr znanych odczytów przebiegu zawiera w sobie m.in. raport VIN. Ciekawymi jednostkami benzynowymi są motory 2.0 (130 KM) oraz 1.8 turbo (150, 163 i 190 KM). W 2002 roku w palecie pojawił się silnik 2.0 FSI o mocy 150 koni mechanicznych, choć motor ten ma skłonności do nadmiernego spalania oleju. Problemem może być też bezstopniowa przekładania Multitronic.

BMW serii 3 E46 (1998-2007)

BMW serii 3 E46 to wciąż popularny model na rynku wtórnym charakteryzujący się ciekawą stylistyką oraz znakomitymi właściwościami jezdnymi. Można celować w jak najmłodszy egzemplarz, choć lepiej i bezpieczniej skupić się na samochodzie zadbanym z początku produkcji. Dobrym silnikiem jest 2.0 R4, który pozwala oszczędzić nieco paliwa i jest wystarczająco dynamiczny (105 KM). Głównym jego problemem jest natomiast ryzyko uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. Przy odmianie R6 lepsze są większe silniki – 2.5 (125 i 141 KM) i 3.0 (170 KM).

Citroen C5 I (2001-2008)

Citroen C5 pierwszej generacji produkowany był w latach 2001-2008. Co istotne, wiele zmieniło się tu w 2004 roku, kiedy miejsce miał lifting. Początkowo poważnym problemem francuskiego modelu była zawodna elektronika. Później problem ten udało się w dużej części wyeliminować, a niskie ceny pozostały. Za kilkanaście tysięcy złotych można wejść w posiadanie poliftingowego Citroena C5 I z silnikiem 2.0 (136 KM). Motor ten jest tani w obsłudze, a przy okazji nie generuje większych problemów. Nawet wówczas, kiedy współpracuje z LPG. Warto natomiast dołożyć starań, aby regularnie co ok. 120 tys. km wymieniać pasek rozrządu. Gorzej jest z 2-litrowym silnikiem HPi z wtryskiem bezpośrednim (140 KM), z którego zrezygnowano jednak jeszcze przed liftingiem. Sam Citroen C5 I generacji, o ile jest po liftingu to dobry wybór. Samochód nie koroduje, ma dobre zawieszenie i jest w przystępnej cenie.

Ford Mondeo II (Mk3) (2000-2007)

Kolejną propozycją, jeśli chodzi o tanie samochody klasy średniej, jest Ford Mondeo drugiej generacji, o ile to egzemplarze z końca produkcji i z 2-litrowym silnikiem benzynowym pod maską. Sam Ford Mondeo jest przestronny i ma funkcjonalne nadwozie. Na uwagę zasługuje również spora ilość miejsca w bagażniku, bo w wersji z nadwoziem kombi to aż od 540 do 1700 l. Wielu kierowców, którzy mieli do czynienia z tym modelem może wskazać na problemy z korozją, jednak głównie w autach z początku produkcji. Po liftingu w 2003 roku wyglądało to inaczej. W przypadku silnika, który jest skonstruowany przez Mazdę, uważać trzeba na uszkodzone klapy sterujące powietrzem w kolektorach oraz duże spalanie oleju. Nie są również zalecane do instalacji LPG, ale mają za to trwały łańcuch rozrządu.

Honda Accord VI (1998-2002)

Czwarta generacja Hondy Accord VI to dość wiekowa propozycja, ale warta bliższej uwagi dla tych, których interesują tanie samochody klasy średniej. Każdy taki egzemplarz musi zostać sprawdzony pod kątem korozji i stanu technicznego. Dobrze skontrolowany egzemplarz z silnikiem 2.0 z pewnością posłuży jeszcze kierowcy. Jest to motor z jednym wałkiem napędzanym paskiem zębatym, którego wymianę zaleca się co 120 tys. km. Uznawany jest on za trwały i solidny, choć wraz z przebiegiem mogą pojawić się awarie osprzętu, a dodatkowo zwiększyć się zużycie oleju.

Mazda 6 I (2002-2008)

Kolejną japońską propozycją jest Mazda 6 pierwszej generacji, która cierpiała głównie z uwagi na korozję. Co jest jej minusem, może okazać się również zaletą. Nie jest bowiem żadną gwarancją to, że ponownie lakierowany egzemplarz jest powypadkowy, co oczywiście warto dodatkowo zweryfikować przez sprawdzenie VIN. Zresztą na płaszczyźnie zabezpieczeń antykorozyjnych lepiej wypadają egzemplarze po liftingu z 2005 roku. 2-litrowy silnik (141 i 147 KM) Mazdy 6 ma trwały łańcuch rozrządu, choć coraz więcej egzemplarzy ma po 300 tys. km i więcej. To już natomiast spore ryzyko zużycia pierścieni, a w konsekwencji większego zużycia oleju. Naprawa takiego silnika to ponad 3 000 zł.

Mercedes klasy C II (2000-2007)

Mercedesem klasy C II generacji jeździ się przyjemnie i komfortowo, ale kilkanaście tysięcy złotych nie wystarczy na samochód z końca produkcji. Z drugiej strony taki samochód nabyć można już za 8 tys. zł, choć nie jest to najlepszy pomysł. Lepiej nieco dołożyć, ale kupić egzemplarz nieskorodowany, który nie ma też popsutej elektroniki. W innym wypadku naprawy pochłoną nawet kilkanaście tysięcy złotych. Sam silnik 2.0 w wersji M111 jest mało dynamiczny i paliwożerny, ale w zamian prosty i trwały.

Peugeot 407 (2004-2011)

Peugeot 407 ceniony jest przede wszystkim za pełną wdzięku karoserię, dość szeroki kokpit i dobre wyposażenie. Wielu zarzutów nie ma również do dwulitrowego silnika z serii EW, który jest trwały i tani w naprawach, ale wymiany paska rozrządu pilnować w nim trzeba co 120 tys. km. Co ważne, jest to jednostka dobrze współpracująca z LPG. Uważać trzeba natomiast na skrzynie automatyczne. Nie są one wprawdzie zawodne, ale 4-biegowe automaty podnoszą spalanie.

Renault Laguna II (2001-2007)

Kilkanaście tysięcy wystarczy na Lagunę II generacji po liftingu w 2005 roku i z silnikiem benzynowym 2.0. W porównaniu do egzemplarzy z początku produkcji wyeliminowano tu wiele usterek, a sam benzyniak F4R jest jednym z najlepszych tego typu jednostek napędowych na rynku. Wystrzegać się trzeba jedynie odmiany IDE o mocy 140 KM i z wtryskiem bezpośrednim, która ma problemy z pompami i regulatorami ciśnienia paliwa. Dobrze wypadają natomiast wersje turbo o mocy nawet 204 KM. Dodatkowo silniki benzynowe można łączyć z LPG. Sama Laguna jest natomiast dość atrakcyjna wizualnie, ma niezłe zabezpieczenia antykorozyjne, a na rynku dostępnych jest wiele części zamiennych.

Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Volkswagen Passat B5 to bardzo popularny model na rynku wtórnym. Egzemplarze po liftingu w 2000 roku to ciekawe auta o wielu zaletach. Mają estetyczne nadwozie, niezłe zawieszenie, a rynek jest bogaty w części zamienne. Problem w tym, że większość sprzedawanych na rynku wtórnym egzemplarzy to mocno wyeksploatowane pojazdy, które wymagają dużych nakładów zaraz po zakupie. Jeśli już kupować Passata B5 to z silnikiem benzynowym o pojemności dwóch litrów. Możliwości są tu dwie, a mianowicie prosty silnik 8V (115 KM) i 20V (130 KM).

Jak sprawdzić tanie samochody klasy średniej?

Wszystkie samochody nabywane na rynku wtórnym powinny być drobiazgowo sprawdzone. Zwłaszcza jeśli są to egzemplarze kilkunastoletnie, a takie są tanie samochody klasy średniej. Koniecznie obejrzeć trzeba je z wytrawnym mechanikiem, jak i poddać przeglądowi w ASO lub w niezależnym warsztacie. Etap weryfikacji kończy jazda próbna, ale jeszcze na etapie szukania odpowiedniego egzemplarza wpadki uniknąć pozwala raport bazujący na numerze VIN. Zamówienie raportu pozwala dotrzeć do wielu kluczowych informacji. Zawiera on w sobie m.in.:

  • Dane techniczne
  • Przebieg pojazdu
  • Historię incydentów
  • Historię sprawdzeń w serwisie Autobaza.pl
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • Usterki fabryczne
  • Dane producenta
  • Historię internetową
  • Opcje wyposażenia
  • Zdjęcia pojazdu

Zwiększa to szanse nabywcy na znalezienie egzemplarza bezwypadkowego, który dodatkowo nie ma cofniętego licznika przebiegu i nie pochodzi z kradzieży.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.