Jak wygląda Toyota C-HR 2. generacji?
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to model, który może się podobać. To Toyota C-HR 2. generacji. W porównaniu z poprzedniczką w modelu postawiono między innymi na klamki z czujnikiem dotykowym chowane w drzwiach. To istotna zmiana nie tylko z estetycznego punktu widzenia, ale także aerodynamiki tak ważnej zwłaszcza w autach z napędem bezemisyjnym. Zresztą w bryłę doskonale wpasowano także spryskiwacze, radary czy kamery. Wskazać trzeba także na witającą kierowcę animację tylnej listwy świetlnej i reflektorów LED.
W porównaniu z pierwszą generacją auto jest nieco szersze, natomiast zachowano zarys sylwetki i proporcje. Nadal mamy do czynienia z awangardowym kształtem, natomiast w tym przypadku wyniesiono go na jeszcze wyższy poziom. Uwagę należy też zwrócić na układ bocznych szyb. Przecinające szyby słupki są niemal niewidoczne na tle okien. Powiększono też szybki tylnych drzwi.
Przeczytaj też: “Używana Toyota C-HR – dane techniczne, opinie, zalety”
Toyota C-HR Plug-in Hybrid – wymiary
Długość | 4360 mm |
Szerokość | 1830 mm |
Wysokość | 1570 mm |
Rozstaw osi | 2640 mm |
Pojemność bagażnika | 310 litrów |
Toyota C-HR Plug-in w kabinie
Kierowca i pasażer na przednim fotelu nie mogą narzekać na brak miejsca. Pozycja za kierownicą również jest komfortowa. Gorzej wygląda to z tyłu, gdzie nadal jest nieco klaustrofobicznie. Komfort podróży na tylnej kanapie jest akceptowalny, chociaż wyżsi pasażerowie mogą narzekać na skromną ilość miejsca nad głową. Warto wskazać także na bardzo dobrą jakość wykonania i materiałów, które w dużej mierze pochodzą z recyclingu.
W kabinie widać czytelne wskaźniki na ekranie o przekątnej 12,3 cala oraz ciekawą deskę rozdzielczą. Do obsługi multimediów w systemie Toyota Smart Connect służy 8- lub 12,3-calowy ekran, natomiast nie zrezygnowano z fizycznych przycisków do sterowania określonymi funkcjami (np. klimatyzacją). System oferuje sterowanie głosowe, nawigację w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Naturalnie wyświetla się też zasięg auta w trybie elektrycznym. W przypadku wersji C-HR Plug-in kierowca doceni także lokalizacje stacji ładowania.
Licznymi funkcjami można sterować zdalnie z poziomu aplikacji MyT (np. ogrzewanie i schładzanie kabiny, analiza stylu jazdy, odszukanie auta na parkingu, blokowanie i odblokowywanie drzwi). Toyota C-HR Plug-in Hybrid to również cyfrowy kluczyk w telefonie, wyświetlacz HUD oraz układ automatycznego parkowania. Oczywiście samochód ma też wiele systemów wspomagających kierowcę – w standardzie i opcjonalnie. Natomiast oświetlenie ambient reaguje na czynniki zewnętrzne o intensywności zmieniającej się w zależności od temperatury lub pory dnia. Jest też połączone z wybranymi systemami bezpieczeństwa. Dlatego w momencie ryzyka uderzenia z rowerzystą lub pojazdem jadącym z tyłu podczas otwierania drzwi, zaświeci się w kolorze bardziej intensywnej czerwieni.
Przeczytaj też: “Pewne Auto Toyota – używany samochód z gwarancją”
Toyota C-HR Plug-in Hybrid – wyposażenie
Toyota C-HR Plug-in występuje teraz w sześciu wersjach wyposażenia do wyboru – Comfort Plus, Style, Executive, GR Sport, Executive Premiere Edition i GR Sport Premiere Edition. Nowością jest opcja wyposażenia Comfort Plus, która została odmianą bazową:
- Toyota C-HR PHEV Comfort Plus – m.in. 17-calowe alufelgi, główne światła w technologii LED (Basic LED), tylne lampy LED, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, 12,3-calowy wyświetlacz wskaźników, 8-calowy ekran do obsługi multimediów, podgrzewane fotele przednie, inteligentny tempomat adaptacyjny, asystenta utrzymania pasa ruchu.
- Toyota C-HR PHEV Style – dodatkowo lub zastępczo m.in. 18-calowe alufelgi, tylne i przednie czujniki parkowania, 12,3-calowy ekran multimediów, bezprzewodowa ładowarka.
- Toyota C-HR PHEV Executive – dodatkowo lub zastępczo m.in. 19-calowe alufelgi, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, światła główne w technologii LED, dach w kolorze fortepianowej czerni, dodatkowe wewnętrzne oświetlenie LED, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, technologia oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X.
- Toyota C-HR PHEV GR Sport – dodatkowo lub zastępczo m.in. 19-calowe alufelgi GR Sport, światła główne Matrix LED, system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów, nakładki progowe GR Sport, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, system kamer 360 stopni, układ monitorowania kierowcy, asystent zmiany pasa ruchu.
- Toyota C-HR PHEV Executive Premiere Edition – dodatkowo lub zastępczo m.in. 19-calowe alufelgi, panoramiczny dach, tył oraz dach w kolorze fortepianowej czerni, wyświetlacz HUD, cyfrowe lusterko wsteczne.
- Toyota C-HR PHEV GR Sport Premiere Edition – dodatkowo lub zastępczo m.in. 20-calowe alufelgi GR Sport.
Układ napędowy Toyoty C-HR Plug-in
W odmianie napędowej Plug-in Hybrid Toyoty C-HR bazą jest 2-litrowy benzyniak. To silnik o mocy 152 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowo układ jest wyposażony w silnik elektryczny (163 KM, 208 Nm). Łączna moc systemowa to 223 KM. Dzięki temu do “setki” auto rozpędza się w 7,3 s. Natomiast prędkość maksymalna crossovera to 180 km/h.
Toyota C-HR Plug-in Hybrid ma akumulator o pojemności 13,6 kWh. Dlatego na samym pądzie samochód pokona do 66 km. Jego średnie spalanie wynosi więc jedynie między 0,8 a 0,9 l/100 km.
Ładowarka pokładowa 6,6 kW – przy użyciu Wallboxa i kabla trójfazowego – pozwala naładować baterię od 0 do 100% w mniej niż 150 minut. Akumulator można też ładować z domowego gniazdka poprzez dostępny w standardzie kabel Typ 2. W ładowaniu pomaga aplikacja MyToyota. Apka pokazuje poziom naładowania baterii i dostępny zasięg. Daje też możliwość zdalnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania, a nawet zaplanowania tego procesu, na przykład w nocy, kiedy ceny energii są niższe. Aplikacja pomoże też w znalezieniu stacji ładowania z uwzględnieniem dostępności i typów wtyczek.
Przeczytaj też: “Aplikacja MyT Toyota – czym jest, jak działa, jakie daje możliwości?”
Toyota C-HR II 2.0 (223 KM) Plug-in Hybrid e-CVT – dane techniczne
Parametry | Toyota C-HR II 2.0 (223 KM) Plug-in Hybrid e-CVT |
---|---|
Moc silnika spalinowego | 152 KM |
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego | 190 Nm |
Moc silnika elektrycznego | 163 KM |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego | 208 Nm |
Moc systemowa układu | 223 KM |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 7,3 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Skrzynia biegów | e-CVT |
Akumulator | Litowo-jonowy o pojemności 13,8 kWh |
Zasięg w trybie elektrycznym (według WLTP) | 66 km |
Średnie spalanie | Od 0,8 do 0,9 l/100 km |
Toyota C-HR Plug-in Hybrid może pracować w czterech trybach:
- EV (elektryczny) – włączany automatycznie po uruchomieniu auta. Jeżeli kierowca nie zmieni trybu, pojazd będzie poruszał się bezemisyjnie do osiągnięcia minimalnego dla trybu EV poziomu naładowania baterii.
- HV (hybrydowy) – utrzymuje stały poziom naładowania baterii. Tryb włącza się automatycznie, jeżeli zasięg w trybie elektrycznym zostanie wyczerpany, ale może też zostać aktywowany ręcznie.
- EV/HV (elektryczno-hybrydowy) – poruszanie się auta głównie na silniku elektrycznym. Motor spalinowy załącza się tylko w momencie, kiedy układ wymaga większej mocy.
- Ładowania baterii – na czas ładowania akumulatora.
Niezależnie od ustawień napędu kierowca może skorzystać z trzech trybów jazdy dostępnych w Toyotach – Normal, Eco i Sport.
Przeczytaj też: “Toyota Prius V generacji – ceny”
Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in?
Cena Toyoty C-HR Plug-in Hybrid jest różna w zależności od wybranej wersji wyposażenia. Najmniej należy zapłacić za Toyotę C-HR w wersji hybrydy ładowanej z gniazdka z wyposażeniem Comfort Plus. Cena katalogowa wynosi wówczas 184 900 złotych. Cennik zamyka odmiana wyposażenia GR Sport Premiere Edition (226 900 złotych).
Toyota C-HR Plug-in Hybrid – cennik
Comfort Plus | Style | Executive | GR Sport | Executive Premiere Edition | GR Sport Premiere Edition |
---|---|---|---|---|---|
184 900 złotych | 189 900 złotych | 200 900 złotych | 215 900 złotych | 226 900 złotych | 226 900 złotych |
Toyota C-HR Plug-in Hybrid – konfiguracja
Dodanie nowej, najtańszej wersji wyposażenia Comfort Plus, powinno zwiększyć zainteresowanie modelem, który ma być dostępny dla szerszej grupy klientów. Czas pokaże, czy taki zabieg przełoży się w sukces. Niewątpliwie zwłaszcza w porównaniu z klasycznym napędem hybrydowym o mocy 140 KM cena nadal jest wysoka.
zdjęcia: toyotanews.eu (https://www.toyotanews.eu/pl/modele/c-hr/press-kit/3257-item-toyota-c-hr-plug-in-hybrid-2024)
wideo: kanał “Toyota News PL” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim samochodem jest Toyota C-HR w odmianie plug-in?
Toyota C-HR to 5-drzwiowy kompaktowy crossover segmentu C. W odmianie plug-in baterię auta można doładowywać z domowego gniazdka lub publicznej ładowarki.
Jaki układ napędowy ma Toyota C-HR Plug-in Hybrid?
Podstawą jest silnik benzynowy (152 KM, 190 Nm) wspomagany przez jednostkę elektryczną (163 KM, 208 Nm). Łączna moc układu to 223 KM. Auto rozpędzi się do prędkości 180 km/h, a "setkę" osiągnie w 7,3 s. W trybie bezemisyjnym Toyota C-HR Plug-in Hybrid pokona do 66 km.
Ile kosztuje Toyota C-HR Plug-in?
W zależności od wersji wyposażenia cena tej odmiany napędowej mieści się w zakresie od 184 900 do 226 900 złotych.