Wprawdzie obecnie w sprzedaży jest już 12. generacja Toyoty, w tym wpisie przyjrzymy się poprzedniemu modelowi. Jaka jest więc Toyota Corolla XI? Co wyróżnia ten model na rynku wtórnym i dla kogo ta generacja Toyoty będzie pojazdem wartym bliższej uwagi?
Historia Toyoty 11. generacji
Corolla to jedno z ważniejszych aut w ofercie Japończyków. Auto jest produkowane od lat 60. XX wieku. Natomiast Toyota Corolla XI z taśm produkcyjnych zjeżdżała w latach 2013-2019 w tureckim Stambule.
W toku swojej produkcji Corolla XI przeszła jeden face lifting. W 2016 roku model przeszedł gruntowną modernizację zewnętrznego nadwozia. Jej następcą jest Toyota Corolla XII.
Dwie wersje stylistyczne
Corolla XI to model dostępny w dwóch wersjach stylistycznych – na rynek europejski oraz amerykański. Poza tym model był dostępny jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy hatchback, choć ten ostatni dostępny był tylko w Australii i to jako Auris.
Sedan to ciekawe auto segmentu C. Może nie przyciąga ono wzroku wszystkich przechodniów, ale stylistyka nadwozia nie jest też nudna. Atrakcyjnym detalem były nachodzące na bok tylne światła i masywny przód. Poza tym na aucie jest wiele zagięć karoserii.
Wraz z liftingiem w ofercie pojawiły się nowe światła LED. Poza tym dodano nowe felgi oraz dodatkowe elementy chromowane. Zmiany pojawiły się też w kabinie, gdzie dodano nowe ekrany do komputera pokładowego oraz multimediów. Corolla XI zaczerpnęła wówczas linię stylistyczną od Aurisa.
Plus należy się na pewno za ergonomiczne i przestronne wnętrze. Miejsca nie brakuje nawet na tylnej kanapie.
Toyota Corolla XI – wymiary:
- długość – 4620 mm,
- szerokość – 1775 mm,
- wysokość – 1465 mm.
Dodajmy, że Toyota Corolla XI występowała w następujących wersjach wyposażenia: Active, Sprint, Premium, Comfort i Prestige.
Toyota Corolla XI – opinie o silnikach
Corolla 11. generacji nie oferowała szerokiej palety silnikowej. Pod maską mogliśmy znaleźć tylko dwa silniki benzynowe oraz jednego Diesla.
Jednym z silników benzynowych jest motor 1.33 Dual VVT-i. To silnik o mocy 99 KM, momentem obrotowym 128 Nm i prędkością maksymalną 180 km/h. Jednostkę napędową połączono z ręczną, 6-biegową skrzynią.
Jeśli kupujemy Corollę z tym silnikiem pod maską, przy dłuższej eksploatacji wytrąca się z nim sporo osadu. Ma to swoje przełożenie na brak mocy. Silnik też zaczyna się dusić, a w skrajnych przypadkach może odmówić posłuszeństwa.
Alternatywą jest 1.6 Valvematic. Ten ma moc 132 KM i moment obrotowy 160 Nm. Motor benzynowy był połączony ze skrzynią manualną lub automatem Multidrive S. Corolla z tym silnikiem do setki rozpędza się w 12,5 sekundy (skrzynia manualna) lub 11,1 s (automat). Jej prędkość maksymalna to odpowiednio 200 km/h i 190 km/h. To motor, który źle współpracuje z instalacją gazową. Ma też większe zapotrzebowanie na olej.
Poza tym w palecie znajdziemy jeden silnik wysokoprężny – 1.4 D-4D. Ma on moc 90 koni mechanicznych i moment obrotowy 205 Nm. Auto połączone z manualną skrzynią o 6 przełożeniach może rozwinąć prędkość do 180 km/h. Warto wziąć pod uwagę, że diesel jest tutaj najcichszym silnikiem z palety, który oczywiście jest też najbardziej ekonomiczny. Jego spalanie wynosi średnio ok. 4 l na 100 km.
Używana Toyota Corolla XI. Sytuacja na rynku wtórnym
Na największych motoryzacyjnych portalach na sprzedaż wystawionych jest ponad 550 egzemplarzy używanych Corolli XI. Niestety, nawet połowa jest po mniejszych lub większych kolizjach. Najtańsze egzemplarze bezwypadkowe kosztują w okolicach 30 000 zł, aczkolwiek większy wybór daje budżet ok. 35 000 zł. Z kolei po 40-45 tys. zł na sprzedaż wystawione są Corolle po modernizacji z 2016 roku.
Najdroższa Toyota Corolla XI ceny ma znacznie wyższe. Za bogato wyposażone auto z końca produkcji zapłacić trzeba nawet ponad 90 000 zł. W tej cenie dostaniemy jednak również Toyotę Corollę XII z napędem hybrydowym.
Podsumowując, Toyota Corolla XI jest na pewno ciekawym autem segmentu C, dostępnym w stosunkowo atrakcyjnej cenie. Corolla 11. generacji to dosyć atrakcyjny design i sporo miejsca w kabinie. Dodatkowo, jak przystało na Japończyków, Corolla to wysoka jakość wykonania i niezawodność. Minusem jest natomiast nudne wnętrze, ale nie ma to większego znaczenia, kiedy szukamy rozsądnego wyboru na praktyczne auto do codziennej eksploatacji
Pamiętaj jednak, aby przed zakupem auto sprawdzić przez numer VIN, podczas oględzin, przeglądu w warsztacie i jazdy próbnej, o której szerzej przeczytasz w artykule pt. “Jazda próbna. Na co zwrócić uwagę? (VIDEO i checklista do pobrania)“. Później możesz podpisywać umowę, którą pobierzesz TUTAJ.
Jedna odpowiedź
Mieliśmy okazję obejrzeć obecną generację Toyoty Corolli i w wersji GR Sport auto wygląda bardzo dobrze, naszym zdaniem najlepiej z dotychczasowych odsłon tego modelu. Ma akurat tę szczyptę indywidualizmu, której wcześniej brakowało. Nie jest to wbrew nazwie model sportowy, tylko ze sportowymi akcentami w stylizacji nadwozia i kabiny (czarne elementy z przodu i z tylu, czarny dach, lepiej trzymające na zakrętach fotele, kierownica obszyta perforowaną skórą). W przyszłym roku auto dostanie nową, 140-konną hybrydę. Polecamy serdecznie nasz materiał i pozdrawiamy: youtu.be/3bLt_9mdqyw