Czy używana Toyota C-HR to dobry wybór na crossovera?
Toyota była znana z produkcji trwałych, ale przy tym dosyć nudnych aut, jeżeli wziąć pod uwagę ich stylistykę. Wiele zmieniło się w 2016 roku, kiedy na rynku pojawił się crossover C-HR. Czy używana Toyota C-HR faktycznie jest samochodem, którym warto zainteresować się nieco bliżej?

W artykule przeczytasz

Historia Toyoty C-HR

Prototyp kompaktowego crossovera został zaprezentowany w 2014 roku w Paryżu. Nie brakowało takich, którzy nie wierzyli, że auto trafi do seryjnej produkcji. Jednak pierwsze egzemplarze do klientów trafiły już dwa lata później, tylko niewiele różniąc się od pierwowzoru. Okazało się, że C-HR był strzałem w dziesiątkę. Nic dziwnego, że również dziś model cieszy się dużym uznaniem wśród kierowców. Jego produkcja jest w toku, choć jeżeli ktoś szuka oszczędności, optymalnym wyborem będzie używana Toyota C-HR.

Nadwozie C-HR

Charakterystyczne dla Toyoty są między innymi duże frontowe reflektory, które zdominowały wygląd przedniego pasa. Ponadto na uwagę zasługują wyraźnie zaznaczone nadkola z tyłu, spoiler czy klosze tylnych świateł wystające poza obrys auta. Jeżeli przyjrzeć się temu crossoverowi nieco bliżej, dostrzec można w nim elementy hatchbacka, coupé oraz SUV-a. Trzeba przyznać, że to połączenie jest całkiem udane, ponieważ bryła auta wygląda na spójną i przy tym nowoczesną.

Toyota C-HR wymiary ma naprawdę spore (dł. 4350 mm, szer. 1850 mm, wys. 1500 mm). Dlatego wbrew temu, co podają niektóre źródła, na pewno nie jest to crossover segmentu B. To auto o rozmiar większe, które jest konkurencją dla takich modeli jak Nissan Qashqai czy Mitsubishi ASX, o którym więcej w artykule Mitsubishi ASX – czy warto kupić tego crossovera?“.

Minusem jest niewielka powierzchnia oszklenia, co przekłada się na kiepską widoczność z wnętrza, zwłaszcza do tyłu. Dlatego też pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie, przede wszystkim małe dzieci, z uwagi na niewielką ilość wpadającego światła mogą czuć się mało komfortowo. Wielkich zarzutów nie można mieć natomiast do przestronności kabiny. Z przodu jest bardzo dobrze, z tyłu wprawdzie nieco gorzej, ale narzekać mogą jedynie pasażerowie o wzroście powyżej 185 cm, którym może brakować miejsca nad głową i na wysokości kolan. Same fotele są natomiast wygodne, zapewniając wysoki komfort podróży nawet przy dłuższych trasach.

Wyposażenie Toyoty C-HR

Stylistyka zewnętrzna jest widoczna w kokpicie, gdzie dominuje ekran systemu multimedialnego, który pozwala kierować radiem czy nawigacją. Deska rozdzielcza to natomiast minimum przycisków i przełączników, dzięki czemu obsługa auta jest naprawdę prosta. Niestety, wiele materiałów jest twardych, a polakierowane na czarno listwy są łatwe w zabrudzeniu i porysowaniu. Na szczęście całość jest solidnie zmontowana, a więc nawet przy większym przebiegu plastiki nie powinny trzeszczeć czy piszczeć.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby używana Toyota C-HR była bogato wyposażona. Na rynku wtórnym nie brakuje egzemplarzy z odmianami wyposażenia Prestige i Dynamic. Dlatego kierowca może liczyć na skórzaną tapicerkę, pełne oświetlenie zewnętrzne LED, system bezkluczykowy czy audio JBL. Jako że to wciąż nowe auto, przynajmniej na razie nie słychać o poważnych problemach z elektroniką.

Silniki C-HR

Wiele egzemplarzy z rynku wtórnego ma pod maską znany z Priusa IV generacji układ hybrydowy. Wówczas to połączenie 98-konnego benzyniaka i 72-konnego silnika elektrycznego. To motor o łącznej mocy 122 KM. Co ważne, układ hybrydowy jest w zasadzie bezawaryjny, a przy tym oszczędny. W warunkach miejskich auto spala poniżej 5 l na 100 km. Przy prędkości autostradowej wzrasta ono do 7,5 l, a więc jest akceptowalne. Niezauważalnie następuje również przełożenie między motorem elektrycznym a spalinowym. Początkowo przyzwyczajenia wymagać może natomiast praca przekładni e-CVT.

Alternatywą dla układu hybrydowego jest silnik benzynowy o pojemności 1.2 l. Doładowany benzyniak ma moc 116 KM i występuje z manualem lub bezstopniową skrzynią automatyczną, kiedy może mieć napęd na cztery koła. To jednak średni wybór. Osiągi są zbliżone do hybrydy, a silnik jest bardziej paliwożerny. Wprawdzie między innymi w USA czy Chinach C-HR występowała jeszcze z benzyniakiem 2.0, to w polskich ogłoszeniach trudno znaleźć taki egzemplarz. Jeżeli pod maską znajduje się więc dwulitrowy, wolnossący motor benzynowy, auto pochodzi z importu. Po liftingu, pod koniec 2019 roku do oferty dołączono 184-konny układ hybrydowy. To jednak konstrukcja dość młoda, a więc trudno o używaną Toyotę C-HR wyposażoną w taki zestaw.

Używana Toyota C-HR – dane techniczne

Dane techniczne Toyoty C-HR

Zawieszenie Toyoty C-HR zestrojono dość sztywno. Samochód nieźle się prowadzi, ale na pewno nie przypomina pod tym kątem pojazdu sportowego. Stosunkowo lekko pracuje natomiast układ kierowniczy. Minusem jest słabe wyciszenie kabiny.

Używana Toyota C-HR na rynku wtórnym

Mimo iż to nadal dość młody samochód, używana Toyota C-HR to auto całkiem popularne na rynku wtórnym. W serwisach ogłoszeniowych znaleźć można około 300 anonsów o sprzedaży japońskiego crossovera, z czego większość to egzemplarze z układem hybrydowym.

Oczywiście używana Toyota C-HR ceny ma dość wysokie. Najstarsze egzemplarze z przebiegiem około 100 tys. km to wydatek rzędu nawet 90 tys. zł. Co ważne, większość pochodzi z polskich salonów i nadal jest na fabrycznej gwarancji. Oczywiście, aby oszczędzić sobie ewentualnych problemów w przyszłości, pojazd należy poddać dokładnej weryfikacji. Przyda się przegląd w warsztacie, pomaga też jazda próbna. Kluczowa jest jednak historia pojazdu, która potrafi ukazać, czy samochód nie jest wypadkowy i nie ma przekręconego licznika. Ponadto sprawdzenie VIN to weryfikacja rekordów baz kradzieżowych.

Jeżeli ktoś celuje w nowsze auto, a nawet samochód prosto z salonu, może rozejrzeć się za egzemplarzem podemonstracyjnym. Wielokrotnie mają one minimalne przebiegi, a dają większe pole do negocjacji ceny niż auta salonowe.

Używana Toyota C-HR, o ile zostanie właściwie sprawdzona, na pewno będzie dobrym wyborem dla kierowcy szukającego sobie ciekawego crossovera na lata. To model bazujący na niezawodnej technice. Najlepiej wypada w odmianie hybrydowej, zwłaszcza przy eksploatacji w warunkach miejskich.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 9 Średnio: 3.9]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.