Jak wygląda nowy VW Golf 8 GTI?
Naturalnie VW Golf 8 GTI nieco różni się od wersji sprzed modernizacji, natomiast widać wiele elementów charakterystycznych dla tej odmiany. Instruktorzy postawili na wyrazistą czerwoną linię oraz charakterystyczne, dynamiczne zderzaki o strukturze plastra miodu. Natomiast w pasie tylnym wzrok przykuwają chromowane końcówki oraz spojler dachowy. Poza tym na przednich drzwiach znajdują się emblematy GTI.
Nowy VW Golf GTI 8 generacji po liftingu – wymiary
Długość | 4289 mm |
Szerokość | 1789 mm |
Wysokość | 1471 mm |
Rozstaw osi | 2627 mm |
Pojemność bagażnika | Od 374 do 1230 litrów |
Volkswagen GTI 8 2025 – wyposażenie
Usportowiona odmiana Golfa 8. generacji jest bardzo bogato wyposażona i to nawet bez dodatkowych pakietów.
17-calowe alufelgi Richmond | Światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED Matrix z funkcją doświetlania zakrętów | Lusterka zewnętrzne podgrzewane i sterowane elektrycznie | Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne |
Podświetlane logo przednie, oświetlenie zewnętrzne z animacją oraz wewnętrzne Ambiente Plus | Przyciemniane szyby tylne boczne i tylna | Tylne światła w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami | Tylne światło przeciwmgielne |
Światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED Matrix | Sportowe fotele przednie z regulacją odcinka lędźwiowego | Tapicerka z materiału w kratę | 2 gniazda USB-C (45 W) z przodu oraz 2 gniazda USB-C (45 W) do ładowania z tyłu |
Bezprzewodowy App Connect | Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,2 cala | Ekran Infotainment o przekątnej 12,9 cala | Indukcyjne ładowanie |
System rozpoznawania znaków drogowych | Multifunkcyjna, sportowa kierownica 3-ramienna obszyta skórą i z łopatkami do zmiany biegów | Dekoracyjne wstawki Carbon Gray | Adaptacyjny tempomat z Front Assist |
Czujnik deszczu | Czujnik systemów asystujących | Gniazda 12 V w bagażniku i w konsoli środkowej | Keyless Start bez funkcji SAFELOCK |
Automatyczne światła drogowe | System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu | Tempomat adaptacyjny | Asystent podjazdu |
Automatyczna klimatyzacja 3-strefowa z panelem sterowania z tyłu | Pakiet Lights&Vision | Przednie i tylne czujniki parkowania | Kamera cofania |
System awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów | Funkcja hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skrętu z asystentem wymijania | Proaktywny system ochrony pasażerów | Side Assist z Rear Traffic Alert i funkcją ostrzegania podczas opuszczania pojazdu |
Systemy Travel Assist, Lane Assist i Emergency Assist | System monitorujący uwagę i zmęczenie kierowcy | System rozszerzonej ochrony pieszych | Oznaczenie GTI |
Przeczytaj też: “VW Golf 6 – jaki jest używany Volkswagen Golf VI?”
Jaki napęd ma VW Golf GTI 2024/2025?
Za napęd auta odpowiada 2-litrowy, turbodoładowany silnik TSI. Układ generuje moc 265 KM i ma 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest przekazywany na koła przedniej osi przez 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Do “setki” auto rozpędza się w 5,9 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.
Mocniejsza jest odmiana GTI Clubsport z silnikiem EA888 LK3 evo4 o mocy 300 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wersja nie tylko bardziej dynamiczna, ale także lepiej wyposażona.
Przeczytaj też: “Volkswagen Golf R – sportowa wersja Golfa 8. generacji po liftingu”
VW Golf 8 GTI po liftingu – dane techniczne
Parametry|Wariant | VW Golf 8. TDI 265 KM |
---|---|
Moc | 265 KM (195 kW) |
Maksymalny moment obrotowy | 370 Nm |
Napęd | Na przednie koła |
Skrzynia biegów | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 5,9 s |
Średnie spalanie w cyklu mieszanym | 7,14 l/100 km |
Ile kosztuje VW Golf 8 GTI po modernizacji?
Cena hot hatcha startuje od 179 790 złotych. Oczywiście koszt zakupu może być wyższy, jeżeli klient zdecyduje się na wyposażenie dodatkowe. Na przykład 3930 złotych kosztuje adaptacyjne zawieszenie DCC, a ponad 5000 złotych dopłacić trzeba za dach panoramiczny.
Wybrane wyposażenie dodatkowe | Cena |
---|---|
Dach panoramiczny | 5140 złotych |
Adaptacyjne zawieszenie DCC | 3930 złotych |
Pakiet Black Style z reflektorami IQ.Light LED Matrix | 840 złotych |
Podgrzewane fotele przednie oraz kierownica | 2110 złotych |
Skórzana tapicerka Vienna | 11 410 złotych |
Kamera 360 stopni | 1770 złotych |
System Park Assist wspomagający parkowanie | 1140 złotych |
Asystent obsługi głosowej IDA | 1020 złotych |
System nagłośnienia Harman Kardon | 3090 złotych |
System nawigacji Discover | 3970 złotych |
Wyświetlacz Head-Up Display | 3180 złotych |
Opcją są także m.in. 18- i 19-alowe alufelgi. Poza tym zachodzi możliwość zamówienia wielu dodatkowych lakierów. W standardzie do wyboru są dwa kolory – szary i biały. W opcji dostępne są m.in. lakiery metaliczne, specjalny i perłowy, także w konfiguracji z czarnym dachem.
VW Golf 8. GTI po liftingu – strona producenta
zdjęcia: volkswagen.pl (https://www.volkswagen.pl/pl/modele/golf-gti.html)
wideo: kanał “Autogefühl” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim autem jest nowy VW Golf 8 GTI?
To Volkswagen Golf GTI 8. generacji po modernizacji.
Jaki napęd ma VW Golf 8 GTI?
Za napęd samochodu odpowiada 2-litrowy, turbodoładowany silnik TSI o mocy 265 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hot hatch rozpędza się do 250 km/h, a "setkę" osiąga w 5,9 s.
Ile kosztuje nowy Volkswagen Golf 8 GTI?
Ceny auta w polskich salonach startują od 179 790 złotych.
2 Responses
Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze zastanawiałem się, co by się stało, gdyby VW Golf 8 GTI wpadł w jakiś wir i zamienił się w autko z kreskówki. Wyobraźcie sobie: Turbo-tygrys za kierownicą, 265 koni mechanicznych w drodze do sklepu po bułki. Przecież to by się mogło skończyć awarią w piekarni! A tak poważnie, nowy GTI wygląda jakby był gotowy na wyścigi w każdej chwili, a te fotele sportowe to raj dla moich pleców po długiej trasie – a w sumie to też trochę raj dla mojego ego. Jak zawsze, cena nie jest taka wesoła jak kabareciarz przed występem, ale kto by się tym przejmował przy takiej mocy, co?
Przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 s to świetny wynik! Fajne, że Golf GTI 8 ma taki mocny silnik. Aż kusi, żeby spróbować go na torze. Te fotele sportowe rzeczywiście mogą być wygodne, szczególnie na dłuższe trasy. Ciekaw jestem, jak wypada w praktyce to dynamiczne zawieszenie. Co sądzisz o cenach? Wydają się dość wysokie…