Będzie zakaz wjazdu do centrum Wrocławia
Wszystko wskazuje na to, że zakaz wjazdu do centrum Wrocławia stanie się faktem. Stolica Dolnego Śląska na wzór Paryża chce zakazać wjazdu pojazdów do ścisłego centrum. Łącznie zakaz ma dotyczy obszaru o powierzchni około 140 hektarów.

W artykule przeczytasz

Wrocław jak Paryż i Kraków

Zakaz wjazdu do centrum Wrocławia opisuje dokument o nazwie “Masterplan dla przestrzeni miejskich w Centrum”. Przygotowali go eksperci z Krakowa i składa się on aż ze 144 stron. Dokument zawiera zalecenia dla ścisłego centrum stolicy Dolnego Śląska, w tym zamknięcie części ulic dla samochodów, a przynajmniej mocne ograniczenie ruchu. Zniknie też 440 miejsc postojowych. Docelowo zamknięte ulice mają być zamienione w tzw. woonerfy. Przypomnijmy, że termin ten określa zazielenione strefy łączące funkcje deptaku, ulic, parkingów i spotkań mieszkańców, w tym przypadku Wrocławia.

Ruch w centrum Wrocławia tylko dla mieszkańców i zaopatrzenia

Zakaz wjazdu do centrum Wrocławia nie dotyczyłby mieszkańców, jeżeli posiadaliby oni abonament. To samo dotyczyłoby między innymi służb miejskich, taksówek i samochodów elektrycznych. Przypomnijmy, że podobną strefę chce stworzyć również miasto Kraków, gdzie powstać ma ona jeszcze w 2022 roku. Tam strefa czystego transportu wykluczy przede wszystkim stare auta, w tym diesle.

Przeczytaj też: “Będzie strefa czystego transportu w Krakowie

Oprócz tego do strefy wjechać będą mogły pojazdy zaopatrzenia oraz obsługi technicznej, jednak tylko w wybranych godzinach. Samochody spalinowe zaopatrzenia będą miały zaledwie sześć godzin w ciągu doby (między 05:00 a 10:00 oraz 13:30 a 14:30). Poza tymi godzinami taką możliwość będą miały wyłącznie pojazdy bezemisyjne, ewentualnie rowery cargo.

Plan długoterminowy zakłada bowiem stworzenie niewielkich baz logistycznych na terenie podziemnych parkingów. W miejscach tych miałoby dochodzić do przeładowania towarów na rowery cargo. Według założeń mogłyby one przewieźć do 250 kilogramów ładunku o metrażu niemal 2 metrów sześciennych.

Na razie nie wiemy, kiedy zacznie obowiązywać zakaz wjazdu do centrum Wrocławia. Wiemy natomiast, że w pierwszym roku funkcjonowania strefy w centrum miasta do dyspozycji kierowców pozostałoby piętnaście ulic. Później można byłoby w niej poruszać się prywatnie wyłącznie samochodem elektrycznym, ewentualnie rowerem czy taksówką.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Samochody BYD

Samochody BYD w Europie

Marka BYD zadebiutuje w Europie. Przypomnijmy, że jest to największy na świecie producent samochodów elektrycznych.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.