Czysty diesel od Volkswagena

Udostępnij
Wasza ocena
Czysty diesel od Volkswagena na paliwa parafinowane
Trudno oprzeć się wrażeniu, że do schyłku silników wysokoprężnych w dużej mierze przyczynił się Volkswagen i słynna afera Dieselgate. Wygląda jednak na to, że Niemcy nie rezygnują z diesli. Volkswagen obiecuje, że wkrótce na rynku pojawi się ekologiczny, czysty diesel. W niedalekiej przyszłości silniki TDI mają bowiem korzystać z paliwa parafinowego. Czy to oznacza, że wchodzimy w erę ekologicznych silników Diesla?

W artykule przeczytasz

Czysty silnik typu diesel na HVO

To, że na rynku pojawi się czysty diesel, jest sporym zaskoczeniem, zwłaszcza jeżeli takie deklaracje padają ze strony Volkswagena. Niemcy dużą wagę przywiązują bowiem do elektryfikacji swojej gamy pojazdów. Plan na ocalenie tradycyjnych jednostek napędowych mają natomiast Japończycy, którzy założyli konsorcjum Team Japan. Szerzej ich pomysły opisujemy w artykule “Team Japan chce ocalić silniki spalinowe“.

Tymczasem VW ogłasza, że najnowsza generacja 4-cylindrowych diesli będzie dopuszczona do stosowania z paliwami parafinowanymi, a więc olejem napędowym zawierającym dodatki do paliwa, w tym przypadku biokomponenty. Oczywiście diesel nowej generacji powstał, żeby zmniejszyć emisję CO2 do środowiska. Jak zapewnia producent, zastosowanie paliw parafinowanych w ekologicznych silnikach Diesla pozwoli zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nawet do 95 proc.

Tak oto już od czerwca 2022 roku diesel nowej generacji pojawi się we wszystkich modelach Volkswagena z silnikami TDI. W takich samochodach będzie można korzystać z parafinowanych olejów napędowych zgodnie z europejską normą EN 15940. Mowa m.in. o modelach Tiguan TDI oraz Golf VIII w wariancie GTD.

Czym są paliwa parafinowane?

Osobny akapit należy poświęcić dodatkom do paliw. Otóż paliwa parafinowane wytwarza się z biologicznych pozostałości i odpadów, np. hydrorafinowany olej roślinny (HVO). W reakcji z wodorem przekształca się je w węglowodany, a następnie dodaje w dowolnych ilościach do zwykłego oleju napędowego (np. Shell V-Power Diesel, OMV MaxxMotion Diesel, Aral Ultimate Diesel). Swój własny zakład produkcji HVO chce uruchomić również Orlen. Co więcej, takich paliw można używać nawet w czystej postaci.

Niektóre biopaliwa są już dostępne na rynku, w tym wspomniany olej HVO, ale też C.A.R.E. diesel czy NEXTBT. Jednak wzrost ich popularności dopiero przed nami. Według specjalistów w ciągu najbliższej dekady ich udział w rynku energetycznym w Europie może wzrosnąć nawet do 30 proc.

Przynajmniej na razie sporym problemem takich paliw jest cena. Litr takiego oleju jest nawet złotówkę droższy od zwykłego oleju napędowego. Mimo wszystko wydaje się, że czysty silnik typu diesel może zostać dobrze przyjęty przez branżę, mając duży udział zwłaszcza w transporcie.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.