Wielu kierowców szczyci się tym, że sprowadziło samochód z Niemiec, mając pewność, że auta poruszające się po drogach za naszą zachodnią granicą pozbawione są wad, a przynajmniej mają znacznie lepszy stan techniczny. Nie da się tego wykluczyć, choć zdarzają się tam prawdziwe buble. Oto najbardziej awaryjne samochody z Niemiec.
W jakim stanie są samochody z Niemiec?
W ostatnim artykule “Jaki jest stan techniczny niemieckich samochodów?“ wzięliśmy pod lupę usterkowość samochodów w Niemczech. Bazowaliśmy na raporcie TUV przygotowanym przez Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego, który stworzono na podstawie przeglądu ponad 10 mln aut. Wynika z niego, że usterki dotykają ponad 26 proc. samochodów, które mają 11 lat lub więcej. Nieprzypadkowo odnosimy się do tak wiekowych pojazdów. Przypomnijmy bowiem, że sprowadzane do Polski auta mają średnio blisko 12 lat. W poprzednim artykule sprawdziliśmy najmniej awaryjne pojazdy z grupy 8/9- i 9/10 latków. Czas odwrócić ranking i przyjrzeć się tym, które w tych grupach okazały się najgorsze. Wszystkie poniższe to samochody, które przed zakupem poddać trzeba bardzo dokładnej weryfikacji.
Najbardziej awaryjne samochody z Niemiec 8 i 9-letnie:
8. Hyundai Tucson – usterkowość 26,9 proc.
8. Kia Picanto – usterkowość 26,9 proc.
8. Seat Ibiza – usterkowość 26,9 proc.
7. Renault Scenic – usterkowość 27,2 proc.
5. Peugeot 207 – usterkowość 27,6 proc.
5. VW Fox – usterkowość 27,6 proc.
4. Fiat Panda – usterkowość 27,7 proc.
3. Renault Twingo – usterkowość 27,9 proc.
2. Mazda 5 – usterkowość 28,0 proc.
1. Citroen Berlingo – usterkowość 28,2 proc.
Najbardziej awaryjne samochody z Niemiec 9 i 10-letnie:
10. Peugeot 307 – usterkowość 31,1 proc.
9. Nissan Micra – usterkowość 31,5 proc.
8. Renault Twingo – usterkowość 31,6 proc.
7. Fiat Punto – usterkowość 31,8 proc.
6. Citroen Berlingo – usterkowość 32,3 proc.
4. Fiat Panda – usterkowość 32,3 proc.
4. Peugeot 206 – usterkowość 32,3 proc.
3. VW Fox – usterkowość 32,4 proc.
1. Hyundai Tucson – usterkowość 32,6 proc.
1. Kia Rio – usterkowość 32,6 proc.
Import samochodów na początku 2018 roku
Do jakich wniosków dojdziemy, przeglądając listę, na której umieściliśmy najbardziej awaryjne samochody z Niemiec? Przede wszystkim zrozumieć należy, że nabywając samochód za zachodnią granicą, trzeba być równie ostrożnym, jak przy każdej innej tego typu transakcji. W niektórych przypadkach nawet co trzeci pojazd poruszający się w Niemczech ma poważne usterki, które nie tylko narażają kierowcę na utratę wielu środków finansowych, ale też zagrażają bezpieczeństwu. Jak pokazujemy natomiast w artykule pt. “Import aut używanych na początku 2018 roku“ samochody z Niemiec w tym roku sprowadzane będą w naprawdę ogromnych ilościach. Tym bardziej że już wkrótce niemieckie miasta mogą zabronić wjazdu na swój teren samochodów z silnikami Diesla, które nie spełniają norm emisyjnych EURO 6. Szerzej problem ten, który może wiązać się z napływem niemieckich diesli, opisaliśmy w felietonie “Używane diesle z Niemiec zaleją polski rynek“.
Jak sprawdzić samochód używany?
Kupując taki samochód, należy go więc dokładnie zweryfikować. W tym przyda się przegląd pojazdu, ale zanim to nastąpi, warto przejrzeć historię takiego auta. W tym pomoże raport VIN do zamówienia w serwisie autobaza.pl. Jest to encyklopedia wiedzy o danym samochodzie, która zawiera w sobie mnóstwo kluczowych informacji, a w tym:
* wszystkie dane techniczne
* wyposażenie pojazdu
* informacje o szkodach i kolizjach
* chronologiczną historię
* informacje o wezwaniach serwisowych
* archiwalne zdjęcia z poprzednich aukcji
* raport z baz kradzieżowych w całej Europie
Nie uważacie, że zakup tak skrupulatnie i rzetelnie sprawdzonego samochodu używanego, jest inwestycją znacznie bezpieczniejszą? Nowy właściciel może czuć się wówczas o wiele pewniej. Tak w sytuacji, kiedy interesują go najbardziej awaryjne samochody z Niemiec, jak i wszystkie inne pojazdy dostępne na rynku wtórnym.