Najlepsze samochody wg raportu ADAC 2020

W artykule przeczytasz

ADAC to niemiecki automobilklub, który w swoim portfolio usług ma między innymi pomoc drogową. Na podstawie prowadzonych statystyk rokrocznie powstaje raport najmniej i najbardziej awaryjnych aut. Oto najlepsze samochody wg raportu ADAC 2020.

Zanim poznamy najlepsze samochody tegorocznego zestawienia, warto wiedzieć, że najczęstsze usterki drogowe, które wg ADAC odpowiadają za unieruchomienie auta, dotyczą:

  • akumulatora (44 proc.),
  • silnika (17 proc.),
  • elektroniki (11 proc.).

Na pewno z zestawienia ADAC nie dowiemy się wszystkiego, ale jest to ranking, który można brać pod uwagę przy zakupie auta z rynku wtórnego, zwłaszcza importowanego z Niemiec, o czym więcej w artykule pt. Samochody z Niemiec – gdzie szukać, jak sprowadzić i zarejestrować?“. Jest on ciekawym źródłem informacji o samochodach oraz rodzajach i poziomie ich usterkowości. Ranking ADAC powstaje na bazie porównania danych dotyczących interwencji na drodze, z liczbą egzemplarzy poszczególnych modeli zarejestrowanych w Niemczech. Im niższa wartość punktowa, tym samochód zajmuje wyższe miejsce w rankingu. Poniższe zestawienie zawiera w sobie najlepsze samochody wg raportu ADAC 2020 z podziałem na segmenty. W rankingu uwzględniono samochody z lat 2010-2017.

Najlepsze małe samochody

  • Toyota Aygo — w przypadku Aygo odsetek usterek na tysiąc samochodów wyniósł od 2,5 do 8,7. Analitycy ADAC nie potrafili wskazać obszarów najbardziej narażonych na usterkę unieruchamiającą auto.
  • Hyundai i10 — odsetek usterek wyniósł tu od 4,9 do 19,3. Najbardziej awaryjne okazały się egzemplarze i10 z 2014 roku, a więc z początku produkcji drugiej generacji modelu. Najczęściej pomoc drogowa zjawiała się z powodu unieruchomienia pojazdu przez niedomaganie akumulatora i świec zapłonowych.

Najlepsze samochody segmentu B

  • Audi A1 — odsetek usterek to imponujący przedział od 4 do 11,2. Największym problemem w modelu A1 od Audi, zwłaszcza z 2011 roku, jest przewód wysokiego napięcia.
  • Mini Hatch — wynik modelu od Brytyjczyków wyniósł od 0,6 do 18,2. Nie wskazano jednak podzespołów, które byłyby szczególnie problematyczne.
  • Fiat Punto — bez wątpienia Punto to auto, które nie należy do usterkowych. Model z rocznika 2010 osiągnął poziom usterkowości 18,6. Jeszcze lepiej jest w przypadku aut z lat 2011 — 2013 (od 5,4 do 10,5).
  • Renault Captur — dla roczników 2014-2017 francuski crossover uzyskał wynik w przedziale od 1,4 do 4,5. Nie wymieniono podzespołów szczególnie podatnych na awarię.

Najlepsze samochody kompaktowe

  • Mercedes Klasy A — dla aut z lat 2010-2017 Mercedes Klasy A osiągnął rezultat w przedziale od 2,5 do 10,4. Widać więc, że z upływem lat Klasa A nie jest bardziej kłopotliwa.
  • BMW Serii 1 — imponujący wynik ma też BMW Serii 1. Tutaj wynik dla aut z lat 2010-2017 wyniósł od 1,4 do 16.
  • Audi A3 — znakomity wynik ma też model A3 od Audi, który w latach 2014 -2017 wyniósł  odpowiednio 2,4, 1,5 oraz 0,6. W połączeniu z notami A3 dla pozostałych lat łączna ocena to 0,9. Bez wątpienia to model, który nie przysparza wielu problemów kierowcom na niemieckich trasach.

Najlepsze kompaktowe SUV-y i crossovery

  • BMW X1 — poziom usterkowości w latach 2010-2017 dla X1 to wynik od 1 do 9,3. Bawarski SUV zawodzi więc rzadko, a dodatkowo ADAC nie potrafi wskazać najbardziej awaryjnych podzespołów, które mogą unieruchomić pojazd w trasie.
  • Audi Q3 — dobry wynik ma też Q3 od Audi. Tutaj jest to od 0,6 dla rocznika 2016 do 19,6 dla aut z roku 2010.

Najlepsze samochody klasy średniej

  • Audi A4, Audi A5, Audi Q5 — dla aut z lat 2010–2017 poziom usterkowości wyniósł od 1,4 do 23,3. Problemem są cewki zapłonowe w modelu A5 i wtryskiwacze w Audi Q5.
  • BMW Serii 3, BMW X3 — dobrze wypadają też auta marki BMW, z wynikami usterkowości od 0,9 do 25,4. W tym przypadku słabością są bezpieczniki i przekaźniki (BMW Serii 3) lub turbina (BMW X3).

Klasa wyższa

  • BMW Serii 5 — poziom usterek wyniósł od 1 do 25,1. Kłopotem jest koło pasowe wału korbowego, zwłaszcza w samochodach z 2010 roku.

Dla wielu wyniki mogą być zaskakujące, inni powiedzą, że ADAC zwyczajnie promuje auta lokalnych producentów, bo w zestawieniu najlepszych samochodów przeważają modele niemieckie. Oczywiście rezultatów rankingu nie można brać za pewnik, celując tylko w najlepsze samochody wg ADAC i kupując je bez weryfikacji. Zawsze auta z rynku wtórnego trzeba zweryfikować przez przegląd w warsztacie i jazdę próbną. Jeszcze wcześniej sprawdzona powinna być Historia Pojazdu. W ten sposób można dotrzeć do informacji, którymi nieuczciwy sprzedawca niechętnie się podzieli, na przykład dotyczącymi przekręconego licznika czy wypadkowej przeszłości.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 4 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.