Auta 7- czy 8-letnie są dość popularne wśród Polaków. Z jednej strony są to modele stosunkowo młode, z drugiej przynajmniej część z nich psuje się w miarę rzadko. Ciekawy ranking sporządziła niemiecka organizacja TUV, która zebrała najmniej awaryjne samochody używane wyprodukowane w roku 2010.
Tanie i bezpieczne
Kupując samochód używany, uwagę zwracamy na jego stan techniczny. Ważna jest także jego awaryjność. Wielu kierowców nabywających auto rodzinne, chce bowiem kupić pojazd bezpieczny. TUV to organizacja, która na podstawie badań technicznych zbiera informacje o usterkach zagrażających bezpieczeństwu. Często są one również dość kosztowne, o czym pisaliśmy m.in. w artykule pt. “Które usterki samochodowe mogą zrujnować budżet“.
Najnowszy raport powstał na bazie blisko 9 milionów corocznych przeglądów technicznych, które zostały przeprowadzone między lipcem 2016 a czerwcem 2017 r. Dzięki temu stworzono ranking, który zawiera w sobie najmniej awaryjne samochody używane. Wiele z nich jest do Polski sprowadzanych zza zachodniej granicy. Może to być więc doskonała lektura dla każdego kierowcy, który ma w planach zakup używanego samochodu wyprodukowanego w roku 2010 lub w jego okolicy.
Co istotne przy każdym modelu uwzględnionym w rankingu podano procentową wartość określającą odsetek pojazdów, w których wykryto usterki zagrażające pasażerom i innym uczestnikom ruchu. Ogólny raport wskazuje natomiast na 19,7 proc. pojazdów, które miały problem z zaliczeniem badań technicznych. Oznacza to, że poważna usterka została wykryta w co piątym aucie.
Najmniej awaryjne samochody używane — TOP 10
Porsche 911
Najmniej awaryjne samochody używane wg rankingu TUV to pojazdy ze stajni Porsche, a dokładnie model 911. Średni przebieg takich aut oscylował w granicach 54 tys. km. Ich awaryjność kształtowała się na poziomie 6,5 proc.
Audi Q5 i Audi TT
Drugie miejsce w rankingu ex aequo przypadło dwóm modelom Audi – Q5 oraz TT. W ich przypadku awaryjność sprowadza się do 8,1 proc. Warto jednak zauważyć, że średni przebieg Audi Q5 podczas przeglądów wyniósł 114 tys. km, podczas kiedy przy Audi TT 76 tys. km.
Mazda 3 i Honda CR-V
Czwarte miejsce dzielą ze sobą Mazda 3 i Honda CR-V. Także i w ich przypadku awaryjność nie przekroczyła 9 proc. i wyniosła 8,5 proc. Większych różnic nie ma też w ich średnim przebiegu. Badane Mazdy miały na liczniku średnio 79 tys. km, Hondy CR-V o 8 tys. km więcej.
BMW X1
Ranking zawierający w sobie najmniej awaryjne samochody używane skupia też pojazd marki BMW. Mowa o X1 z awaryjnością na poziomie 8,8 proc. Ten model znalazł się na miejscu szóstym. Jego średni przebieg wynosił 91 tys. km.
Kia Venga
Siódme miejsce zajęła Kia Venga. Również i ten model może poszczycić się niewielką awaryjnością (8,9 proc.). Przebieg tych pojazdów sprowadzał się średnio do 70 tys. km.
Volkswagen Golf Plus
Volkswagen Golf Plus znalazł się na miejscu 8. Egzemplarze tego modelu to już jednak usterkowość 9,7 proc. i średni przebieg 72 tys. km.
Audi A4 i Ford Fusion
Audi A4 to już trzeci pojazd tej marki w rankingu zawierającym najmniej awaryjne samochody używane. Jest to pierwszy samochód, który przekroczył granicę awaryjności na poziomie 10 proc. (10,1 proc.). Średni przebieg badanych aut wyniósł tu natomiast 117 tys. km. Identyczny wynik otrzymał Ford Fusion ze średnim przebiegiem zaledwie 64 tys. km.
Jak kupić dobry samochód używany?
Powyższy ranking zawiera w sobie dwa auta japońskie, po jednym amerykańskim i koreańskim oraz aż sześć niemieckich. To ważne, bo jak pisaliśmy w artykule pt. “Używane samochody z zagranicy masowo trafiają do Polski“ wiele samochód do Polski dociera właśnie z Niemiec i są to pojazdy m.in. marki Audi czy BMW. Jednak ranking zawierający najmniej awaryjne samochody używane to jedno. Nie jest powiedziane, że kupując auto z najwyższej jego pozycji, uda nam się nabyć samochód zadbany i bezwypadkowy. Szczególną ostrożność zachować trzeba, kupując go od handlarza. Tu bezcenny okazać się może raport VIN, który zamówić można w serwisie autobaza.pl. Zawiera on w sobie wiele kluczowych informacji, a w tym:
* dane techniczne oraz wyposażenie
* informacje o szkodach i kolizjach
* chronologiczną historię pojazdu
* sprawdzenie baz kradzionych pojazdów
* informacje o wezwaniach serwisowych
* archiwalne zdjęcia pojazdu
Więcej o sprawdzeniu historii pojazdu z wykorzystaniem do tego sieci mówimy też w przygotowanym przez nas materiale wideo “Sprawdzenie Historii Pojazdu w Internecie“ na kanale Autobaza Videoblog. Zapraszamy do jego subskrypcji.