najmniej awaryjne samochody używane

W artykule przeczytasz

Powstał polski ranking, który zawiera w sobie najmniej awaryjne samochody używane do 20 0000 zł. Przygotowała go firma ProfiAuto. Dane zebrano na podstawie informacji od polskich mechaników. Których samochodów używanych warto się wystrzegać w przedziale od 10 do 20 tys. zł?

Ranking na podstawie informacji od 1300 polskich mechaników

Najmniej awaryjne samochody używane od 10 do 20 tys. zł powstał na bazie danych zebranych od 1300 polskich mechaników. Osoby odpowiedzialne za stworzenie rankingu przekonują, że w przeciwieństwie do zagranicznych zestawień polski ranking odnosi się do typowych w naszym kraju realiów. Mechanikom zadano bowiem cztery pytania, które dotyczyły trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych wybranych na podstawie popularności w Google Trends. Ankietowani na podstawie doświadczenia wskazywali pięć najczęstszych typów usterek danego modelu. Niezawodność modelu oceniali oni w skali 1-6 w czterech kategoriach:

  • karoseria
  • układ elektryczny
  • napęd
  • zawieszenie

Wskazywali przy tym najmniej zawodną wersję jednostki napędowej danego modelu, jak i odpowiadali na pytanie dotyczące tego, czy poleciliby ten samochód członkowi rodziny.

Najmniej awaryjne samochody używane w cenie 10-20 tys. zł

Najlepiej przez mechaników została oceniona Toyota Yaris II generacji produkowana w latach 2005-2011, której średnia ocena sprowadziła się do noty 4,9. Dalej jest Audi A4 (B6 i B7) z lat 2000-2008 z notą 4,6. Tak samo ocenione zostały Toyota Avensis II (2003-2009), Volkswagen Polo IV 9N (2001-2009) oraz Volkswagen Touran I (2003-2015).

Toyota Yaris II

Toyota Avensis drugiej generacji polecana jest przez 95% mechaników. Najlepszymi silnikami są tu benzynowy 1.3 oraz diesel 1.4. Odnosząc się do najczęstszych awarii tego modelu, mechanicy wskazują na:

  • awarie sondy lambda
  • awaryjną automatyczną skrzynię biegów
  • problemy z pompą wody w części silników benzynowych
  • wycieki oleju w silniku benzynowym 1.3

Audi A4 (B6 i B7)

Audi A4 (B6 i B7) poleca 90% mechaników, za najlepszą jednostkę napędową uznając Diesla 1.9. Najczęstsze awarie Audi A4 w owych wersjach to:

  • awarie zamka centralnego
  • słabe zawieszenie
  • awarie turbosprężarki w silnikach wysokoprężnych
  • awarie pompowtryskiwaczy

Toyota Avensis II

9 na 10 mechaników poleca też Toyotę Avensis II. W tym przypadku najlepsze silniki to 2-litrowy diesel i benzyniak o pojemności 1.8 l. Awarie trapiące ten model to:

  • pojedyncze usterki elektryki
  • awarie wtryskiwaczy
  • wycieki ze skrzyni biegów
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie sprzęgła
  • problem z zaworem EGR
  • awarie głowicy w dieslach

Jeśli weźmiemy pod uwagę najbardziej awaryjne samochody używane w cenie 10-20 tys. zł., najniżej oceniona trójka to m.in. dwa Peugeoty – 307 z notą 3,7 oraz 407 oceniony na 3,9. Najgorszą trójkę uzupełnia Mazda 6 pierwszej generacji. Ten model oceniono bowiem na zaledwie 3,8.

Jak sprawdzić samochód używany?

Ranking, który zawiera w sobie najmniej awaryjne samochody używane do 20 000 zł, przy zakupie samochodu na rynku wtórnym może być pomocny. Niemniej jednak to tylko wskazówki dotyczące samochodów, które przez mechaników oceniane są najwyżej. Najwięcej zależy bowiem od przeszłości pojazdu i tego, w jakich warunkach był on eksploatowany. Koniecznie pojazdowi przyjrzeć się więc musi mechanik z doświadczeniem. Zawsze samochód używany sprawdzić należy również w niezależnym warsztacie, a najlepiej w Autoryzowanej Stacji Obsługi. Proces weryfikacji kończy natomiast jazda próbna. Więcej o zasadach nabywania samochodów używanych mówi artykuł Zakup samochodu używanego – najważniejsze zasady“. Natomiast jeszcze przed taką weryfikacją sprawdzenia wymaga Historia Pojazdu. Jest to bowiem kompletny raport, który wyjaśnia wiele kwestii dotyczących eksploatacji pojazdu w przeszłości. Kolejne jego sekcje to:

  • Dane techniczne samochodu (marka, model, typ paliwa, rok produkcji itp.)
  • Rejestr znanych odczytów przebiegu
  • Historia wypadków i kolizji
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych (IAATI/VIN-Info, niemieckiej, włoskiej, słoweńskiej, litewskiej, czeskiej, holenderskiej, rumuńskiej, słowackiej, kanadyjskiej, norweskiej, szwedzkiej, CrimiMail, Kaynine)
  • Ostrzeżenia o usterkach fabrycznych
  • Dane z aukcji internetowych i portali motoryzacyjnych
  • Opcje wyposażenia samochodu zakodowane w numerze VIN
  • Galeria zdjęć pojazdu
  • Historia sprawdzeń w serwisie Autobaza.pl
  • Adres miejsca montażu

Zwiększa to szanse na nabycie samochodu, który posłuży nowemu nabywcy przez kilka kolejnych lat. Raport VIN pozwala bowiem wykryć wypadkową przeszłość, fakt przekręcenia licznika, a nawet legalność sprzedawanego samochodu używanego.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 4.3]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.