Nie będzie prawa jazdy w wieku 17 lat!

W artykule przeczytasz

Przez chwilę młode osoby mogły mieć nadzieję, że dostaną szansę, aby zdobyć prawo jazdy w wieku 17 lat. Teraz wiemy już, że nic takiego nie będzie mieć miejsca.

Stanowcza deklaracja Ministerstwa Infrastruktury

Z zapytaniem dotyczącym tego, aby można było odbywać egzamin na prawo jazdy w wieku 17 lat, wystąpił poseł PiS, Andrzej Kosztowniak. Przynajmniej w najbliższej przyszłości nie będzie takiej możliwości. Nadal do egzaminu na kategorię B będzie można podejść dopiero po uzyskaniu pełnoletniości.

Resort Infrastruktury nie chce obniżyć minimalnego wieku koniecznego do uzyskania prawa jazdy do 17 lat, choć w niektórych krajach Europy funkcjonują takie rozwiązania. Ministerstwo nie zamierza się na to zgodzić z dwóch powodów:

  • prawo jazdy od 17. roku życia mogłoby nie zostać uznane w innym kraju UE;
  • zmiana mogłaby wpłynąć niekorzystnie na bezpieczeństwo na drogach.

Faktycznie młodzi kierowcy często powodują wypadki. Jednak nie zawsze jest to spowodowane brawurą. W wielu przypadkach to wynik braku doświadczenia. Jeśli przyjrzymy się statystykom policji za 2019 r., wskaźnik wypadków na 10 tys. populacji w wieku od 18 do 24 lat wyniósł aż 17,4. Dla porównania to tylko 9,5 dla kierowców w wieku od 25 do 39 lat.

Nie będzie jazd doszkalających z rodzicami?

Prawo jazdy w wieku 17 lat obecnie wydaje się więc mrzonką. Co więcej, raczej nie będzie też wprowadzenia koncepcji jazd doszkalających dla niepełnoletnich pod okiem rodziców, którzy mają prawo jazdy przynajmniej od 5 lat. Miał to być swego rodzaju trening dla młodych osób, które przygotowywały się do egzaminu.

Przynajmniej na razie zrezygnowano też z obowiązkowych szkoleń z zakresu techniki jazdy. Świeżo upieczeni kierowcy mieli je przechodzić pomiędzy 4. a 8. miesiącem od zdania egzaminu. Projekt przewidywał także zielone listki przez osiem miesięcy po uzyskaniu prawa jazdy i niższe limity prędkości.

Nie są to jedyne zmiany, jakie na przestrzeni lat proponował resort. Przed kilkoma miesiącami wiele mówiono o nowych przepisach dotyczących egzaminatorów i całej infrastruktury związanej z egzaminowaniem kandydatów na kierowców. Przepisy zatrudnienia egzaminatorów miałyby być bardziej liberalne. O tych zmianach więcej pisaliśmy w artykule “Resort infrastruktury proponuje zmiany w egzaminach na prawo jazdy“.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 4 Średnio: 3]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Co jest najważniejsze przy wyborze samochodu z drugiej ręki?