BMW informuje, że w najbliższym czasie wycofa z oferty silnik V12. Plotki o wycofaniu tej jednostki napędowej krążą od kilku miesięcy. Niestety, teraz wiemy już, że stanie się to faktem.
Silnik V12, a ostrzejsze normy emisji spalin
Silnik V12 zniknie z oferty niemieckiego producenta z uwagi na coraz ostrzejsze normy emisji spalin. W związku z tym producenci muszą dostosowywać swoje jednostki napędowe do nowych przepisów.
Od kilku miesięcy pojawiały się plotki o wycofaniu tego silnika z oferty modelu M760Li. Co istotne, wynikało to nie tyle z wprowadzenia następnej generacji, bo ma mieć miejsce jeszcze w tym roku. Teraz niemiecki producent potwierdza plotki, co oznacza, że za chwilę 6,6-litrowy silnik V12 zniknie z oferty. Przypomnijmy, że to motor generujący 585 KM i aż 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wraz z wycofaniem tego silnika, Niemcy najprawdopodobniej całkowicie i bezpowrotnie odwrócą się od 12-cylindrowych jednostek napędowych.
Potwierdza to zeszłoroczna wypowiedź, jakiej udzielił szef BMW M, czyli Markus Flasch. Zapowiedział on, że marka nie ma w planach wprowadzania nowych modeli z silnikiem V12. Oczywiście można mieć nadzieję, że BMW postąpi podobnie jak Mercedes. Ten również zapowiadał o rozstaniu z silnikiem V12 w poprzedniej generacji Klasy S, ale potwierdził jego obecność w nowej odsłonie.
Miejmy nadzieję, że w BMW będzie podobnie. Jeżeli tak się nie stanie, po jego wycofaniu topowymi wersjami będą 750i i 750Li, gdzie pod maską znaleźć można 4,4-litrowe jednostki V8, generujące moc 530 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 750 Nm.
Zadowoleni mogą być natomiast kierowcy, którzy cenią sobie bezemisyjną jazdę. BMW zapowiada bowiem, że w kolejnej wersji “siódemki“ pojawi się w pełni elektryczny silnik, który dzięki wyższej gęstości energii będzie miał satysfakcjonujący zasięg. Wygląda więc na to, że kolejna odsłona limuzyny będzie dostępna jako benzyniak, diesel, hybryda oraz samochód elektryczny.
Dane techniczne w raporcie VIN
Przypomnijmy, że wszystkie dane techniczne o samochodzie, a w tym również te dotyczące jego jednostki napędowej, zawiera w sobie raport VIN. Przykładowy raport historii pojazdu dla samochodu marki BMW opisuje artykuł pt. “BMW VIN dekoder pl – co ci powie?“.
Raport jest wartością dodaną dla kierowców, którzy szukają używanego BMW, ale i samochodu każdej innej marki na rynku wtórnym. Zawiera on w sobie nie tylko dane techniczne, ale również fabryczne wyposażenie, informacje o szkodach i kolizjach, chronologiczną historię pojazdu, sprawdzenie baz kradzionych pojazdów, informacje o wezwaniach serwisowych czy archiwalne zdjęcia pojazdu. Oczywiście warto jednocześnie samochód poddać badaniu w warsztacie, a następnie ocenić jego stan podczas jazdy próbnej.