Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Toyota Yaris to najpopularniejszy samochód 2020 roku wśród klientów indywidualnych, którzy kupują auta salonowe. Oznacza to, że japoński mieszczuch zamienił na pierwszym miejscu Dacię Duster, która była najpopularniejszym autem salonowym 2019 roku.
Yaris jako samochód 2020 roku Kowalskiego
Trzeba pamiętać, że nowe samochody w Polsce kupują przede wszystkim firmy. Dlatego warto mieć na uwadze, że Toyota Yaris to samochód 2020 roku tylko wśród osób prywatnych.
Jak pokazują statystyki za listopad 2020 r., z łącznej liczby rejestracji aut salonowych aż 76 proc. przypadło w udziale firmom. Te najczęściej wybierają auta segmentu B (m.in. Yaris, ale też Skoda Fabia i Renault Clio) lub C (m.in. Skoda Octavia, Toyota Corolla, Volkswagen Golf).
Co więcej, statystyki te są zaniżone, ponieważ jako klientów indywidualnych liczy się również prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. W łącznym zestawieniu sprzedaży nowych aut na rzecz klientów indywidualnych i flot pierwszą piątkę stanowią Skoda Octavia, Toyota Corolla, Toyota Yaris, Dacia Duster i Skoda Fabia.
W przypadku Yarisa sprzedawanego na użytek prywatny, w 2020 roku z salonów wyjechało 7739 egzemplarzy tego modelu, co daje nieco ponad 10-procentowy wzrost rok do roku. Druga w zestawieniu Dacia Duster sprzedała się w liczbie 5798 sztuk, czyli o ponad 36 proc. mniej niż przed rokiem.
Duży wzrost odnotował miejski crossover Skoda Kamiq (9. miejsce, 2608 szt., +338,3 proc.). Tak duży przyrost jest jednak zrozumiały, ponieważ model w polskich salonach zadebiutował dopiero pod koniec września 2019 roku. Niemniej jednak potwierdza to, że Polacy coraz bardziej cenią sobie SUV-y i crossovery.
Najpopularniejsze samochody 2020 roku wśród klientów indywidualnych – TOP 10:
- Toyota Yaris: 7739 sztuk (+10,2 proc.).
- Dacia Duster: 5798 (-36,1 proc.).
- Toyota Corolla: 4010 (-26,5 proc.).
- Toyota RAV4: 3258 (+50,8 proc.).
- Skoda Fabia: 3197 (-39,6 proc.).
- Fiat Tipo: 3157 (-34 proc.).
- Skoda Octavia: 3017 (-20 proc.).
- Hyundai Tucson: 2962 (-26,7 proc.).
- Skoda Kamiq: 2608 (+338,3 proc.).
- Toyota C-HR: 2477 (-5,5 proc.).
Toyota Yaris – ceny w salonie
Jeśli interesuje Cię samochód 2020 roku, za Yarisa Classic musisz zapłacić przynajmniej 46 890 zł. Za tyle nabędziesz Yarisa z pakietem Active (m.in. manualna klimatyzacja, zdalnie sterowany centralny zamek, system audio z wyświetlaczem, system Bluetooth, lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne).
Dodatkowo obniżono cenę pakietów, np.:
- tylne czujniki parkowania – 1 zł zamiast 1700 zł;
- zabezpieczenie antykradzieżowe Vodafone Cobra PRO – 995 zł zamiast 1995 zł;
- przednie i tylne czujniki parkowania – 1900 zł zamiast 2500 zł;
- 15-calowe felgi aluminiowe, opony Nokian WR D4 – 3700 zł zamiast 4468 zł.
Droższy, w cenie od 56 900 zł, jest Nowy Yaris.
Jeśli nie stać Cię na wydatek rzędu blisko lub ponad 50 000 zł, możesz zainteresować się używanym Yarisem. Model 3. generacji, szerzej opisany w artykule pt. “Toyota Yaris III — miejski hatchback na lata!“, kupisz już od 15 000 zł. Oczywiście musisz mieć świadomość, że w tej cenie będzie to auto przynajmniej 8- lub 9-letnie. Dlatego dobrze przyjrzyj mu się przez raport VIN, a następnie podczas oględzin, przeglądu i jazdy próbnej.
Przynajmniej w okolicach 20-25 tys. musisz przygotować na Yarisa III po pierwszym face liftingu (2014 r.), a ok. 30-35 tys. zł po drugiej modyfikacji (2017 r.).