Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM (1910 cm3, Diesel, FWD) Hatchback – 3/5-drzwiowy
Alfa Romeo 147 to model klasyfikowany w segmencie C. Samochód zaprezentowano w 2000 roku podczas targów w Genewie, jako następca
Strona główna » Opinie o samochodach » Alfa Romeo
Alfa Romeo 147 to model klasyfikowany w segmencie C. Samochód zaprezentowano w 2000 roku podczas targów w Genewie, jako następca
Alfa Romeo w wersji 156 to model zaprezentowany jesienią 1997 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. To następca modelu 155.
Alfa Romeo w wersji 159 jest samochodem klasy średniej zaliczanym do segmentu D. Auto zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie
W 2012 zaprezentowano serię Alfa Romeo Mito . Mito 1.4 16V należy do autosegmentu B i do klasy pojazdów typu
Produkcję Alfa Romeo 166 rozpoczęto w 2004 roku. Ten model Alfa Romeo należy do segmenu E i kwalifikowany jest jako
Alfa Romeo w wersji 145 produkowany jest od 1997 roku. Alfa Romeo 145 należy do klasy pojazdów typu Compact car
Produkcję Alfa Romeo 155 rozpoczęto w 1996 roku. Auto należy do autosegmentu D w klasie pojazdów grupy Medium car.
Alfa Romeo 156 został wprowadzony do produkcji seryjnej w 2003 roku. Samochód należy do klasy Medium car, który zaliczany jest
W 2008 rozpoczęto produkcję Alfa Romeo Spider . Samochód należy do klasy Roadster, który zaliczany jest do autosegmentu S.
Produkcja Alfa Romeo 155 została rozpoczęta w 1993 roku. Auto należy do autosegmentu D w klasie pojazdów grupy Medium car.
W 2008 zaprezentowano serię Alfa Romeo 159 . Alfa Romeo 159 należy do klasy pojazdów typu Medium car zaliczanych do
Alfa Romeo 159 to samochód osobowy produkowany od 2007 roku. 159 2.4 JTDM 20V Q-Tronic należy do autosegmentu D i
Alfa Romeo jest z całą pewnością marką wyjątkową i szczególną w skali stuletniej historii włoskiej motoryzacji.
Zachęcamy do ciekawej lektury o początkach marki, założycielach i modelach które zapisały się na kartach światowej motoryzacji.
Do założenia spółki Anonima Lombarda Fabbrica Automobili doszło w 1910 roku. Od tej nazwy wziął się skrót ALFA rozwinięty w późniejszym okresie o nazwisko inżyniera Nikola Romeo, który w czasie I wojny światowej objął kierownictwo nad fabryką.
Jednak początki marki sięgają jeszcze kilku lat wstecz.
W 1906 roku pionier motoryzacji Alexandre Darracq wraz z Ugo Stellą, mediolańskim arystokratą założyli fabrykę samochodów.
Jednak auta na licencji Darracqa były produkowane zaledwie przez dwa lata. Współpraca zakończyła z powodu kłopotów finansowych.
Stella wspólnie z grupą przedsiębiorców z Lombardii wykupił firmę. Nadano jej nazwę Anonima Lombarda Fabrica Automobili – w skrócie ALFA.
Pierwsze pojazdy powstały w 1910 roku. Były to modele 12 HP i 24 HP. Nazwa pochodzi od mocy silnika. Oba zaprojektowane przez Giuseppe Merosiego.
W tamtym czasie aby zaistnieć w branży należało wystartować w wyścigu. I tak w kwietniu 1911 roku Alfa Romeo 12/15 HP wystartowało w Criterium di Regolarita w Modenie. Miesiąc później dwie usportowione 24 HP Corsa wzięły udział w wyścigu Targa Florio.
Jednak prawdziwym sportowym pojazdem okazał się model 40/60 HP. Miał sześciolitrowy silnik OHV i zawory sterowane popychaczami przez dwa wałki rozrządu w kadłubie.
Samochód wyglądał naprawdę kosmicznie jak na tamte czasy. Święcił też triumfy. Zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii w rajdzie Parma-Bercetto w 1913 roku. Natomiast w latach 1920-1921 wygrywał wyścigi na torze Mugello.
Niestety pierwsza i druga wojna światowa stanęły na drodze rozwoju każdej rozwijającej się w tamtym okresie marki. W tym również Alfa Romeo. W tym czasie zarzucono produkcję aut na rzecz produkcji zakontraktowanej na potrzeby wojska.
Jednak jeszcze przed wybuchem II wojny światowej zaprezentowany został model 158 określany jako Alfetta. W 1950 roku model ten zdobył pierwszy tytuł mistrzowski F1.
Pierwszym modelem Alfa Romeo produkowanym po wojnie był 6C 2500 w sportowej wersji. A w 1950 roku, dzięki wsparciu uzyskanemu z planu Marshalla rozpoczęto prace nad słynnym sedanem 1900.
Największym hitem w latach powojennych okazał się jednak model Giulietta. Produkowana była w latach 1954-62 i dostępna jest w różnych wersjach nadwoziowych. W tym czasie popularność zyskał także model Giulia, produkowany w latach 1962-1976.
Niestety markę dopadły problemy finansowe i została ona sprzedana koncernowi FIAT w 1986 roku. Rok później wychodzi model Alfa 164, który jest pierwszym modelem stworzonym pod nadzorem Fiata.
Końcówka lat 90. XX wieku przyniosła marce sukcesy. Wtedy to wypuszczono model 156, który w 1998 roku zdobył tytuł Car of the Year. Również późniejsza Alfa 147 – zdobyła tytuł Samochodu Roku w 2001.
W 2008 roku do sprzedaży wprowadzony zostaje model MiTo, w między czasie odradza się Gulietta, a w 2013 roku rusza produkcja zaprezentowanego dwa lata wcześniej modelu 4C.
Ważny dla marki jest rok 2016. Wtedy to do produkcji trafia model Stelvio – pierwszy SUV marki. Latem 2018 roku kończy się produkcja modelu MiTo.
W 2020 roku koniec produkcji słynnej Gulietty przypieczętowała pandemia oraz niewątpliwie nadciągające zmiany wywołane przechodzeniem na bezemisyjną motoryzację.
W 2021 roku Alfa Romeo ma wypuścić kompaktowego crossovera bazującego na prototypie Tonale. Jednak i tutaj pandemia koronawirusa może przyczynić się do opóźnienia premiery.
Niewątpliwie marka miała w swojej karierze tzw. “5 minut”. Czy jeszcze to powtórzy? Nie wiadomo. Na pewno będzie musiała sprostać zmianom na rynku i odnaleźć się w nowej bezemisyjnej rzeczywistości.
Autobaza
Współpraca
Wsparcie
Pomoc
Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.
Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.
Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.
Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.
Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.