![Audi A4 B7 Avant Quattro 2.0 TDI 140 KM](https://www.autobaza.pl/page/wp-content/uploads/2023/09/audi-a4-quattro-autobaza-e1695735307983.jpg)
Audi A4 B7 Avant Quattro 2.0 TDI 140 KM (1968 cm3, Diesel, 4X4) Kombi – 5-drzwiowy
Audi A4 3. generacji (Audi A4 B7) został zaprezentowany w 2004 roku z napędem na przednie oraz wszystkie koła (Audi
Strona główna » Opinie o samochodach » Audi
Audi A4 3. generacji (Audi A4 B7) został zaprezentowany w 2004 roku z napędem na przednie oraz wszystkie koła (Audi
Audi A4 2. generacji, które otrzymało kod B6, zadebiutowało na rynku w 2000 roku. Jedną z wersji jest Audi A4
Audi S4 to sportowa odmiana Audi A4. Model produkowano od 1997 roku, natomiast Audi S4 B6 w sprzedaży pojawiło się
Jaki wpływ na ludzi mają dźwięki? W jaki sposób Audi możliwie obiektywnie przekłada subiektywne odczucia słuchowe swoich klientów na wrażenia
Audi A5 (B8 – 8T) dostępne na rynku od 2011 roku. A5 Sportback 3.0 TDI należy do autosegmentu D i
Audi w wersji A4 (B6/B7) produkowany jest od 2003 roku. Ten model Audi należy do segmenu D i kwalifikowany jest
Produkcję Audi A5 (B8 – 8T) rozpoczęto w 2011 roku. Samochód należy do klasy Medium car, który zaliczany jest do
W 2006 zaprezentowano serię Audi A8 (D3 – 4E) . Ten model Audi należy do segmenu F i kwalifikowany jest
Audi w wersji TT (8S) produkowany jest od 2014 roku. Samochód należy do klasy Sport compact car, który zaliczany jest
Produkcję Audi A6 (C5 – 4B) rozpoczęto w 2002 roku. Auto należy do autosegmentu E w klasie pojazdów grupy Large
Produkcję Audi A3 (8P) rozpoczęto w 2009 roku. Audi A3 należy do klasy pojazdów typu Compact car zaliczanych do autosegmentu
Produkcję Audi A6 (C6 – 4F) rozpoczęto w 2009 roku. A6 Allroad Quattro 3.0 TDI należy do autosegmentu E i
Audi. Niemiecka marka, której symbolem są cztery pierścienie jest obiektem westchnień niejednego kierowcy. W Polsce popularne są modele A3 , A4, A5, A6 i Q5. Jednak nie ma się co oszukiwać, nie jest to marka na każdą kieszeń… Choć kilkunastoletnie modele również jeżdżą z powodzeniem po naszych drogach…
A jak wyglądała historia marki? Które modele zrobiły furorę na całym świecie…?
Historia marki sięga 1899 roku, kiedy to August Horch założył w Kolonii-Ehrenfeld firmę A. Horch & Cie. Tam zbudował swój pierwszy automobil, który ukończony został na początku 1901 roku.
Po przekształeceniu w spółkę akcyjną 10 maja 1904 r. powstaje w Zwickau A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG.
Marka wyróżniła się w owych czasach tym, że przeniosła w swoich modelach kierownicę na lewą stronę. We wrześniu 1921 r. konstruktorzy zaprezentowali seryjny pojazd z kierownicą po lewej stronie – Audi Typ K.
10 lat później – w 1931 roku w fabryce rozpoczęto na dużą skalę produkcję niewielkiego samochodu DKW z napędem na przednie koła. Auto miało drewnianą karoserię pokrytą sztuczną skórą oraz charakterystyczny dla DKW silnik dwusuwowy.
Konstrukcja ta sprawiła, iż DKW stał się jednym z najpopularniejszych małych samochodów lat 30-tych. Niestety Wybuch Drugiej Wojny Światowej przerwał dobrą passę. Produkcja pojazdów cywilnych przestała być opłacalna i koncern musiał się zabrać za produkcję zbrojeniową.
W tym czasie w fabryce znaleźli się robotnicy przymusowi, więźniowie obozów koncentracyjnych i więźniowie wojenni. W kwietniu 1940 roku z taśm produkcyjnych zjechało ostatnie Audi.
Na następny samochód tej marki trzeba było czekać aż 25 lat. Po wojnie majątek fabryki został skonfiskowany przez Sowietów. Natomiast 17 sierpnia 1948 r. Auto Union AG, Chemnitz przestaje istnieć w rejestrze handlowym.
Symboliczne cztery pierścienie marki mają swoje źródło w połączeniu czterech niezależnych producentów motoryzacyjnych. Byli to: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer.
Do połączenia doszło w 1932 roku. Natomiast w 1969 roku do tych czterech spółek doszła jeszcze marka NSU. Wszystkie razem stanowią dziś fundament AUDI AG.
W 1980 roku w Genewie zadebiutował Audi Quattro z napędem na cztery koła. Było to nowatorskie rozwiązanie nie stosowane dotąd w samochodach osobowych.
Natomiast w 1991 roku pojawiły się dwa nowatorskie modele marki – quattro Spyder na IAA we Frankfurcie oraz Audi Avus na Tokyo Motorshow. Elementy karoserii były wykonane z aluminium, stosowane potem w seryjnej produkcji marki.
Po dziś dzień samochody tej marki budzą zachwyt i cieszą się dobrą opinią na całym świecie.
Co ważne, marka nie ustaje w rozwoju, czego dowodem jest wyprodukowany elektryczny Audi E-TRON. Uchodzi on już za kultowy samochód.
Na pewno przyszłość przyniesie jeszcze więcej nowatorskich rozwiązań. Marka z pewnością poradzi sobie w nowym elektromobilnym świecie.
Autobaza
Współpraca
Wsparcie
Pomoc
Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.
Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.
Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.
Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.
Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.