Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Bentley – dziś niezwykle luksusowa marka, kiedyś posiadająca aspiracje sportowe. Jaka jest jej historia? Zapraszamy do lektury.

Historia

Historia marki sięga 1912 roku, kiedy bracia Bentley kupili firmę sprzedającą francuskie samochody DFP w Londynie i nazwali ją Bentley & Bentley.

Początkowo założyciele mieli silne aspircje sportowe. Chcieli stworzyć sportowy brytyjski model  samochodu, który udowodni swoją wartość w zawodach. I tak w 1926 roku powstał Bentley 4,5 litra.

Auto miało niesamowitą jak na tamte czasy moc 110 KM. Do 1930 roku wyprodukowano aż 665 jego egzemplarzy.

W 1924 roku Bentley wystartował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo.

Kolejny sportowy model Speed Six powstał w 1928 roku. Pojemność – jak u poprzednika 4,5l. Jednak w 1930 roku zadebiutował Bentley z 8,0-litrowym  motorem, o mocy 240 KM.

Wojna i kryzys

Pomimo dobrze zapowiadających się modeli na drodze do sukcesu marki stanął kryzys międzywojenny. I tak w 1931 roku doszło do zatrzymania produkcji.

Rozpoczęto postępowanie upadłościowe i tym sposobem marka trafiła w ręce Rolls – Royce.

W czasie drugiej wojny światowej niestety Rolls – Royce został zmuszony do zaprzestania produkcji aut na rzecz silników do samolotów.

Po wojnie powrócono do produkcji aut. Wyprodukowano ponownie Bentleja z jednostką o poj. 4,5 litra i z kierownicą po lewej stronie.

Sukces R-Type

W 1952 roku na rynku pojawił się R-Type i wtedy marka zaczęła na dobre budować swoją legendę. Samochód stał się najszybszym czteromiejscowym coupe świata. Osiągał bowiem prędkość 200 km/h .

W 1955 roku zaprezentowany został model S1, pierwszy z serii S, który miał być następcą modelu R-Type.

Seria S produkowana była do 1965 r. i doczekała się jeszcze modeli S2 i S3. Wzorowały się na modelu R-Type jednak były ciut dłuższe i miały nieco inaczej poprowadzoną linię nadwozia.

Po zakończeniu produkcji serii S przyszła kolej na serię T. Była ona innowacyjna bo auta z tej serii posiadały pełne niezależne i samopoziomujące się pneumatyczne zawieszenie. Wyposażone były także w całkowicie nowy układ kierowniczy i hamulcowy.

Ciekawostką jest, iż zawieszenie oraz układ hamulcowy, oparto o patent Citroena.

Vickers

Nabycie Bentleya przez firmę Vickers zakończyło produkcję serii T. Kolejne lata przyniosły produkcję mocno podobnych do siebie modeli. Były to Mulsanne oraz wersja Muslanne Turbo. Na tej bazie powstał właśnie Bentley Turbo R.

Prowadzenie auta i doznania za kierownicą miały być wyjątkowe ze względu na usztywnienie całej konstrukcji.

W 1992 roku pojawił się następca Mulsanne o nazwie Brooklands. Z wyglądu nie różnił się on niczym szczególnym od swoich poprzedników. Silnik 6,75 l wzmocniono w 1996 roku o turbodoładowanie o mocy 300KM.

Jednak mimo to, jego produkcja zakończyła się w 1998 roku. W 2008 roku powrócił jeszcze  jako Brooklands Coupe. To niebywale luksusowe auto powstało w ilości 550 sztuk. Przyspieszenie do setki osiągał w 5 sekund i był w stanie pojechać 300 km/h.

Nowy właściciel

W 1997 roku Vickers postanawia sprzedać markę. Za kwotę 430 milionów funtów trafiła ona w ręce Volkswagena. Jednak nie można było podjąć produkcji nowych modeli bo prawa do logo i nazwy pozostawały w rękach BMW.

W końcu jednak doszło do porozumienia i światło dzienne ujrzał nowy model Arnage. Produkowany był w latach 1999 – 2009.

W między czasie w 2003 roku zadebiutował Continetal GT i od razu podbił serca klientów.  Wykonane z najwyższej jakości materiałów, z luksusowym wyposażeniem z kilkoma wersjami nadwozia cieszyło się niebywałym powodzeniem.

Kolejne wersje były wariacjami Continentala. Można też powiedzieć, że były równie udane jak on. Obecnie w Bentleyu można wybierać pomiędzy trzema modelami. Są to Bentayga, nowy Continetal GT lub nowy Flying Spur.

Wszystkie te modele bogaci klienci mogą konfigurować dowolnie pod swoje oczekiwania. Każdy będzie unikalny!

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.