Peugeot 207 CC to jedna z wersji “207-ki”, a więc auta zaprezentowanego na targach Paris Motor Show 2006 i produkowanego w latach 2006 – 2012. Początkowo model występował jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Wersja CC została włączona do gamy w 2007 roku, a później odmiana kombi (SW, 2008 rok).
W toku produkcji model przeszedł jeden face lifting. Latem 2009 roku przemodelowano nadwozie, kiedy zmieniono wygląd przedniego zderzaka oraz kształt przednich reflektorów i lamp z tyłu. Peugeot 207 to jeden z najlepiej sprzedawanych modeli w Europie (1. miejsce w 2007 roku, 2. miejsce w 2008 roku).
Auto należy do segmentu B. Odmiana coupé-cabrio to wersja 2-drzwiowa i 4-miejscowa. Samochód wyposażony został m.in. w układ ESP (stabilizuje tor jazdy) oraz system ABS (zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania).
Peugeot 207 CC 120 VTi – silnik
W wersji 120 VTi Peugeot 207 CC jest napędzany 2-litrowym silnikiem benzynowym położonym poprzecznie z przodu pojazdu i o mocy 120 KM (88 kW), którą osiąga przy prędkości obrotowej 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 160 Nm przy 4250 obr./min. Prędkość maksymalna auta z tym silnikiem pod maską to 200 km/h, natomiast “setkę” samochód osiąga w 9,6 s. Napęd na przednie koła przekazuje 5-biegowa skrzynia manualna. Średnie spalanie wynosi 6,4 l/100 km, a w baku mieści się 50 l benzyny.
W układzie zawieszenia z przodu pracują wahacze, kolumny MacPhersona i stabilizator. Z tyłu postawiono na kompozytową belkę skrętną oraz sprężyny śrubowe. Natomiast w układzie hamulcowym zastosowano tarcze wentylowane (przód) i hamulce tarczowe niewentylowane (tył).
Model i platforma | 207 |
---|---|
Rozstaw osi | 2540 mm |
Rozstaw kół z przodu | 1469 mm |
Rozstaw kół z tyłu | 1470 mm |
Długość | 4037 mm |
Szerokość | 1750 mm |
Wysokość | 1397 mm |
Masa własna | 1428 kg |
Masa dopuszczalna | 1709 kg |
Pojemność bagażnika | 145 – 370 l |
Maks. masa przyczepy | 1040 kg |
Pojemność zbiornika | 50 l |
Peugeot 207 CC 120 VTi – dane techniczne
Parametry silnika
Pojemność silnika | 1598 cm3 |
---|---|
Ilość cylindrów | L4 (Rzędowy – 4 cylindrowy) |
Ilość zaworów na cylinder | 4 |
Układ rozrządu | DOHC |
Moc silnika | 120 KM (88 kW) przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 160 Nm przy 4250 obr./min |
Położenie silnika | Poprzecznie z przodu pojazdu |
Otwór cylindra x skok tłoka | 77.0 × 85.8 mm |
Stopień sprężania | 11 |
Rodzaj zasilania paliwem | Wtrysk wielopunktowy |
Nadwozie
Rodzaj nadwozia | Coupe-Kabriolet |
---|---|
Ilość drzwi | 2 |
Ilość siedzeń | 4 |
Układ jezdny
Skrzynia biegów | Skrzynia ręczna 5-biegowa |
---|---|
Wspomaganie kierownicy | Standard |
Rodzaj napędu | Na przód |
Zawieszenie z przodu | Wahacze, kolumny MacPhersona, stabilizator |
Hamulce z przodu | Tarcze wentylowane |
Zawieszenie z tyłu | Kompozytowa belka skrętna, sprężyny śrubowe |
Hamulce z tyłu | Tarczowe niewentylowane |
Wielkość opon | 195/55 R 16 V |
Osiągi
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
---|---|
Przyspieszenie 0-100 kmph | 9.6 sec |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Spalanie | 6.4 l/100 km |
Emisja co2 | 149 g/km |
Peugeot 207 CC – oceny użytkowników
Mechanika
Silnik | |
Skrzynia biegów | |
Układ jezdny | |
Układ hamulcowy | |
Average
|
|
![]() |
Komfort
Widoczność | |
Wykończenie | |
Przestrzeń | |
Wyciszenie | |
Wentylacja/ogrzewanie | |
Average
|
|
![]() |
Ekonomia
Jakość/cena | |
Koszty eksploatacji | |
Koszty dużych napraw | |
Spalanie w mieście | |
Spalanie w trasie | |
Average
|
|
![]() |