Peugeot 206 został wprowadzony do produkcji seryjnej w 1999 roku. Peugeot 206 należy do klasy pojazdów typu Small car zaliczanych do autosegmentu B.
W artykule przeczytasz
W 1999 rozpoczęto produkcję Peugeot 206 z napędem na przednią oś. Ten model Peugeot należy do segmenu B i kwalifikowany jest jako pojazd klasy Small car.
Ten model produkowany był z nadwoziem typu Hatchback w wersji z 3 drzwiami i 5 miejscami. Auto w standarcie wyposażone zostało w ESP, czyli system kontroli trakcji. Wymiary tej wersji to 3822mm długość, 1673mm szerokość i 1430mm wysokość. Waga pojazdu wynosi 1125kg, a waga całkowita dopuszczalna to 1560kg.
Peugeot 206 S16 silnik położony ma poprzecznie z przodu pojazdu. Jednostka o pojemności 1997 cm3 generuje moc 135 koni mechanicznych (99kW), którą osiąga przy 6000nm/4100obr. Pojazd wyposażono w silnik benzynowy. Do zbiornika nalejemy 50 litrów paliwa, a średnie spalanie możemy osiągnąć na poziomie 7.9 litra na 100 kilometrów. Do 100km/h pojazd rozpędza się w 8.4sek., a prędkość maksymalna to 210km/h.
Zawieszenie w Peugeot 206 z przodu to Wahacze, kolumna MacPhersona, stabilizator, a z tyłu to Wahacz wzdłużny, drążki skrętne, stabilizator. Układ hamulcowy z przodu to Tarcze wentylowane, a z tyłu są to Tarcze niewentylowane.
Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.
Udostępnij:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Jedna odpowiedź
Dosyć dobry wybór, dla kogoś kto szuka zwinnego małego hatchbacka.
Wersje S16, GTI, 138 km w górę m, przy 2.0l. poddają się licznym łatwym modyfikacjom, przy czym to solidne i nieskomplikowane konstrukcje, o zaskakująco dużej żywotności. Piętą achillesową wielu S16 głównie ze względu na wiek jest elektryka. Zwyczajnie w wielu egzemplarzach wiązki, złącza, konektory wymagają oczyszczenia lub wymiany na nowe. Najgorszą możliwością jest trafienie na sztukę po przeróbkach gdzie najpierw musimy dojść jakie częsci są właściwie dla naszego modelu, wersji i rocznika, a to co wyjmujemy nie ma nic wspólnego z oryginałem, i nie możemy zwyczajnie kupić takiej samej nowej częsci. Poza tym 206 nie powinno sprawiać kłopotów. Nie ima się ich korozja, są zaskakująco trwałe, częsci zamiennych jest na rynku sporo, tak nowych jak i używanych. Bardzo rzadko przytrafić się może sytuacja, że danego podzespołu nie da się dokupić i dotyczy to głównie mało istotnych elementów które nie mają wpływu na bezpieczeństwo jazdy jak na przykład podkładki, czy dedykowane tylne dystanse głośnikowe dla wersji 3 drzwiowej, które można zastąpić innymi np uniwersalnymi wersjami. Polecam zainwestować nieco więcej i kupić egzemplarz bliżej końca produkcji danej wersji, jednak nie wersje plus, która nie wniosła żadnych istotnych ulepszeń a była dziwną budżetową fuzją popularnego nadal 206 z jego następcą 207, do tego o okrojonej gamie silników – 206+ nie występował w wersji 2 litrowej, oferowany był tylko z najsłabszymi jednostkami. Polecam wybrać wersje GT, GTI lub 16 z późniejszych roczników z tzw MUX’em czyli z multipleksem (ma to spory wpływ na dostępność i ceny wielu częsci, dla przykładu tablica wskaźników (używana klasy A/A+ czyli w stanie dobrym i dobrym plus) dla wersji GTI z MUX od okolic 100zł liczba ofert na Allegro czy OLX kilkanaście gdy A+ bez MUX od 180 w górę a sensownych ofert ledwo kilka. Takich przykładów jest więcej.) Poza tym jednak multipleks nie wnosi jakiś wielkich różnic dla użytkownika – zmniejsza ilość kabli i upraszcza nieco budowę połączeń elektrycznych dodatkowo samochody na MUX używają już fabrycznie LEDów kiedy bez MUX nadal żaróweczek, jednak można je bez problemu na LEDy wymieniać.. Reasumując. Polecam 206 w wersji S16, GT, GTI od 138 koni mechanicznych w górę. Przyjazny prosty i naprawdę dosyć solidny hothatch – może być zrywnym, dynamicznym samochodem do codziennego użytkowania, który osiągalny jest za bardzo rozsądne pieniądze, i za stosunkowo niewygórowane kwoty pozwala na liczne modyfikacje, od zmiany fabrycznego wkładu/filtra na lepszy np od K&N co ja osobiście polecam lub nawet wymianę całego dolotu na filtr stożkowy (czego nie jestem zwolennikiem), wykonanie przelotu, zmiana kolektora dolotowego, nowe mapowanie komputera, sportowe zawieszenie, skrócenie przełożeń, lepsze dedykowane sportowe zaciski. Niektóre z modyfikacji mogą być tak radykalne, że samochód będzie nadawał się tylko na tor a S16 / GTI / a najbardziej wersja RC do tego się świetnie nadają.
Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl).
Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE.
Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE.
Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Darmowe sprawdzenie Historii Pojazdu
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Volkswagen Polo czwartej generacji z silnikiem 1.6 16V o mocy 105 KM był produkowany od
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.
Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.
Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.
Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.
Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Jedna odpowiedź
Dosyć dobry wybór, dla kogoś kto szuka zwinnego małego hatchbacka.
Wersje S16, GTI, 138 km w górę m, przy 2.0l. poddają się licznym łatwym modyfikacjom, przy czym to solidne i nieskomplikowane konstrukcje, o zaskakująco dużej żywotności. Piętą achillesową wielu S16 głównie ze względu na wiek jest elektryka. Zwyczajnie w wielu egzemplarzach wiązki, złącza, konektory wymagają oczyszczenia lub wymiany na nowe. Najgorszą możliwością jest trafienie na sztukę po przeróbkach gdzie najpierw musimy dojść jakie częsci są właściwie dla naszego modelu, wersji i rocznika, a to co wyjmujemy nie ma nic wspólnego z oryginałem, i nie możemy zwyczajnie kupić takiej samej nowej częsci. Poza tym 206 nie powinno sprawiać kłopotów. Nie ima się ich korozja, są zaskakująco trwałe, częsci zamiennych jest na rynku sporo, tak nowych jak i używanych. Bardzo rzadko przytrafić się może sytuacja, że danego podzespołu nie da się dokupić i dotyczy to głównie mało istotnych elementów które nie mają wpływu na bezpieczeństwo jazdy jak na przykład podkładki, czy dedykowane tylne dystanse głośnikowe dla wersji 3 drzwiowej, które można zastąpić innymi np uniwersalnymi wersjami. Polecam zainwestować nieco więcej i kupić egzemplarz bliżej końca produkcji danej wersji, jednak nie wersje plus, która nie wniosła żadnych istotnych ulepszeń a była dziwną budżetową fuzją popularnego nadal 206 z jego następcą 207, do tego o okrojonej gamie silników – 206+ nie występował w wersji 2 litrowej, oferowany był tylko z najsłabszymi jednostkami. Polecam wybrać wersje GT, GTI lub 16 z późniejszych roczników z tzw MUX’em czyli z multipleksem (ma to spory wpływ na dostępność i ceny wielu częsci, dla przykładu tablica wskaźników (używana klasy A/A+ czyli w stanie dobrym i dobrym plus) dla wersji GTI z MUX od okolic 100zł liczba ofert na Allegro czy OLX kilkanaście gdy A+ bez MUX od 180 w górę a sensownych ofert ledwo kilka. Takich przykładów jest więcej.) Poza tym jednak multipleks nie wnosi jakiś wielkich różnic dla użytkownika – zmniejsza ilość kabli i upraszcza nieco budowę połączeń elektrycznych dodatkowo samochody na MUX używają już fabrycznie LEDów kiedy bez MUX nadal żaróweczek, jednak można je bez problemu na LEDy wymieniać.. Reasumując. Polecam 206 w wersji S16, GT, GTI od 138 koni mechanicznych w górę. Przyjazny prosty i naprawdę dosyć solidny hothatch – może być zrywnym, dynamicznym samochodem do codziennego użytkowania, który osiągalny jest za bardzo rozsądne pieniądze, i za stosunkowo niewygórowane kwoty pozwala na liczne modyfikacje, od zmiany fabrycznego wkładu/filtra na lepszy np od K&N co ja osobiście polecam lub nawet wymianę całego dolotu na filtr stożkowy (czego nie jestem zwolennikiem), wykonanie przelotu, zmiana kolektora dolotowego, nowe mapowanie komputera, sportowe zawieszenie, skrócenie przełożeń, lepsze dedykowane sportowe zaciski. Niektóre z modyfikacji mogą być tak radykalne, że samochód będzie nadawał się tylko na tor a S16 / GTI / a najbardziej wersja RC do tego się świetnie nadają.