Renault Symbioz – dane techniczne, wyposażenie, ceny
Do oferty Renault dołącza nowy crossover segmentu C. To Renault Symbioz przypominający przemodelowanego Scenica E-Tech. Auto jest rodzinnym crossoverem. To
Strona główna » Opinie o samochodach » Renault
Do oferty Renault dołącza nowy crossover segmentu C. To Renault Symbioz przypominający przemodelowanego Scenica E-Tech. Auto jest rodzinnym crossoverem. To
Renault Clio 2. na rynku zadebiutowało w 1998 roku. To następca Clio 1. generacji natomiast model zaprojektowano niemal od podstaw.
Renault Scenic 2 to minivan produkowany w latach 2003 – 2009. Auto zaprezentowano w 2003 roku na targach w Genewie
Nawet styl jest hybrydowy – rasowa linia i sportowa dynamika Nowego Renault Arkana nie wpływają na ilość miejsca w kabinie,
Do sieci Renault Polska na przełomie roku trafił model idealny na aktualne czasy – Wavecamper Renault Trafic. Samochód w zabudowie
Tym razem mamy coś dla miłośników aut francuskich. Testujemy nowiutkie Renault KADJAR (rok modelowy 2020). Koniecznie zapoznajcie się z naszym
Produkcję Renault Koleos rozpoczęto w 2008 roku. Auto należy do autosegmentu J w klasie pojazdów grupy Compact SUV.
Renault Kangoo I dostępne na rynku od 2003 roku. Kangoo 4×4 1.9 dCi należy do autosegmentu M i do klasy
W 2006 rozpoczęto produkcję Renault Clio III . Auto należy do autosegmentu B w klasie pojazdów grupy Small car.
Renault Espace V 2015-____ to samochód osobowy produkowany od 2015 roku. Auto należy do autosegmentu M w klasie pojazdów grupy
Renault Safrane to samochód osobowy produkowany od 1993 roku. Safrane V6i Allrad należy do autosegmentu E i do klasy pojazdów
Produkcję Renault Megane II rozpoczęto w 2005 roku. Ten model Renault należy do segmenu C i kwalifikowany jest jako pojazd
Renault to marka znana szeroko na całym świecie. Również w Polsce. Jej tradycja sięga 1899 roku, kiedy to trzej bracia o nazwisku Renault założyli przedsiębiorstwo produkujące auta.
W przeciwieństwie do innych marek przedsiębiorstwo braci Renault od razu produkowało automobile i nie zaczynało od silników dla przemysłu, rowerów czy maszyn do szycia…
Po roku od założenia wyprodukowano 76 aut i zatrudniano już 110 pracowników. Silniki dostarczane do aut pochodziły od innych firm, jednak już w 1902 roku powstał pierwszy silnik jednego z braci i założycieli marki Louisa o pojemności 3750 cm³ i mocy około 25 KM.
I wojna światowa pomogła rozsławić markę dzięki zarekwirowaniu taksówek i dostarczeniu nimi wojska na pole bitwy nad rzeką Marną, co przesądziło o zwycięstwie.
W czasie wojny przedsiębiorstwo trudniło się również produkcją silników lotniczych, samolotów, samochodów transportowych, a nawet czołgów i amunicji.
Po wojnie, zgodnie z ówczesnymi trendami zostało przekształcone w spółkę akcyjną o nazwie Fabryka Renault. Z powrotem ruszyła produkcja aut dla ludności cywilnej. Zaczęto tam również produkować traktory.
Niestety II Wojna Światowa nie oszczędziła zakładów Renault. Po przejęciu przez Niemców, produkowano tam czołgi. W końcu na przełomie 1942 i 1943 roku fabrykę zbombardowano i zniszczono w 80%.
Jej założyciela oskarżono o współpracę z Niemcami i w 1944 r. zmarł w więzieniu. Jednak zanim to nastąpiło Louis zdążył zaprojektować w konspiracji przed Niemcami i stworzyć prototyp modelu 4CV.
Upaństwowione po wojnie zakłady powróciły do produkcji aut. I tak w 1947 roku zaczęto produkować model 4CV.
Było to auto dla mas stworzone na podobieństwo Volkswagena KdF-Wagen. Miało być autem dla mas i tak też się stało. Jego niska cena wpłynęła na popularność i w latach 1947 – 1961 wyprodukowano 1105 000 egzemplarzy.
Model ten okazał się na tyle dobry, że w 1951 roku wygrał 24 godzinny wyścig LeMans w swojej klasie aut.
Równolegle powrócono do produkcji traktorów. Powstał model oznaczony R3040 i pomalowany na pomarańczowo. Od tej pory traktory tej marki mają właśnie kolor pomarańczowy.
Natomiast popularność modelu 4CV sprawiła, iż zaczęto pracować nad nieco większym modelem. W 1951 roku na produkcję wszedł model o nazwie Frégate. Ąuto było większe od modelu 4 CV, niezbyt szybie ale za to niezawodne i wygodne.
W latach 50. powstał jeszcze Renault Dauphine, a potem model Floride. Dauphine również zyskało popularność i sprzedawało się dobrze nie tylko we Francji, ale też w USA, w Niemczech i we Włoszech.
W latach 60. rozpoczęła się produkcja innowacyjnej 4. Auto miało przedni napęd i ciśnieniowy układ chłodzenia. Auto było również produkowane w wersji cabrio, jako limuzyna oraz pick-up. Alternatywą dla 4 miała być 6.
W 1965 roku zadebiutował pierwszy hatchback – był to model 16. Zyskał on nawet nagrodę “Car of the year”. Natomiast na model 12 skonstruowany na podobnej do 16 zasadzie została wykupiona licencja przez rumuńską Dacię.
Lata 70. i 80. to kolejne popularne modele Renault, takie jak 5 i model Fuego. W 1984 roku pojawił się pierwszy w Europie van Espace.
W latach 90. powstały modele takie jak Clio, które obecnie doczekało się czwartej generacji, Twingo, Laguna czy Megane oraz Scenic. Do dziś również dobrze sprzedaje się dostawcze Kangoo.
Przełomem z pewnością jest powstanie elektrycznego modelu ZOE, które to również możemy spotkać na ulicach polskich miast.
Autobaza
Współpraca
Wsparcie
Pomoc
Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.
Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.
Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.
Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.
Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.