
Skoda Octavia Combi TDI GLX (1896cm3 Diesel FWD) Kombi – 5 drzwiowy
Produkcję Skoda Octavia (pierwszej generacji) rozpoczęto w 1998 roku. Skoda Octavia należy do klasy pojazdów typu Compact car zaliczanych do
Strona główna » Opinie o samochodach » Skoda
Produkcję Skoda Octavia (pierwszej generacji) rozpoczęto w 1998 roku. Skoda Octavia należy do klasy pojazdów typu Compact car zaliczanych do
Produkcja Skoda Fabia (pierwszej generacji) została rozpoczęta w 2003 roku. Skoda Fabia należy do klasy pojazdów typu Small car zaliczanych
Produkcję Skoda Octavia (pierwszej generacji) rozpoczęto w 2005 roku. Auto należy do autosegmentu C w klasie pojazdów grupy Compact car.
Produkcja Skoda Felicia została rozpoczęta w 1998 roku. Skoda Felicia należy do klasy pojazdów typu Small car zaliczanych do autosegmentu
Prezentacja Skoda Octavia (drugiej generacji) odbyła się w 2005 roku Auto należy do autosegmentu C w klasie pojazdów grupy Compact
Produkcję Skoda Rapid rozpoczęto w 2013 roku. Rapid Spaceback 1.2 MPI należy do autosegmentu C i do klasy pojazdów typu
Produkcja Skoda Octavia (pierwszej generacji) została rozpoczęta w 2001 roku. Samochód należy do klasy Compact car, który zaliczany jest do
Skoda Roomster został wprowadzony do produkcji seryjnej w 2010 roku. Auto należy do autosegmentu C w klasie pojazdów grupy Compact
Produkcja Skoda Octavia (drugiej generacji) została rozpoczęta w 2004 roku. Skoda Octavia należy do klasy pojazdów typu Compact car zaliczanych
Skoda Octavia (drugiej generacji) to samochód osobowy produkowany od 2009 roku. Samochód należy do klasy Compact car, który zaliczany jest
Skoda Octavia (drugiej generacji) to samochód osobowy produkowany od 2009 roku. Skoda Octavia należy do klasy pojazdów typu Compact car
Skoda Octavia (drugiej generacji) dostępne na rynku od 2009 roku. Samochód należy do klasy Compact car, który zaliczany jest do
Skoda to dobrze znana i ceniona marka w Polsce. Można ją często spotkać na naszych drogach i nie ma się co dziwić. Z pewnością reprezentuje satysfakcjonujący stosunek ceny do jakości i wielu kierowców decydowało się na zakup skody – właśnie ze względu na jej dobrą cenę.
Zapoznajcie się z historią marki i dowiedzcie się więcej na łamach autobaza.pl
Czy wiecie, że Skoda jest jedną z czterech najstarszych marek na świecie? Należała do ścisłej elity marek cenionych za jakość montażu i technikę. Od początku dla marki pracowali najlepsi inżynierowie i karoseryjnicy – odpowiednik dzisiejszych designerów.
Grupa Skoda powstała w 1925 r. wyniku fuzji dwóch firm z branży metalurgicznej i przemysłowej.
To dzięki fuzji ze spółką Laurin&Klement powstał po dziś dzień znany koncern Skoda. W tamtych czasach reprezentował cały ciężki, zbrojeniowy i motoryzacyjny przemysł czechosłowacki. Miał liczne fabryki w Pilznie, Mlada Boleslav, Libercu i Pradze oraz mniejsze wytwórnie.
Aby zdać sobie sprawę z wielkości grupy wystarczy wspomnieć, iż zatrudniał przeszło 65 000 ludzi w samej Czechosłowacji.
Niestety atak Hitlera na Czechosłowację spowodował całkowite przejęcie grupy przez Niemców i zawieszenie produkcji aut. Od tej pory Skoda miała się zająć tylko i wyłącznie przemysłem zbrojeniowym, aby służyć celom Hitlera.
Po wojnie fabryka została szybko odbudowana i przejęta przez władze socjalistyczne. Na potrzeby władz zmieniono nazwę zakładów na AZNP (w czeskim skrót od “Fabryka Samochodów Przedsiębiorstwo Państwowe”) imienia generała Ludvika Svobody.
Jednak samochody w tym czasie były dostępne jedynie dla dygnitarzy partyjnych. Aż do lat 40-stych głównie projektowano nowe auta, ale nic nie zostało wyprodukowane.
W 1949 roku nastąpił przełom i zaczęła się produkcja serii 1100-1200 w wersjach coupé, limuzyna, kombi i sanitarka. Auta były produkowane na tzw. eksport dewizowy i trwało to do 1956 r.
W 1953 roku powstała Skoda Spartak, a następnie przebój rynkowy – Octavia (1959 r.).
Octavia była przełomem, który popchnął markę znów na tory wyspecjalizowanego producenta aut marki Skoda.
Zapotrzebowanie na auta rosło, a do końca lat 80-tych Skoda produkowała coraz więcej samochodów na wolny rynek.
Pomimo takiego sukcesu i potrzeb rynku władze socjalistyczne ukierunkowały potencjał wytwórczy koncernu na produkcję zbrojeniową.
W 1990 roku era socjalizmu w Czechosłowacji dobiegła końca. Dla marki zaczął się okres intensywnego rozwoju własnego potencjału i zajmowania należnego im miejsca w świecie motoryzacji.
W 2007 roku marka weszła z produkcją do Chin oraz na rynek australijski. W 2014 roku roczna sprzedaż Skody przekroczyła milion sztuk.
Autobaza
Współpraca
Wsparcie
Pomoc