Suzuki Swift 1.2 Premium Plus Hybrid jest odpowiedzią na zwiększone zapotrzebowanie klientów na auta miejskie oraz kompromisem pomiędzy ekologią a sportowym charakterem auta. Czy ten kompromis się udał? No nie do końca. Naszym zdaniem auto jest sportowe tylko z wyglądu, bo osiągi jakie prezentuje, jak na sportowy charakter pozostawiają wiele do życzenia… Przy dwóch trybach jazdy, w tym sportowym Suzuki Swift gorzej się rozpędzał niż przy normalnym trybie jazdy…
Przy próbie rozpędzenia się z 80 km/h do 120 km/h w normalnym trybie zajęło to 00:09:24, natomiast w trybie sportowym 00:10:08. Wygląda więc na to, że tryb sportowy podkręca tylko i wyłącznie obroty silnika, co nie przełożyło się na czas, w którym Przemek osiągnął docelową prędkość – mianowicie 120 km/h. Ten fakt nas zadziwił… Zatem wyprzedzanie tym autem przy wyższych prędkościach może być męczące.
Suzuki Swift 1.2 Premium Plus Hybrid 83 KM
Jednakże Suzuki Swift 1.2 Premium Plus Hybrid 83 KM z automatyczną skrzynią biegów CVT jest przede wszystkim miejskim autem. Więc nie czepiajmy się za nadto jego osiągów w trasie… Bo przy takiej mocy silnika, aż takiej tragedii nie ma. To auto z pewnością spodoba się kierowcom lubiącym jednostajną i spokojną jazdę (są tu tacy ;-)?)
Jego skromne gabaryty w rzeczywistości mogą zapewnić komfort nawet wysokiemu kierowcy czy pasażerowi. Przemek – nasz pracownik testujący to auto ma 190 cm wzrostu, a mimo to było mu w Suzuki Swift wygodnie.
Na pewno nietypowym rozwiązaniem jest tu połączenie miękkiej hybrydy ze skrzynią biegów CVT. Ale zanim omówimy sprawowanie się skrzyni biegów CVT w Suzuki Swifcie, to przedstawimy wam jeszcze nasze spostrzeżenia odnośnie wyglądu.
Auto ma nowoczesną i sportową linię. Naszym zdaniem spodoba się zarówno mężczyznom jak i kobietom. Światła z przodu i z tyłu zostały wykonane w technologii LED. Niektórym nawet przednie światła wyglądem przypominają te z BMW Z4…
Czy zgadzacie się z tym porównaniem? Dajcie znać w komentarzach.
Lusterka zewnętrzne w tym modelu regulowane są elektrycznie, a koła to 15″ stalowe felgi z kołpakami. Szału nie ma, ale całość wygląda naprawdę w porządku.
Wyposażenie i bezpieczeństwo
Auto wyposażone jest w przednie, czołowe poduszki powietrzne (kierowcy i pasażera), Poduszkę powietrzną kierowcy oraz kurtynowe poduszki powietrzne. Pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, a z tyłu znajdziecie system ISOFIX do wpinania fotelika.
Pomimo imponującego wyposażenia zapewniającego bezpieczeństwo, ze względu na gabaryty nie będzie to raczej auto rodzinne. W każdym razie 4 osobowa rodzina może przejechać z punktu A do punktu B, ale wyjazd na wakacje oznaczałby zapewne konieczność wynajęcia przyczepy na bagaże… Pojemność bagażnika wynosi bowiem 265 l.
Testy NCAP z 2017 roku oceniły poprzednią generację Suzuki Swifta na 3 gwiazdki, natomiast dodatkowy pakiet bezpieczeństwa zwiększył je o 1 gwiazdkę. Nie doszukaliśmy się informacji o wynikach testów NCAP nowej generacji Suzuki Swift. Jeżeli wam udało się to sprawdzić, to dajcie znać w komentarzach.
Testowane przez nas Suzuki wyposażone jest w system ESP, ABS, Aktywny Tempomat, Immobilizer, a nawet system kontroli ciśnienia w oponach. Auto sygnalizuje również niezapięte pasy. Systemy wyhamowujące auto sprawdzają się do prędkości 30 km/h, potem trzeba już przejąć pałeczkę i samemu zacząć hamować. W każdym razie Przemek nie odważył się przetestować tego systemu do końca w ruchu ulicznym.
Wnętrze
Warto pochwalić to auto za przestronną kabinę i sporo miejsca z tyłu. Jeżeli chodzi o deskę rozdzielczą, to w tym modelu w przeciwieństwie do Suzuki SX4 sterowanie komputerem pokładowym odbywa się przy pomocy wygodnego przycisku na kierownicy. Jednak nadal komunikaty są po angielsku.
Dodatkowo na kierownicy znaleźć można przyciski do bieżącego obsługiwania multimediów i sterowania np. tempomatem. W Suzuki mamy również czujnik zmierzchu, zestaw głośnomówiący Bluetooth, Radio fabryczne, Gniazdo USB. Menu w panelu dotykowym dostępne jest w polskiej wersji językowej.
Ilość miejsca w kabinie przełożyła się na niewielkich rozmiarów bagażnik, który jak już wspomnieliśmy ma pojemność 265 l. Znajdziemy tam również haczyk na zakupy. Siedzenia z tyłu składają się w proporcji 60/40.
Suzuki Swift – Mild HYBRID
Co właściwie oznacza ta MILD Hybrid?
Technologia MILD Hybrid ma za zadanie wspieranie silnika spalinowego przy bardziej intensywnych momentach w czasie jazdy jak np. przy wyprzedzaniu lub podczas uruchamiania silnika. Generalnie ujmując – zawsze wtedy, gdy wzrasta zapotrzebowanie na paliwo.
Na komputerze pokładowym można obserwować transfer energii z silnika na koła czy z kół do baterii (np. podczas hamowania lub toczenia się na biegu).Wtedy auto odzyskuje energię. Napięcie akumulatora wynosi 48V.
Wg producenta innowacyjna technologia mild hybrid od Suzuki składa się z trzech głównych elementów:
- urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego,
- akumulatora litowo-jonowego 48V,
- przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V.
Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować dodatkową moc i moment obrotowy wspomagające silnik spalinowy, a także zwiększa moment obrotowy podczas ruszania i przyspieszania. Nowa funkcja wspomagania biegu jałowego eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.
Podsumowanie
Jazda tym samochodem jest całkiem przyjemna. Nie jest to demon prędkości, gdyż do 100km/h rozpędza się w ok. 10 s., ale przecież mamy do czynienia z małym miejskim autem. We wnętrzu podczas jazdy nie jest nadmiernie głośno. Auto jest komfortowe, choć przy większej ilości osób w kabinie, dłuższe przejazdy mogą okazać się męczące.
Ceny modelu z 2020 roku zaczynają się już od. ok 53 tys. PLN. Natomiast rocznik 2021 spełniający najnowszą normę emisji spalin kosztuje od 65 tys. PLN
Ciekawe jakie jest wasze zdanie o testowanym Suzuki Swift? Obejrzyjcie nasze VIDEO i dajcie znać jak wam się podoba to auto!
Jedna odpowiedź
Ta wersja z CVT ma 16 calowe alufelgi nie stalowe 15 tki z kolpakami😉.Pozdrawiam