Suzuki Vitara

W artykule przeczytasz

Nasze pierwsze wrażenia z testu Suzuki Vitara Hybrid 1.4 2WD 6MT z wyposażeniem Elegance – czyli najbogatszym oferowanym przez Japończyków.

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 2WD 6MT Elegance

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 – marka, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Na rynku znajduje się od ponad 30 lat.

A my tym razem mamy dla was najnowsze wcielenie tego popularnego SUVa – wersję Hybrydową z silnikiem 1.4 BOOSTERJET.

Testowany egzemplarz jest najlepiej wyposażonym wśród dostępnej oferty i kosztuje 95 500 zł. Ceny niższych wariantów wyposażenia zaczynają się od 81 500 zł, za opcję Comfort Plus oraz 87500 zł za Premium.

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 – wyposażenie:

  • Elektrycznie sterowane lusterka, ogrzewane i składane
  • Elektrycznie sterowane szyby – wszystkie
  • Czujnik zmierzchu
  • Aktywny tempomat
  • Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
  • Czujnik pasa ruchu z utrzymaniem w jego wnętrzu
  • Podgrzewane dwu stopniowo fotele z przodu
  • System multimedialny bluetooth, ekran dotykowy, nawigacja.

Jak prezentuje się Suzuki Vitara

Jest to miejski SUV z zacięciem terenowym. Duże koła dają wrażenie, że Vitara poradzi sobie nie tylko z miejskimi krawężnikami, ale i z bezdrożami. I tak jest w rzeczywistości!

Testując Suzuki nie odmówiłem sobie leśnych szutrów dosyć mocno zaśnieżonych. Systemy wspomagające pracę kierowcy i kontrola trakcji sprawdzały się znakomicie. Ani przez moment nie czułem się niepewnie. Vitara dzielnie parała na przód nie gubiąc przyczepności i z łatwością pokonując nierówności terenu.

A systemów tutaj nie brakuje. Do dyspozycji mamy ich cały szereg:

  • ESP z kontrolą trakcji
  • System ABS + EBD + wsp. hamowania awaryjnego BAS
  • System stabilizacji toru jazdy ESP® + TCS
  • Emergency Stop Signal (ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu)

Zawieszenie i światła

Zawieszenie o wiele lepiej sprawdza się niż w testowanym wcześniej Renault Kadjar Intense. Mimo, że Suzuki może poszczycić się niewiele mniejszym prześwitem, to ani razu nie zdarzyło się, żebym zahaczył o coś zawieszeniem.

Bardzo dobre wrażenie robią światła LED, które nie tylko dobrze się prezentują, ale również znakomicie oświetlają drogę. Do pełni szczęścia zabrakło niestety doświetlania zakrętów. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić – to wewnętrzna lampka w podsufitce powinna być bardziej z tyłu i z możliwością zapalenia dla każdego z pasażerów osobno.

Vitara z zewnątrz nie wygląda na duży samochód ale zaskakuje przestronnością. Mając 190 cm zmieszczę się i z przodu i z tyłu. Podsumowując pojemność samochód będzie wygodny dla 4 dorosłych osób. Miejsce po środku niestety nie nada się do wygodnego podróżowania, szczególnie uciążliwy dla nóg będzie środkowy tunel, który jest dość mocno wysunięty do tyłu i blokuje możliwość przemieszczania stóp.

Wnętrze

W środku jest dość przestronnie, ale przednia szyba wydaje mi się dosyć mała i podjeżdżając do świateł dosyć często będziecie musieli się gimnastykować aby zobaczyć czy stać, czy jechać. Szkoda, że producent nie zdecydował się jej odrobinę przedłużyć i zastosować okno panoramiczne.

Z tyłu bez problemu zmieszczą się 2 dorosłe osoby. Miejsce po środku nie jest niestety zbyt wygodne i mając umiejscowione 2 foteliki nie ma szans nie przewiezienie nikogo więcej. (samochód wyposażony jest w 2 systemy ISOFIX).

Przednie fotele są podgrzewane 2 stopniowo LO i HI.  Klimatyzacja jest automatyczna – niestety nie dwustrefowa. Zabrakło też nawiewu na tylną kanapę.

Bardzo estetycznie i funkcjonalnie zaprojektowano centralny ekran multimedialny. Co ważne można go obsługiwać w rękawiczkach. Mimo braku fizycznych przycisków do sterowania dosyć łatwo jest np. podgłośnić czy przyciszyć chociażby audio – wystarczy przesunąć palcem wzdłuż linii VOL. Rozwiązanie genialne w swojej prostocie, a jeszcze się z nim nie spotkałem.

Ekran podzielony jest na 4 kafelki:

  • audio
  • nawigacja
  • połączenie z telefonem – android auto lub iOS
  • telefon – dzwonienie

Po kliknięciu każdego z nich rozwija się dodatkowe menu dostosowane do wybranego kafelka. Wszystko jest bardzo intuicyjne.

Oprócz tego do dyspozycji mamy asystenta głosowego, aktywowanego przyciskiem na kierownicy lub z panelu multimedialnego.

Nieporozumieniem z kolei dla mnie jest drugi ekran umieszczony pomiędzy zegarami. Nie ma języka w nim j. polskiego – mimo, że ekran multimedialny ma. Ustawienia są osobne dla obu ekranów, jeśli np. chcecie zmienić godzinę musicie to robić osobno dla każdego z ekranów.

Sterowanie mogłoby być łatwiejsze za pomocą odpowiedniego przycisku na kierownicy a jest wystającym pokrętłem przy zegarze po prawej stronie.

Była już mowa o światłach warto przy okazji wnętrza wspomnieć o pewnym braku. Mianowicie podświetlenie przycisków od podnoszenia elektrycznych szyb w testowanej Suzuki Vitarze znajduje się jedynie po stronie kierowcy. Pasażerowie czy to z przodu czy z tyłu w nocy muszą sobie to wymacać.

Wykończenie Vitary

Bardzo spodobały mi się fotele z syntetycznej skóry i zamszu, z ciekawymi przetłoczeniami jak również zamszowe wstawki w drzwiach. Fotele dobrze obejmują kierowcę i są dosyć wygodne.

W testowanym wyposażeniu w wersji Elegance dostajemy obszytą skórą kierownicę, hamulec ręczny i gałkę zmiany biegów. Kokpit jest czarny ze srebrnymi wstawkami. Szczególnie spodobał mi się analogowy centralnie umieszczony zegar. Przez całą szerokość mamy imitację carbonu wykonaną z tworzywa sztucznego. Całość robi schludne wrażenie. Nie jest to klasa premium, ale nie wygląda biednie.

Bagażnik dobry do miasta. W trasie niekoniecznie.

Bagażnik Suzuki Vitara Hybrid 1.4

Bagażnik liczy 375 litrów, a po złożeniu foteli powiększa się do 710 l. Podłoga bagażnika jest podwójna, co pozwala zniwelować próg i wyrównać na płasko do złożonych foteli. Półkę w bagażniku spokojnie możemy schować właśnie pod podwójną podłogą, co pozwoli nam przewieźć większe przedmioty.

Jednak nie oszukujmy się. Do największych on nie należy i chcąc się wybrać chociażby na tydzień nad Polskie morze okaże się, że rodzina 2+2 będzie musiała ciągnąć albo przyczepkę albo założyć bagażnik dachowy.

Mały bagażnik, być może wynagrodzą wszystkie dodatkowe systemy wspomagające kierowcę…

A jest ich kilka:

  • ABS + EBD + wso. hamowania awaryjnego BAS
  • ESP + TCS
  • Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (Hill Hold Control)
  • Monitorowanie ciśnienia w oponach
  • Pedał hamulca i sprzęgła zapada się w przypadku zderzenia czołowego
  • Ostrzeganie o hamowaniu awaryjnym
  • Wspomaganie hamowania
  • Monitorowanie martwego pola (BSM)
  • Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Rozpoznawanie znaków (TSR)
  • Utrzymanie pasa ruchu i ostrzeganie o zjeżdżaniu (LDP i LDW)
  • Ostrzeganie o niestabilności kierunku jazdy (weaving alert)

Silnik Hybryda 1.4 BOOSTERJET

Suzuki zdecydowało się na dodanie niewielkiego motoru elektrycznego. Dodatkowe 50 Nm pozwala osiągnąć nieco lepsze wyniki podczas ruszania i przyśpieszania. To ważne, bo w ofercie nie znajdziecie innego silnika. Niezależnie od wersji wyposażenia silnik zawsze będzie taki sam. Różnicą jest natomiast skrzynia biegów, manualna i automatyczna oraz napęd na przód lub 4×4.

Testowana wersja Suzuki Vitary zbiera się dosyć dynamicznie, dużo lepiej niż testowany wcześniej SUV od Francuzów. Do miasta jest zupełnie wystarczająca, natomiast w trasie mogłoby być lepiej. Ciekawe jest przyśpieszanie z włączonym tempomatem. Silnik reaguje bardzo szybko i dynamicznie. Nie rozłącza się nawet przy zmianie biegów.

Co ciekawe, hybryda od Japończyków posiada nową funkcję pracy na biegu jałowym, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości. Nowe rozwiązanie pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. doładowuje swoje elektryczne ogniwo podczas hamowania i jadąc na luzie.

Podsumowanie recenzji Suzuki Vitary 1.4 BOOSTERJET

Japończycy odwalili kawał dobrej roboty. Nie zepsuli terenowych właściwości samochodu. Jednocześnie doposażyli go w nowe technologie, które uprzyjemnią wam jazdę, chociaż jak mieliście okazję przeczytać nie wszystkie działają tak jak powinny. Auto świetne do miasta, dynamiczne i przestronne mimo, że patrząc z zewnątrz nie odniesiemy takiego wrażenia. Nie powinniście mieć problemów z parkowaniem, a właściwości terenowe auta z pewnością uprzyjemnią jazdę podczas weekendowych wypadów za miasto.

Specyfikacja i dante techniczne Suzuki Vitara Hybrid 1.4 2WD 6MT

ModelVitara
Rozstaw osi2500 mm
Rozstaw kół z przodu1535 mm
Rozstaw kół z tyłu1505 mm
Długość4175 mm
Szerokość1775 mm
Wysokość1610 mm
Masa własna1245 kg
Masa dopuszczalna1770 kg
Pojemność bagażnika375-710 litrów
Pojemność zbiornika paliwa47 litrów
Minimalny promień skrętu5,20 m
Prześwit185 mm

Dane techniczne

Pojemność silnika1373 cm3
Ilość cylindów4
Ilość zaworów16
Typ silnikaK14D
Maksymalna moc silnika95 (129) / 5500 kW (KM) / obr./m
Maksymalny moment obrotowy95 (129) / 5500 kW (KM) / obr./m
Średnica cylindra x skok tłoka73,0 x 82,0 mm
Stopień sprężania10,9
ZasilanieBezpośredni wtrysk benzyny
Prędkość max.190 km/h

 Układ jezdny

Skrzynia biegów6 MT
Układ  kierowniczyPrzekładnia zębatkowa, wspomagany elektrycznie
Hamulce przednieTarczowe, wentylowane
Hamulce tylneTarczowe
Zawieszenie: PrzednieKolumny McPherson
Zawieszenie: TylneBelka skrętna
Hamulce tylneTarczowe
Ogumienie215/60 R16, 215/55 R17

Dane eksploatacyjne

Norma emisji spalinEuro 6
Zużycie paliwa (WLTP): Prędkość niska7,1-7,3 l/100 km
Zużycie paliwa (WLTP): Prędkość średnia5,7-6,0 l/100km
Zużycie paliwa (WLTP): Prędkość wysoka5,4-5,6 l/100km
Emisja co2 (WLTP): Cykl mieszany140-145 g/km

Zachęcam do obserwowania nas również na Facebooku

⭐Zapisz się do newslettera ⭐

Więcej o Suzuki Vitara Strong Hybrid znajdziecie również na kanale Marek Drives: 

Ocena naszych czytelników
[Suma: 43 Średnio: 3.9]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.