Toyota Corolla jest zamawiana w Polsce co 11 minut i została ogłoszona jednym z najlepiej sprzedających się modeli w historii. W 1974 roku po raz pierwszy – jak podaje Wikipedia – model ten został bestsellerem roku. Już w 1997 roku została uznana za najlepiej sprzedający się model w historii. Wyprzedziła tym samym Volkswagena Garbusa.
W pierwszym półroczu 2020 roku Corolla była na drugim miejscu najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce, zaraz po Toyocie Yaris oraz wyprzedzając znajdującą się na 3 miejscu Dacię Duster. Również w 2021 roku króluje w rankingach najpopularniejszych modeli nowych aut.
Produkcja Corolli zaczęła się w 1966 roku. Była ona najpierw samochodem segmentu B, a następnie segmentu C. Po dziś dzień firma sprzedała już łącznie 50 milionów egzemplarzy tego modelu w różnych wersjach.
Toyota Corolla 1.2 Turbo 2020
Dzisiaj testujemy dla was toyotę corollę z 2020 roku. Obecnie mamy 12 generację tego auta. Corolla w tej wersji – czyli hatchback jest następcą AURISA a prezentowane tu COMBI jest następcą AVENSISA i AURISA.
Projektując Corollę jej twórcy myśleli raczej o młodszych odbiorcach więc jej stylistyka jest trochę bardziej dynamiczna. Czy trafili w ich gusta ? Oceńcie sami, a najlepiej napiszcie w komentarzu pod wpisem jak wam się podoba Corolla w takiej odsłonie.
Redakcja autobaza dostała do testów Toyotę Corollę Combi, która jest dłuższa od hatchbacka o 28 cm.
Natomiast oba te modele mają taką samą szerokość i rozstaw kół – 1,54 m. Rozstaw osi w porównaniu z hatchbakiem jest o 6 cm dłuższy i wynosi 2,7 m.
Wyposażenie
Na wyposażeniu tej wersji są m.in. 16″ felgi aluminiowe, Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), Światła główne w technologii LED (Basic LED), Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC) (te układy dla was przetestowałem) oraz Interfejs Android Auto™, interfejs Apple CarPlay™, Toyota safety sense.
Dostępne wersje tego modelu to ACTIVE, który jeszcze w rok temu, w listopadzie 2020 kosztował od 72900 PLN; natomiast obecnie najnowszy model Toyoty – Active Touring Sports kosztuje od 84 900 z silnikiem spalinowym. W wersji hybrydowej kosztuje już zdecydowanie drożej. Ceny zaczynają się od 98 900 PLN.
Silnik
Model testowany przez redakcję autobaza to COMFORT. Wersja silnika 1.2. Touring Sports. Demon prędkości i przyspieszania to to nie jest. Należy wziąć pod uwagę, iż samochód w tej wersji silnika 1.2 nie będzie miał powalających osiągów.
Auto nie jest super dynamiczne, a w momencie przyśpieszania widać, że potrzebuje chwilkę, aby wejść na odpowiednie obroty silnika. Silnik ma cztery cylindry, co z pewnością liczy się na plus dla tego modelu. Moc 116 KM.
Przyspieszenie do 100 km/h niecałe 10 s. W jeździe po mieście jest wystarczający i w miarę oszczędny. Średnie spalanie tego modelu to ok 7-8 l/100 km w trasie, natomiast w mieście przy bardzo spokojnej jeździe można zejść poniżej 7 l. Nie ukrywajmy, że w trasy idealny byłby tu silnik diesla. Niestety nie jest on już dostępny w tym modelu.
Jeżeli macie ochotę na mocniejszy silnik w tej wersji to jest on dostępny w postaci hybrydy. Auto wtedy ma pojemność silnika 1.8 i 122 KM. Do tego bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów.
Manualna skrzynia biegów chodzi bez zarzutu, a biegi przełączają się płynnie. Ponadto nie trzeba za często ich przełączać, przez co jazda na manualnej skrzyni biegów nie jest uciążliwa.
Pedał gazu natychmiast reaguje. Z tego powodu może niektórym wydać się zbyt czuły. Prowadzenie auta oceniamy jako lekkie i przyjemne. Ładnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi.
Toyota Corolla – wnętrze
Wnętrze Corolli w wersji Combi jest przestronne, a pojemność bagażnika to 596 l., przy rozłożonej kanapie. Po jej złożeniu zyskujemy 1606 l bagażnik. Ta wersja została stworzona jako rodzinny samochód.
O ile dzieci na tylnej kanapie będą miały sporo miejsca, to dorosłe wysokie osoby mogą odczuwać mniejszy komfort w podróży. Będzie im brakowało miejsca na nogi oraz nad głową.
Fotele mają tapicerkę materiałową, mogą być całe czarne lub mieć jasne wstawki. Są bardzo dobrze wyprofilowane przez co bardzo wygodne, nawet w dłuższych trasach.
Plastiki użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości. Wnętrze jest dobrze spasowane i świetnie wyciszone. Nawet przy większych prędkościach poziom hałasu nie jest zbyt odczuwalny w środku.
Kokpit wygląda naprawdę elegancko. Jego nieco obniżona linia zwiększa widoczność, ale chyba tylko po stronie pasażera. Niestety wysunięty w górę ekran multimedialny zabiera to, co dało obniżenie linii kokpitu. Obudowa zegarów za kierownicą też jest nieco uniesiona, co również wpływa na zmniejszoną widoczność.
Toyota Corolla 1.2 Turbo – podsumowanie
Toyota Corolla to naszym zdaniem auto godne polecenia. I choć ma drobne mankamenty to mimo wszystko oceniamy ją bardzo dobrze. Nadaje się jako auto rodzinne. Przy częstych wypadach w dłuższe trasy rozważylibyśmy inną wersję silnika.
Ze względu na stosunek ceny do jakości i wyposażenia zdecydowanie warto wziąć ją pod uwagę przy planowanym zakupie nowego auta.
Wy też byście brali ją pod uwagę? A może macie upatrzony inny model? Jeżeli tak, to jaki? Podzielcie się w komentarzach!