nadawanie paczek inpost
Nadawanie paczek nie oznacza już obowiązkowej wizyty w miejscach, które dostępne są w określone dni i godziny. Jak przystało na trzecią dekadę XXI wieku, są już dostępne znacznie wygodniejsze rozwiązania w zakresie wysyłania paczek. Co ważniejsze, wybrane metody służą nie tylko klientom biznesowym, a więc przedsiębiorcom. Obecnie proste i szybkie nadanie paczki 24/7 jest możliwe także dla klienta indywidualnego. Ciekawą ofertę, z opcją bezpośredniego odbioru przez kuriera lub wysyłki poprzez Paczkomat®, ma InPost. Podpowiadamy, jak zapakować paczkę, a następnie wysłać ją sprawnie i szybko z InPost, aby do adresata dotarła w kolejnym dniu roboczym.

W artykule przeczytasz

Jak zapakować paczkę, aby dobrze zabezpieczyć przesyłkę?

Żeby przesyłka kurierska bezpiecznie dotarła do adresata, należy wiedzieć, jak zapakować paczkę. Nie ma w tym nic trudnego ani skomplikowanego, jednak wciąż zdarza się, że zwłaszcza klienci indywidualni, którzy nie mają dużego doświadczenia w pakowaniu przesyłek, popełniają proste błędy narażające przewożony towar na uszkodzenie. Osoby, które nie wiedzą, jak zapakować paczkę, powinny postępować krok po kroku według poniższej instrukcji.

  1. Dobór odpowiedniego kartonu – karton nie może być uszkodzony i należy dopasować go do transportowanego produktu. Pudełko powinno być wystarczająco grube i nie odkształcać się podczas uciskania góry, boku i krawędzi. Na przykład przy przesyłkach o wadze powyżej 20 kg powinno być to wykonane przynajmniej z trzywarstwowej tektury o gęstości powyżej 750 g/m2. Jednak już przy przesyłkach nieco lżejszych, ale o wadze powyżej 5 kg, może to być karton wykonany z tektury dwuwarstwowej o gęstości 600 g/m2. Im karton jest grubszy, tym lepiej. Inną opcją jest użycie foliopaku.
  2. Wypełnienie opakowania – materiał wypełniający to na przykład wełna drzewna, worki powietrzne, arkusze z pianki, wypełniacz polistyrenowy, folia bąbelkowa, zabezpieczenia styropianowe, woreczki z rosnącą pianką, pulpa papierowa, zmięty papier czy skropak. Rolą wypełniacza jest ochrona przewożonego produktu przed zgnieceniem. Dobrze wypakowany karton nie będzie zgniatał się przy naciskaniu z góry i z boku.
  3. Zablokowanie produktów w opakowaniu – towar w pudełku nie powinien się przemieszczać. Żeby to sprawdzić, wystarczy podnieść i potrząsnąć pudełkiem. Jeżeli produktów jest kilka, należy je również oddzielić od siebie, co zapobiegnie wzajemnemu uszkodzeniu.
  4. Zabezpieczenie produktu – podczas sortowania i transportu przesyłka może być układana w różny sposób, dlatego należy zabezpieczyć towar wewnątrz. Żeby sprawdzić, czy jest on właściwie zabezpieczony, trzeba nacisnąć opakowanie z każdej strony. Produkt nie powinien być wyczuwalny.
  5. Zamkniecie i zaklejenie opakowania – pudełko należy zamknąć na tzw. podwójną literę “H”. Następnie opakowanie trzeba zakleić, najlepiej taśmą o szerokości nie mniejszej niż 48 mm. Taśma nie może odklejać się od kartonu po naciśnięciu górnej i dolnej części opakowania.

Pozostałe rodzaje opakowań

Wiedza o tym, jak zapakować paczkę, pozwoli uchronić przesyłkę przed uszkodzeniem. Oczywiście produkty mogą być też przewożone w innych opakowaniach niż pudełka, np.:

  • Koperta tekturowa – doskonale nadaje się do transportu dokumentów czy płyt CD. Przedmioty wewnątrz warto zapakować folią bąbelkową.
  • Foliopak – do pakowania dokumentów czy niewielkich i lekkich przedmiotów.
  • Tuba – na przykład do plakatów. Definicję standardowej paczki spełnia tuba o długości do 120 cm.

Klienci, którzy korzystają z InPost, mogą znaleźć na stronie internetowej zasady i wskazówki, jak zapakować paczkę.

Nadanie paczki bez etykiety bezpośrednio w maszynie Paczkomat

Klienci indywidualni korzystający z oferty InPost mogą nadać paczkę w dwóch formach:

  • w urządzeniu Paczkomat (nie ma potrzeby drukowania i naklejenia etykiety, jeśli skorzysta się z aplikacji mobilnej InPost Mobile);
  • przez kuriera (obowiązek drukowania i naklejenia etykiety).

Szybką opcją jest usługa Szybkie Nadania InPost. Cały proces wysyłki polega na umieszczeniu przesyłki w urządzeniu Paczkomat. Paczka może ważyć nawet do 25 kg i mieć maksymalne gabaryty 41 × 38 × 64 cm. W zależności od miejsca dostarczenia – do automatu Paczkomat lub bezpośrednio do odbiorcy – ta opcja wysyłki kosztuje:

  • nadanie paczki w usłudze Szybkie Nadania InPost z urządzenia Paczkomat do innej maszyny Paczkomat – od 14,69 zł brutto w przypadku paczki o gabarycie A;
  • nadanie paczki w usłudze Szybkie Nadania InPost z urządzenia Paczkomat do odbiorcy – od 15,79 zł brutto w przypadku paczki o gabarycie B.

Instrukcja nadania paczki w usłudze Szybkie Nadania InPost w maszynie Paczkomat:

  1. Wybranie gabarytów przesyłki.
  2. Podanie podanie danych takich jak m.in. numery telefonu – nadawcy i odbiorcy.
  3. Wskazanie docelowej maszyny Paczkomat.
  4. Zapakowanie i przygotowanie paczki do wysyłki
  5. Włożenie zapakowanej paczki do skrytki. I gotowe!

Można też skorzystać z aplikacji mobilnej InPost Mobile:

  1. Spakowanie i zmierzenie paczki.
  2. W dolnym menu aplikacji wybór ikony ze strzałką (Nadaj) i uzupełnienie formularza.
  3. Opłacenie wysyłki.
  4. Odbiór kodu nadania (9 cyfr) i kodu QR.
  5. Wpisanie kodu nadania na ekranie maszyny Paczkomat lub zeskanowanie kodu QR z aplikacji.
  6. Włożenie paczki do skrytki.

Nadanie paczki z etykietą przez Managera Paczek

Klienci indywidualni InPost przesyłki mogą nadać również przez Managera Paczek. Do wyboru są dwie opcje:

  • nadanie paczki w usłudze Manager Paczek InPost od nadawcy do maszyny Paczkomat – od 14,69 zł brutto w przypadku paczki o gabarycie A (waga do 25 kg; maksymalne gabaryty 41 × 38 × 64 cm);
  • nadanie paczki w usłudze Manager Paczek InPost od nadawcy do odbiorcy – od 15,79 zł brutto w przypadku paczki o gabarycie A (waga do 25 kg; maksymalne gabaryty 50 × 50 × 80 cm).

Zasady pakowania są takie same jak przy nadaniu paczki w maszynie Paczkomat. Różnica polega na obowiązku wydrukowania i naklejenia etykiety, która musi znaleźć się w widocznym miejscu na opakowaniu.

Oferta InPost skierowana do osób fizycznych jest więc bardzo atrakcyjna. Firma podpowiada klientowi indywidualnemu, jak zapakować paczkę, aby bezpiecznie dotarła do odbiorcy. Sama wysyłka jest prosta i szybka, a w usłudze Szybkie Nadania lub za pomocą aplikacji mobilnej InPost Mobile odbywa się nawet bez konieczności wizyty kuriera. Nie bez znaczenia jest też czas realizacji zlecenia. Maksymalnie to 2 dni robocze, aczkolwiek nawet 98% przesyłek jest dostarczanych już w następnym dniu po nadaniu.

Artykuł sponsorowany

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.