Team Japan chce ocalić silniki spalinowe
Wiele wskazuje na to, że niebawem w Europie silniki spalinowe przejdą do historii. W związku z bardzo rygorystyczną polityką klimatyczną Unii Europejskiej, w państwach Wspólnoty już za kilkanaście lat ma być zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych. Trend elektryfikacji samochodów widoczny jest też w innych częściach globu, ale nie wszędzie chcą pogodzić się z utratą aut spalinowych. Rękawice podejmują m.in. Japończycy. Team Japan to konsorcjum japońskich producentów, którzy chcą ocalić silniki spalinowe.

W artykule przeczytasz

Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych do 2040 roku?

Zanim o tym, czym jest i jaki pomysł ma Team Japan, w pierwszej kolejności odnieśmy się do niedawnego szczytu klimatycznego COP26. Szerzej pisaliśmy o nim w artykule “Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r. również w Polsce?“.

Otóż aż 24 kraje podpisały się na nim pod deklaracją zakazu sprzedaży aut spalinowych do 2035 lub 2040 roku. Co ciekawe, podpisu nie złożyli delegaci z USA, Chin, Japonii, Niemiec czy Francji. Były to natomiast m.in. Polska, Dania, Kanada, Austria, Indie, Holandia, Nowa Zelandia, Szwecja, Salwador, Islandia, Wyspy Zielonego Przylądka, Norwegia, Słowenia czy Wielka Brytania. Oprócz tego zdecydowało się na to wiele regionów, miast, ale i producentów pojazdów (m.in.  Volvo, Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover i chińskie BYD Auto).

Wśród nich nie było m.in. japońskiej Toyoty. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, ponieważ Japończycy mają swój własny pomysł na przyszłość silników spalinowych w motoryzacji. Co jest najważniejsze, wcale nie ostają oni za całkowitym wyeliminowaniem takich jednostek napędowych z branży.

Team Japan chce ocalić silniki spalinowe

Producenci pojazdów mechanicznych z Kraju Kwitnącej Wiśni zauważają, że rozwój elektromobilności to tylko jeden ze sposobów, aby osiągnąć ekologiczną neutralność. Japończycy założyli więc sojusz Team Japan. W jego skład wchodzi pięć japońskich marek: Kawasaki, Mazda, Subaru, Toyota i Yamaha. Celem tego porozumienia jest znalezienie rozwiązań, które pozwolą przetrwać silnikom spalinowym.

Team Japan to bardzo młoda inicjatywa, ponieważ zapoczątkowana dopiero 13 listopada 2021 roku. W tym dniu na torze Okayama Toyota zaprezentowała wyścigową Corollę z napędem wodorowym. To model, który będzie startować w zawodach Super Taikyu Series.

Z inicjatywą stworzenia Team Japan wyszła Toyota, a więc największy z producentów z całej piątki. Wspólnie z Mazdą firma chce opracować silnik Skyactiv-D. Ma on mieć pojemność 1,5 litra i być zasilany biodieslem nowej generacji. Będzie to więc paliwo wytworzone w całości lub w przynajmniej w części z przetworzonych tłuszczów roślinnych. Natomiast z Subaru Toyota chce stworzyć paliwo syntetyczne bazujące na biomasie, a z Yamahą – rozwijać technologię silników na ogniwa wodorowe. Nad silnikami spalającymi wodór pracować będą też wspólnie Yamaha i Kawasaki. W tym przypadku mowa jednak o silnikach do jednośladów.

Wydaje się, że Japończycy nie rzucają słów na wiatr i zamierzają w sposób bardzo poważny podejść do tematu. Nie zapominajmy, że w XX wieku Japonia dokonała niebywałego skoku technologicznego w obszarze motoryzacji. Oby teraz było podobnie. Wszystko po to, aby obniżyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery, ale wcale nie rezygnować przy tym z dotychczasowych technologii i silników spalinowych. Mają one być alternatywą dla aut elektrycznych, które przez wiele motoryzacyjnych marek są postrzegane jako jedyny możliwy wybór. Niestety, wielu zapomina, że takie zmiany niemal na pewno negatywnie odbijają się też na rynku pracy i będą przyczyną masowych zwolnień w firmach z branży.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.