Wezwanie serwisowe dotyczące marek Suzuki
Przedsiębiorca Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Suzuki, modele: Baleno, Swift, Vitara i S-Cross, wyprodukowanych w Indiach, Japonii i na Węgrzech, może dochodzić do wytworzenia zbyt małego podciśnienia w układzie hamulcowym. Układ hamulcowy działa poprawnie, objawem może być konieczność użycia zwiększonej siły nacisku na pedał hamulca.
Liczba samochodów objętych wezwaniem
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 24 730 pojazdów.
Podjęte działania w ramach wezwania
Producent powiadomi listownie wszystkich właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany zaworu zwrotnego pompy podciśnienia na zmodyfikowany.
Pozostałe informacje
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Przeczytaj też: “Akcje serwisowe w modelach popularnych marek“
2 Responses
Suzuki kłamie nie wysyła powiadomienia o akcji serwisowej,jestem posiadaczem Vitary z 2019r.
Może akurat to suzuki nie znalazło się w grupie tych 24 730 pojazdów. Nie wszystkie znajdują się w podejrzanej grupie 🙂