Nissan – akcja serwisowa
Akcje serwisowe nie są niczym rzadkim. Każdy producent przeprowadza akcje naprawcze, aby wyeliminować usterki powstałe na etapie produkcji lub w wyniku eksploatacji, a były wynikiem błędu producenta. Akcje naprawcze przeprowadza także Nissan, aczkolwiek rzadko na tak szeroką skalę, jak ma to miejsce obecnie. Otóż najnowsza akcja serwisowa Nissana ma objąć łącznie nawet 1,4 mln aut użytkowanych nie tylko w Japonii, ale także w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie. Powody do niepokoju mają także właściciele Nissanów w Polsce.

W artykule przeczytasz

Akcja naprawcza Nissana dla pięciu modeli

Akcja serwisowa Nissana jest przeprowadzana na ogromną skalę. Najczęściej do serwisów ASO producenci wzywają od kilku do kilkudziesięciu tysięcy samochodów. W tym przypadku to nawet 1,38 miliona samochodów z Japonii, Stanów Zjednoczonych oraz Europy. Co jest zrozumiałe przy tak ogromnej liczbie, akcja naprawcza Nissana dotyczy kilku modeli, tj.:

  • Nissan Kicks, Serena, Note i Leaf – nagłe przyspieszanie samochodu po wyłączeniu aktywnego tempomatu oraz możliwe zwarcia wyłączające silnik w trakcie jazdy.
  • Nissan Aura – problemy z prawym przednim reflektorem (tylko na rynku japońskim i dotyczy 6434 egzemplarzy).

 

Dużo większy niepokój budzą problemy w Nissanach Kicks, Serena, Note i Leaf, ponieważ mogą doprowadzić do wypadku. Po wyłączeniu aktywnego tempomatu kierowca może oczekiwać, że samochód zacznie hamować silnikiem i zwalniać, dlatego przy zwiększaniu prędkości może nie zareagować i nie uniknie zderzenia. Groźne jest też nagłe zgaśnięcie jednostki napędowej. Nissan podkreśla, że na razie powyższe problemy nie doprowadziły do żadnego wypadku.

Przeczytaj też: “Hamowanie silnikiem – czym jest, jak to się robi i czy jest bezpieczne?

Nie jest wykluczone, że wezwanie akcja serwisowa Nissana dotknie także właścicieli wymienionych modeli w Polsce. Dotyczy to zwłaszcza modelu Leaf, ponieważ tylko on – spośród wymienionych powyżej – jest sprzedawany w naszym kraju. Nie można wykluczyć także właścicieli Nissanów Note. To model wcześniej oferowany w Polsce, dlatego należy poczekać na podanie roczników egzemplarzy wzywanych do ASO.

Jak sprawdzić wezwania serwisowe ogłoszone dla Nissana?

Właściciele Nissanów mogą sprawdzić, czy ich auto jest objęte akcjami serwisowymi. Dotyczy to wszystkich Nissanów, szczególnie że akcje naprawcze nie ulegają przedawnieniu, a producent wykonuje je bezpłatnie. W przypadku Nissanów jest kilka metod weryfikacji, czy dany egzemplarz jest objęty akcją naprawczą, również, jeżeli to auto sprowadzane z zagranicy, tj.:

  • bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie Obsługi Nissana;
  • po rejestracji w aplikacji You+Nissan;
  • poprzez Raport Historii Pojazdu;
  • na stronie Komisji Europejskiej ec.europa.eu (przy autach sprowadzanych do Polski z innego państwa Unii Europejskiej);
  • na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uokik.gov.pl;
  • na stronie amerykańskiej agencji National Highway Traffic Safety Administration nhtsa.gov/recalls (przy autach sprowadzanych do Polski ze Stanów Zjednoczonych).

Akcje serwisowe Nissana w Raporcie Historii Pojazdu

Raport Historii Pojazdu jest generowany na podstawie indywidualnego numeru nadwozia – VIN. Zaletą sprawdzania akcji serwisowych w tej formie jest możliwość weryfikacji historii pojazdu. Raport VIN zawiera w sobie bowiem również:

  • dane techniczne,
  • fabryczne wyposażenie,
  • informacje o szkodach,
  • chronologiczną historię,
  • archiwalne zdjęcia.

 

Kolejną zaletą jest weryfikacja auta w bazach kradzieżowych. To duża zaleta, jeżeli interesant chce nabyć samochód. Z kolei informacja o ogłoszonej akcji serwisowej pozwala zweryfikować, czy właściciel stawił się w ASO, a mechanicy usunęli problem. Jednak raport VIN pomaga także przy odsprzedaży, na przykład jako dokument dla potwierdzenia, że auto nie ma wypadkowej przeszłości.

Przeczytaj też: “Akcje serwisowe samochodów – czym są, jak z nich korzystać?

FAQ – najczęściej zadawane pytania o akcję serwisową Nissana

Jakie modele obejmie akcja serwisowa Nissana?

Mowa o modelach Nissan Kicks, Serena, Note, Leaf oraz Aura. Akcja serwisowa dotyczy 1,38 mln aut użytkowanych w Europie, Japonii oraz Stanach Zjednoczonych.

Z jakiego powodu Nissan wzywa samochody do ASO?

W modelach Kicks, Serena, Note i Leaf może dojść do przyspieszenia auta po wyłączeniu aktywnego tempomatu. Możliwe jest też zwarcie skutkujące wyłączeniem silnika w trakcie jazdy. Natomiast w Nissanie Aura problem jest z prawym przednim reflektorem, aczkolwiek tylko w samochodach przeznaczonych na rynek japoński.

Jak sprawdzić, czy Nissan objął dany egzemplarz akcją serwisową?

Można to zrobić bezpośrednio w ASO, ale też poprzez raport VIN i po rejestracji w aplikacji You+Nissan. Inne opcje to strony UOKiK, ec.europa.eu (auta importowane z innych krajów UE) czy nhtsa.gov/recalls (auta importowane z USA).

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Co jest najważniejsze przy wyborze samochodu z drugiej ręki?